Retrovizor

Sedmica u retrovizoru 17.9.2017.

1.35KPregleda

Frankfurtski „tornado“ poput maestrala

Verovatno najlošiji sajam automobila u Frankfurtu je za nama

Dok je Irma tutnjala Floridom, dugo očekivani frankfurtski tornado je bio jači tek malo od maestrala. Zapravo, već i pre samog početka najvećeg automobilskog sajma na svetu bilo je potpuno jasno da smo ove jeseni prisustvovali početku kraja ere ovakvih manifestacija.

Odsustvo devet velikih brendova iz Frankfurta ove godine po svemu sudeći predstavlja tek prve simptome IT virusa koji zahvata vitalne organe automobilske industrije.

Njihova mesta u Frankfurtu su zaseli poznati i manje poznati „kompijuteraši“ koji tradicionalom automobilu sve više vezuju ruke jer bez njih i njihovih gedžeta gotovo da je nemoguće biti u pokretu.

Google i Microsoft su u Frankfurtu potpuno zasenili Bosch koji je u svakom dizel skandalu poslednjih godina bio neizostavna „mirođija“

Kako red nalaže, ako izuzmemo gotovo stihijski nalet električnih automobila sa istoka, automobilski Frankfurt je naravno prošao mahom u znaku nemačkih proizvođača.

Najaktivniji je bio BMW koji je najavio da odlazi sve dublje u zonu luksuznih modela, ciljajući najviše kao i svi ostali tržište Kine. Međutim, reklo bi se da su pomalo i nesvesno otkrili i svoju problematiku sa odlascima šefova dizajna. Ako im je sajamska reakcija javnosti ključan kritrijum za planiranje novih modela, onda za razliku od prelepog Z4, predstavljeni koncept X7 neće dobiti zeleno svetlo za produkciju u ovom obliku.

Kako bilo, živi se danas, a od onoga šta uskoro dolazi Top 5 izbor naše ekipe izveštača iz Frankfurta je sledeći:

1. Audi A8, ono šta smo očekivali, to smo i dobili plus lep bonus na polju autonomne vožnje, stila i naravno prestiža.

2. Dacia Duster, kao nikada do sada je zaokupila pažnju javnosti. Očigledno polarizacija bogatstva je sve izraženija. Srednja klasa je sve siromašnija a Kinezi su sve bogatiji. Evropljani će sve više uživati u Daciji a dobri mali žuti ljudi u produženim verzijama luksuznih modela.

3. BMW M5 i BMW Z4, dele najnižu stepenicu na frankfurtskom podijumu. Prvi kao sinonim brutalne snage i tehnologije, drugi kao primer automobilsmog dizajna za udžbenike.

4. Renault Megane RS, ljuta trava na živu ranu onih koji žarko žele Porsche Carreru Turbo ali im je život okrenuo leđa.

5. Toyota Land Cruiser se nekako uglavila u ovaj sam vrh Frankfurta. Možda da priznam i malo subjektivno, ali eto ga za dušu onih koji još uvek cene brutalnu klasiku.

I tako dok je Frankfurtom duvao lagani povetarac umesto tornada, kod nas manje-više sve po starom. Ipak nešto se i dešava. Prodaja novih automobila je prema podacima MUP-a koje obrađuje Smart+ Research od početka godine u konstantnom porastu. Stiglo se do +7,5% više nego u istom periodu prošle godine. Nije to mnogo u brojčanom smislu, ali statistički obećava, jer najavljuje da se i ekonomija Srbije diže iz blata.

Jeste da smo još musavi od tog decenijskog gliba, ali siguran sam kroz ove rezultate da smo se konačno odlepili sa dna.

Miodrag Piroški

 

Top Reviews

Video Widget

gallery