AktuelnoVesti

Sajmon Kauel bi mogao da dobije milione na osnovu odštete, ali da li bi trebalo?

3.32KPregleda

Neko će reći da ovo nije „politički korektno“, ali zaista je glupo staviti upozorenje u stilu „pazi vrelo!“ na jednokratne, plastične šoljice za kafu, a još je gluplje tužiti proizvođača što vam je prodao nešto što ste želeli, a niste našli za shodno da pročitate dve rečenice o tome

 

Naravno, i jedno i drugo se dešava

 

Sećate se peha koji je imao Sajmon Kauel, o čemu smo ranije pisali? Naime, britanski muzički mogul i poznato TV lice, razmatra da tuži Swindon Powertrain, koji prodaje Swind EB-01 električni bicikl, s kojeg je Kauel pao prošlog avgusta. Prilikom prvog „testiranja“ ovog dvotočkaša, nagli priliv obrtnog momenta doveo je do podizanja zadnjeg točka, tako da je Sajmon završio na leđima, što je rezultiralo pucanjem tri kičmena pršljena i šestočasovnom hirurškom intervencijom. Britanac gotovo dva meseca nije mogao da hoda, a tokom tog perioda je bio pod lekovima, uz neprekidnu asistenciju medicinske sestre. Mnogi su bojali da bi mogao da ostane nepokretan, posebno jer nije u „cvetu mladosti“. Naime, Kaule ima 61 godinu.

 

 

Ipak, na kraju je sve bilo u redu. „Prohodao“ je, mada još uvek oseća bolove i neprijatnosti, ali će se vremenom u potpunosti oporaviti. Ono što je vrlo verovatno je da neće više voziti dvotočkaše, ali to je neka druga priča.

 

Zamka u neiskusnim rukama

 

Sada, kada je povratio snagu, Kauel razmišlja kako da neprijatnosti iz 2020. učini podnošljivijim, a jedan od načina je da proizvođaču EB-01 naplati za medicinske račune, gubitak prihoda i nanesen bol. Njegov argument je da Swindon nije smeo da mu proda električni bicikl bez prethodne obuke, a evo šta je povodom svega medijima rekao insajder iz kompanije: „Ta stvar je smrtonosna zamka i nije trebalo da bude prodata Sajmonu pre nego što on nauči kako da je koristi.“ Insajder takođe tvrdi da je neprestano pokušavao da objasni šefovima da ne šalju električni bicikl Kauelu bez prethodne obuke, što su ovi odbili. „To je kao da pokušavate da ukrotite divljeg konja koji se propinje.“

 

Po njemu, EB-01 ima tri vozna režima, s tim što treći pruža najviši obrtni moment, koji se isporučuje istovremeno. Ovaj izvor takođe tvrdi da je pokušao nadređenima da ukaže da treba da upotrebe neku vrstu zaštitne mere za manje iskusne vozače, što bi im omogućilo da ovom režimu pristupaju samo pri izvesnim brzinama. Oni to nisu uradili, tako da je vrlo verovatno da je Kauel želeo odmah da isproba šta novi prevoz može u „najjačoj“ postavci.

 

 

„U fabrici su znali da je ovo ekstremno opasno i o tome se diskutovalo“, kaže insajder. „Jedini način da sprečite podizanje prednjeg točka je da težinu čitavog tela prebacite na njega.“

 

Budući da Kauel to nije uradio, on je bio zbačen s dvotočkaša pretrpevši teške povrede. Neimenovani advokat smatra da samo iz  ovog razloga, Kauel može da dobije odštetu do 10 miliona funti od Swindona, na osnovu toga što firma nije primenila sve potrebne mere da bi osigurala bezbednost kupca.

 

Upozorenje: vreo sadržaj!

 

Ipak, gde dolazimo do tačke kada prestajemo da krivimo proizvođače zbog gluposti ili nemara korisnika? Ovo zvuči u velikoj meri kao čuveno upozorenje zalepljeno za jednokratne šolje za kafu, vezano za to da se unutra naazi kafa koja je vrela. Poreklo ovog upozorenja je ipak opravdano; naime, 1994., jedna sedamdeset devetogodišnja žena je bila oparena vrelom kafom, jer joj je McDonald’s prodao napitak čija je temperatura bila mnogo viša iznad one prikladne za konzumaciju?!

 

Naravno, ovo je banalizovanje čitave situacije, ali dobro služi da bi se uvidela poenta: Sajmon Kauel je slomio kičmu jer nije pročitao uputstvo za upotrebu (što je priznao čim je otpušten s odeljenja za hirurgiju), a kako se čini, nije pročitao ni opis vozila koje je kupio, gde  je navedeno da je ovaj bicikl najmoćniji na tržištu zahvaljujući motoru od 15 kW, koji pruža neverovatne brzine i uzbuđenje u vožnji koje se ni sa čim ne može porediti.

 

 

Ukoliko ste ikada vozili električni bicikl, sigurno je da ste to uradili nakon što ste malo istražili stvari. Ako se nikada niste zamarali uputstvom za upotrebu, makar ste pročitali specifikacije proizvoda na internetu. Na kraju krajeva, svi to uradimo pre nego što kupimo mobilni telefon, a ne vozilo za ekstremne sportove. Potpuno je zdravorazumski prethodno se informisati da li je dotični proizvod u skladu s vašim potrebama i shodno tome naučiti kako se on koristi.

 

Sajmon Kauel ništa od toga nije uradio. Kažu da je ulazak u šezdesetu godinu života kao ponovni ulazak u dvadesete. Možda, ali probajte u to da ubedite svoje telo. To već ide malo teže. Britanac u svojoj garaži ima više od deset električnih bicikala i najmanje dve godine iskustva sa svim modelima i proizvođačima, ali je bez obzira na to sebi priuštio novu (skupu) igračku i skočio na nju bez da je porazmislio o tome da možda i nije pametno.

 

To što mu se desilo je vrlo neprijatno, ali je krivica na njemu samom. Optuživati proizvođača a zatim pokušavati sebe predstaviti kao nekog „gurua“ po pitanju bezbednosti drugih vozača je pomalo licemerno i u stilu „džangrizavog matorca“.

 

 

Evo šta je saopštio Swindon: „Uputstvo za korišćenje EB-01 uključuje detaljan proces upoznavanja korisnika s performansama i pratećim procedurama. Kompanija u svakom trenutku postupa s dobrim namerama.“ Što u prevodu znači – vozite na sopstveni rizik. Ako ste toliko nemarni da ignorišete standardnu procedure, posle toga nema „kukanja“…

 

Vrele Gume

 

Top Reviews

Video Widget

gallery