AktuelnoEco GreenVesti

Šef Opela pomaže kompaniji VinFast da osvoji Evropu i SAD

1.67KPregleda

Značajni potezi poput ovog obično zahtevaju period „karantina“. To se desilo s Lukom de Meom kada je napustio Seat da bi preuzeo kormilo Renaulta. On je iz španske Volkswagenove filijale otišao 7. januara 2020., da bi 29. januara bio imenovan na mesto generalnog direktora Renaulta. Međutim, uprkos tome, svoju novu ulogu je preuzeo tek 1. jula 2020.

 

Što se Mihaela Lošelera tiče, Stellantis je jedino saopštio da je šef Opela „odlučio da se upusti u novi izazov“ van kompanije. Međutim, nije rečeno da li će nemačka marka dobiti vršioca dužnosti niti da li je Lošeler istupio s pozicije kada je vest objavljena 13. jula. 

 

Sa ili bez korporativnog karantina, Lošeler već sada ima misiju, a ona je da pomogne VinFastu da proširi svoje prisustvo u Evropi i SAD. U saopštenju kompanije u vezi s unajmljivanjem usluga nemačkog menadžera, VinFast kaže da je već prisutan u Vijetnamu, SAD, Kanadi, Francuskoj, Nemačkoj i Nizozemskoj (Holandiji). Lošeler će se preseliti u Vijetnam da bi pomogao lokalnoj automobilskoj kompaniji da postane „globalni proizvođač pametnih električnih automobila“. Pored asistiranja Opelu da konačno ostvari profit nakon godina „u crvenom“, on je takođe implementirao Stellantisovu elektrifikaciju, kada je lansirana Corsa-e na Salonu automobila u Frankfurtu.

 

 

U Vijetnamu je VinFast već predstavio električni krosover, VF e34, koji kompanija takođe naziva VF31. Reč je o vozilu autonomije do 300 kilometara, dugačkom 4,3, širokom 1,79 i visokom 1,61 metar. Međuosovinsko rastojanje iznosi 2,61 metar a masa vozila 1.490 kilograma. VinFast je otvorio knjigu porudžbina u maju ove godine u matičnoj zemlji, s tim što će isporuke započeti novembra 2021. Međutim, to je samo početak.

 

Kompanija je takođe najavila VF32 i VF33. Radi se o SUV modelima srednje i pune veličine, koji obećavaju vrhunske ocene na NHTSA i Euro NCAP „kreš“ testovima. VF32 je dugačak 4,75 metara i poseduje međuosovinsko rastojanje od 2,95 metara. Dva elektromotora s permanentnim magnetima (po jedan na svakoj osovini), pružaju pogon na sve točkove i snagu od 300 kW (402 ks). Enterijer prati filozofiju Teslinih modela 3 i Y, s velikim, dominantnim ekranom na centralnoj sekciji armaturne table. Mada se zna da će posedovati bateriju od 90 kWh, nije naveden maksimalan domet.

 

 

Vijetnamska kompanija će lansirati veću verziju VF32, dugačku 5,12 metara, međuosovinskog rastojanja 3,15 metara. Ovaj derivat će dobiti paket baterija od 106 kWh, što će doprineti autonomiji do 550 kilometara, mada nije navedeno po kojem ciklusu.

 

Naravno, to znači da će VF33 biti još veći, ali VinFast za sada nije objavio bilo kakve tehničke specifikacije svoje perjanice. Za sada, Lošelerov zadatak se više odnosi na to da ove automobile učini atraktivnim međunarodnoj pulici nego da pomogne kompaniji da kreira novu električnu ponudu.

 

Vrele Gume

1 Komentar

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery