AktuelnoVesti

Rimac kupuje Bugatti od Volkswagena?

3.95KPregleda

Zvuči nemoguće?

Bugatti, superluksuzna marka pod Volkswagenovim krovom, predmet je legendi. Kada je pristigao, Veyron je postavio nove standarde u smislu snage, luksuza i raskoša. Bio je to automobil kreiran za šeike i oligarhe, bez obzira što se njegova matična kompanija zove „narodni automobil“.

 

Sa hipetrofiranim motorom u W16 konfiguraciji (zapravo je reč o dva spojena V8), uz kvartet turbopunjača, moderni Bugattijevi modeli su svojevrstan epitom automobilske ekstravagancije, još od uskrsnuća 2005. Činilo se da se to još dugo neće promeniti.

 

 

Po najnovijem izveštaju, Bugatti će nastaviti svoje postojanje, ali uz neke promene i pod drugom „jurisdikcijom“. Naime, Volkswagen je spreman da proda svoju najluksuzniju filijalu Rimcu, hrvatskom proizvođaču električnih hiperautomobila, koji je priču započeo tako što je pre desetak godina instalirao električni pogon u BMW.

 

Čitava ova priča izgleda kao šala na prvi pogled, ali zapravo ima smisla više nego što bi prosečan čitalac to pomislio. Na prvom mestu, novom Volkswagenovom rukovodstvu nimalo ne bi smetalo da se oslobodi projekata Ferdinanda Piha, s tim što je Bugatti prvi kandidat bez dileme. Šef kompanije, Herbert Dis, želeo bi da se fokusira na aktuelne tržišne trendove, a W16 quad-turbo hiperautomobili svakako nisu deo toga.

 

 

Tri glavna stuba čine elektrifikacija, digitalizacija i autonomna vožnja, a Rimac se kotira odlično u bar dva od ova tri aspekta. Treba podsetiti da Porsche poseduje 15,5 odsto udela u Rimac Automobilima, što jasno ukazuje da su Nemci prepoznali potencijal hrvatske kompanije još pre nego što je bilo reči o eventualnoj trgovini.

 

U izveštaju stoji da bi Bugatti mogao da promeni strane bez bilo kakve novčane transakcije, s tim što bi se udeo Porschea u Rimcu povećao. Koliki će on biti, još uvek nije poznato, ali s obzirom da osnivač i šef hrvatske kompanije, Mate Rimac, poseduje 51 odsto, sve je moguće.

 

Na ovaj način, Hrvati bi dobili pristup ne samo pravima na naziv kompanije i vozila koja ona prozvodi, već i neke druge stvari. Najvažnija među njima je proizvodni proces koji Bugatti može da ponudi. Od obećavajućeg „startapa“, Rimac bi postao važan tržišni igrač.

 

Kada sve uzmemo u obzir, ova vest i ne predstavlja neko posebno iznenađenje, posebno kada steknemo uvid u dobiti za obe strane. Jedna učvršćuje veze s perspektivnim dobavljačem i kreatorom komponenti za električni pogon (ni softver Rimca nije nimalo loš), dok druga dobija preko potrebne prozvodne sposobnosti, da bi se podigla na viši industrijski nivo.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery