AktuelnoTESTOVIVesti

Renault Austral – prvi utisci

17.7KPregleda

Renault Austral i Vrele Gume na putevima oko Madrida

 

Raznovrsni putevi krugu od 150 km oko Madrida, pravo su mesto da se medju prvim novinarskim timovima Evrope upoznamo sa novim Renault Austalom. Pored izuzetno produženg miholjskog leta, Španija je odabrana kao lokacija za test vožnje jer se Austral proizvodi baš ovde u mestu Palencija. 

 

 

Osvetnik C segmenta 

 

Sa jednim od naboljih infoetejmenta na tržištu, i zvanično najefikasnijim hibridnim pogonom Renault Austral ima zadatak da poveća udeo francuskog proizvodjača u itekako konkurentom C segmentu.

 

 

Austral je deo ofanzive nazvane „Novi talas“ koju još čine modeli Meagne Conquest i Megane ETECH Electric .

 

U cilju uznemiravanja premijum proizvodjača Austral se nudi i u “Esprit Alpine” verziji koja donosi sportskiji izgled, dinamičnost i eksluzivne dizajnerske detalje.

 

 

Sedam novih boja u mat finišu (Glacier White, Pearl White, Flame Red, Iron Blue, Diamond Black and Shale Grey) ističu atletski izgled i ujedno su lake za održavanje.

 

 

Prostranost kao adut 

Osećaj prostranosti, doživljaj robusnosti, najava sporskog karaktera ! Sve je to spakovano u dimenzije: Dužina 4.51m, medjuosovisnki razmak 2.67, širina 1.83 i visina 1.63 metra.

 

 

Masivnu siluetu naglašavaju točkovi dimenzija i do 20 inča i klirens od 180 mm. 

 

Prednja sedišta su izdašnih dimenzija, a zadnja klupa je pomeriva. Prema tome osnovni kapacitet prtljažnika iznosi 500 odnosno 575 litra. U zavisnosti od verzije obaranjem zadnjih sedišta dobija se od 1455 do 1525 litra korisnog prostora.

 

 

Pregrade u kabini na raspolganje stavljaju od 31 do 35 litara prostora za odlaganje preko potrebnih sitnica.
Središnja takozvana “crusing” konzola, deo je tradicije kamiona dugoprugaša, a ovde je primenjena na napraktičniji način. Iduktivni punjač mobilnog telefona ugradjen je u naslon za ruke.

 

Nova platforma i motori

 

Austral je postavljen na treću generaciju CMF-CD platforme posebno osmišljne za elektifikovne motore. Šasija dolazi u dve verzije : fleksibilno vešanje sa torzionom osovinom kod upravljanja na prednje točkove i multi link nazad kod upravljanja na sva 4 točka (4 control). U prvoj verziji krug okreta iznosi 11.2 metara dok sa upravljanjem na sve točkove iznosi 10.1 metar – rekord u segmentu.

 

Motorizaciju otvara 1.3 litarski (1333 cc), blagi hibrid sa 12 Voltnom litijum jonskom baterijom . Ovaj redni četvorocilindarski agregat nastupa u izdanjima sa 140 i 160 ks.

 

Menjači su šestopeni manuleni ili unaprednjen X-Tronic CVT za optimalno uživanje u vožnji. Proveren u ranijim Renaultovim modelima, ovaj motor ostvaruje prosečnu protrošnju od 6.2 litra u kombinovanom ciklusu vožnje.

 

Agregat od 1.2 (1199 cc) litra zapremine, 3 cilindra i baterija od 48 V, konfigurišu novi napredni blagi hibridni motor koji razvija 130 ks. Nazivaju ga još instinskom alternativom dizel pogonu. Menjač je manuelni šestostepeni. Prosečna potrošnja : 5.2 litra na 100 km. 

 

 

Dostupan u verzijama sa 160 i 200 ks potpuno novi E-TECH Full Hybrid kombinuje već poznati 1.2 litarski trocilindarski agregat, elektromotor i 400 V litijum jonsku bateriju kapaciteta 1.7 kWh. Menjač je sedmostepeni automatski. 

 

Ubrzanje do 100 km/h iznosi 8.4 sekunde u veziji sa 200 ks odnosno 9 u verziji sa 160 ks. Oba modela ostvaruju odlično ubrzanje od 80 do 120 kmh za 5.5 i 6.6 sekundi.

 

Zapažamo izuzetnu stabilnost u vožnji i odličan balans težina. Izvanredno ogibljenje doprinosi udobnosti i odličnoj dinamici vožnje posebno na krivudavim putevima gde do izražaja dolazi ne samo ogibljenje već i izvanredno ponašanje u krivinama.

 

Svemu treba dodati i izvanrednu zvučnu izolaciju putničkog prostora, što sve ukupno daje premijum osećaj onima koji se u njemu voze.

 

 

 

Potrošnja u kombinovanom ciklusu iznosi 4.6 l/100km. Ovaj inovativan agregat rezultat je čak 200 patenata koje ostvario Renault.
Za sve vrste pogona Renault je saopštio maksimlnu brzinu od 175 km/h.
High tech Cockpit.

 

Doživljaj vožnje u Australu u velikoj meri definiše visko tehnološki enterijer. Dva velika 12 inčna ekrana u visokoj rezoluciji i 9.3 inčni head up displej pružaju ekranski prostor površine čak 1000 kvadratnih centimetara. Ekrani su presvučeni “Gorilla” staklom zarad dugotrajnosti i lakšeg održavanje.
Vozaču na raspolagnju stoji čak 32 sistema asistencije.

 

 

Zvučnu kulisu obezbedjuje Harman Kardon audio sistem. Ambijentlano osvetljenje nosi naziv “Svetla za život”. 100% u led tehnoligiji ovo osvetljnje prilagodjeno je unutrašnjem satu ljuskog tela i menja boje na svakih 30 minuta. 

 

 

 

I na kraju možda najvažnije zapažanje koje će odgovoriti na pitanje kojoj klasi pripada ovaj model:

Austral jeste zvanično naslednik Kadjara ali Renoov novi hibrid je totalno drugi kontinent u odnosu na odlazeći model.

 

 

Vidimo se na proleće 

 

Prema najavama kompanije Austral stiže u Srbiju u januaru, a cena… još je rano za sve odgovore!

 

 

 

 

 

Iz Madrida za Vrele gume: Miroslav Schossberger
Fotografije: Vrele Gume arhiva

 

1 Komentar

  1. Kakav C segment, zar nije SUV C segment? To se poznaje po cjenovniku, nekad je bio skuplji 20-30% 😜

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery