Sajamski par-nepar
Digitalni oblaci nad Frankfurtom, beogradski automobilski eldorado, Piech na braniku automobilske industrije
U automobilskom smislu sedmicu za nama su obeležili modeli koji dolaze i modeli koji su daleko za nama. Svakako najzanimljivija vest sedmice je stigla iz Opela. Najavljena je verovatno i najbolja verzija nove Insignije, Country Tourer. Izuzetno dopadljiv automobil koji od sebe odbija kliše i privlači sve one koji najviše cene individualnost. Čista petica!
Sajam oldajmera u Esenu podsetio nas je da brend Škoda ima vrlo bogatu prošlost, koja datira duboko u prethodni vek. Kako danas stoje stvari, potpuno je jasno da se istorija ipak ponavlja. Prijalo je podsećanje na ovaj buržujsko-socijalistički fenomen i njegovu neuništivost.
Uporedo sa Škoda vremepolovom, dva dosetljiva Italijana su nas šmekerski takođe vratila čitavih sedam decenija u nazad. Originalna ideja reinkarnacije Citroena Type H zaslužuje svaku pohvalu.
Mercedes je oborio još jedan istorijski rekord što se tiče broja prodatih vozila u martu ove godine.
U isto vreme, VW se ozbiljno uzdrman „dizelgejtom“ grčevito bori za opstanak. Kola se lome preko većinskog vlasnika Ferdinanda Piecha, u obliku jednog nezvaničnog kompanijskog puča. Ukoliko Piech poklekne, došli smo i zvanično do kraja automobilske industrije koju danas poznajemo. Dehumanizacija automobila poprima pandemijske razmere.
Najbolja potvrda ove teorije stiže kroz najave, tačnije odjave mnogih brendova što se tiče izlaganja na sajmu u Frankfurtu. Kriza ozbiljno drma automobilsku klasiku, čak devet velikih brendova preskaču najveći svetski sajam automobila. Prilično zabrinjavajuće, jer nije ovde stvar samo u štednji već i o novom načinu promocije najnovijih modela četvorotočkaša. Digital je nezadrživ. Virtuelna stvarnost postaje značajnija od direktnog susreta sa automobilom.