Retrovizor

Sedmica u retrovizoru 9.4.2017.

1.03KPregleda

Sajamski par-nepar

Digitalni oblaci nad Frankfurtom, beogradski automobilski eldorado, Piech na braniku automobilske industrije

U automobilskom smislu sedmicu za nama su obeležili modeli koji dolaze i modeli koji su daleko za nama. Svakako najzanimljivija vest sedmice je stigla iz Opela. Najavljena je verovatno i najbolja verzija nove Insignije, Country Tourer. Izuzetno dopadljiv automobil koji od sebe odbija kliše i privlači sve one koji najviše cene individualnost. Čista petica!

Sajam oldajmera u Esenu podsetio nas je da brend Škoda ima vrlo bogatu prošlost, koja datira duboko u prethodni vek. Kako danas stoje stvari, potpuno je jasno da se istorija ipak ponavlja. Prijalo je podsećanje na ovaj buržujsko-socijalistički fenomen i njegovu neuništivost.

Uporedo sa Škoda vremepolovom, dva dosetljiva Italijana su nas šmekerski takođe vratila čitavih sedam decenija u nazad. Originalna ideja reinkarnacije Citroena Type H zaslužuje svaku pohvalu.

Mercedes je oborio još jedan istorijski rekord što se tiče broja prodatih vozila u martu ove godine.

U isto vreme, VW se ozbiljno uzdrman „dizelgejtom“ grčevito bori za opstanak. Kola se lome preko većinskog vlasnika Ferdinanda Piecha, u obliku jednog nezvaničnog kompanijskog puča. Ukoliko Piech poklekne, došli smo i zvanično do kraja automobilske industrije koju danas poznajemo. Dehumanizacija automobila poprima pandemijske razmere.

Najbolja potvrda ove teorije stiže kroz najave, tačnije odjave mnogih brendova što se tiče izlaganja na sajmu u Frankfurtu. Kriza ozbiljno drma automobilsku klasiku, čak devet velikih brendova preskaču najveći svetski sajam automobila. Prilično zabrinjavajuće, jer nije ovde stvar samo u štednji već i o novom načinu promocije najnovijih modela četvorotočkaša. Digital je nezadrživ. Virtuelna stvarnost postaje značajnija od direktnog susreta sa automobilom.

Devet velikih brendova odustaju od sajma u Frankfurtu! Twituj ovo!
Srećom našom, Srbija kasni nekoliko decenija za svime pa tako i za sajamskim trendovima. Te sada imamo neverovatnu situaciju da je u Beogradu izloženo više brendova nego što će to biti u Frankurtu. Kuda ide ovaj svet!?
Miodrag Piroški

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery