Ljubav
Novi A7, Kalašnjikov na dva točka, Sajam Automobila u Novom Sadu, doživotna robija za saobraćajne huligane
Nakon nekoliko mirnih sedmica, za nama je jedna koju je obeležila promocija novog Audija A7. Kako smo očekivali, „dobro smo se udali“, jer reklo bi se da je na tržište stigao još jedan model koji veliča automobil kao sinonim opšteg civilizacijskog napretka. Moćan, skoro brutalan, zadao je veliki posao BMW i Mercedesu da ga stignu i prestignu. Čak i to je skoro izvesno uskoro, jer granica automobilske priče zapravo ne postoji kao i granica ljubavi prema njima.
A ta ljubav prema automobilu traje rekao bih od kada znam za sebe. Zahvaljujući najviše „onome gore“ koji uglavnom pruža samo jednu priliku, na jučerašnji dan, pre tačno 24 godine ljubav je pretvorena u najlepši posao na svetu. Ime mu je Vrele Gume! Uvek nekoliko koraka ispred konkurencije uz ideju koja može da se rodi samo iz ljubavi. Nevolja je bilo puno na tom putu, i biće ih naravno. Ljubav sve pobeđuje i stvara uvek novi, snažniji i argumentovaniji osvrt na automobil bez obzira na tehnikalije i ljudski faktor kojem je najteže da shvati avangardu. Svakim danom smo sve slobodniji i jači boreći se čak i sa nametnutom CENZUROM od strane onih koji ne dobacuju do činjenice da je ljubav jača od svake njihove ograničenosti uma.
Uživanje je nositi na potiljku tu večitu metu odapetih strela trača, spletki i podmetanja, koje do cilja stižu u oslabljenom obliku, kao lagani poljubac nešto niže ispod leđa!
Jer taj Vrele Gume štit je neprobojan, ne samo zbog 900 realizovanih TV emisija, nekoliko stotina hiljada indeksiranih web stranica i istorije magazina, već zbog njenog veličanstva ideje. Činjenica je i sledeća, bez Vrelih Guma danas automobilsko novinarstvo u Srbiji ne bi skoro ni postojalo, jer iz ove škole su iznikli urednici većine današnjih auto-moto medija kod nas. Ipak negde sam i tužan jer nisu baš sve naučili. Osim zanata u njihove torbe nije stala ta velika ideja, ljubav i stav, već ostrašćenost i plagijatorstvo davno patentiranog.
Kako bilo, život ide dalje, Srbija se pokreće napred,polako ali sigurno, što pokazuju brojke (skromnog) rasta prodaje novih automobila. Automobilska glad i kapaciteti su nam ogromni, o čemu svedoče i podaci o uvozu polovnjaka.
Automobilska industrija Srbije kroz servisere, rezervne delove i ostale komponente zapošljava na desetine hiljada radnika i postala je daleko značajnija ekonomska sila od jednog veštački začetog nedonoščeta u Kragujevcu.
Nedostaje samo mala podrška države da se majstori „Hranislavi“ iščupaju iz crne i sive zone, i na obostranu korist postanu moćna armija, jer automobil je naša nacionalna potreba ali i strast. Sajam četvrotočkaša u Novom Sadu koji se otvara za koji dan potvrdiće ovo, svojom izloženom „mašinerijom“, premijerama ali i posetom.
Srećom, postoje i oni koji prate ljubavni talas i kojima prodaja automobila nije jedini imperativ. Hyundai Srbija se okrenuo prema deci pokazujući time i svoju ljubav prema poslu koja ih pokreće.
Od zanimljivosti, izdvajamo da je Tesla na rubu sloma, da čuveni proizvođač oružja ruski Kalašnjikov, kreće u proizvodnju električnih motocikala , dok su britanci najavili novi zakon o bezbednosti saobraćaja kroz najavu teške robije za bahate saobraćajne prestupnike.
Živeli i da se družimo još najmanje ovoliko!
Miodrag Piroški