AktuelnoTESTOVIVesti

Žene će poludeti za ovim automobilom: Nova Toyota C-HR

13.7KPregleda

Toyota C-HR ili Lexus u džepnom pakovanju

 

 

Promocija druge generacije modela Toyota C-HR koja se upravo održava za evropske novinare na Ibizi, potvrdila je činjenicu da Toyota čvrstim i jasnim koracima ide u susret budućnosti u kojoj nudi više od automobila

 

 

 

 

Moglo bi se slobodno reći da po pitanju raznovrsnosti ponude vrste pogona Toyota nema premca u automobilskoj industriji. Njeni automobili se kreću od onih na vodonik (Toyota Mirai), preko hibrida, plug in hibrida, lakih hibrida (u dolazećem Land Cruiseru) , potpuno električnog bZ4X do još uvek živog dizela u modelima Hilux i Land Cruiseru. Iz ovoga je moguće izvući potpuno jasan zaključak.

 

 

Toyota nije kao mnogi proizvođači sva jaja stavila u istu korpu diskutabilne elektrifikacije (od koje se više puta ogradila), već mudro najavljuje budućnost u kojoj će se narednih nekoliko decenija upravo voziti automobili na sve pogone.

 

 

Kada je u pitanju druga generacija modela C-HR koji koristi najmoderniju petu generaciju hibridnog Toyota sistema, stvari su nakon prvih probnih vožnji potpuno jasne.

 

 

U malom hibridom modelu, na raspolaganju su svi najmoderniji sistemi koji na ovaj način mogu dopreti do veoma široke automobilske populacije. Prema najavama i planovima Toyote , druga generacija C-HR već u prvoj godini će naći put do bar 140.000 kupaca.

 

 

 

 

U ponudi su hibridni modeli od C-HR 1.8 HEV sa 140 KS, preko testiranog 2.0 HEV hibrida sa 198 KS uz prvi put dostupni AWD (pogon na sve točkove), i C-HR PHEV plug-in hibrida sa 223 KS i pogonom na prednje točkove.

 

 

 

Ono što je vidljivo već na prvi pogled, novi C-HR svoje visoke ambicije potvrđuje već samim izgledom.

 

 

 

Zanimljiva agresivna činija koja nikoga neće ostaviti ravnodušnim, nudi vrlo prijatnu siluetu i elemente koji nisu svakidašnji. A delovalo se u kontekstu plana da ovo bude model koji nudi stil, personalizaciju, tehnološki napredak uz agilnost i performanse.

 

 

Na licu mesta se uveravam da je ponuda unutrašnjeg prostora solidna, preglednost prema napred odlična, osećaj u vožnji prefinjen zahvaljujući direktnom upravljanju i zaista sada odličnoj izolaciji kabine u svim područjima.

 

 

 

Ostaje prigovor na dužinu sedišta, koje još uvek nije prilagođeno krupnijim vozačima, pa makar uz asistenciju proste mogućnosti mehaničkog produženja dela ispod butina.

 

 

 

Zadnja klupa ne može da se pohvali velikim prostorom za noge ali mesta za glave putnika zato ima kao i za solidan prtljažni prostor od oko 400 litara zapremine.

 

U celoj priči treba istaći još najmanje tri novine.

 

– Prva se odnosi na činjenicu da je 45% unutrašnjosti izrađeno od reciklirajućih materijala.

 

– Druga, stakleni krov koji se zatamnjuje automatski po nalogu sistema u zavisnosti od željene temperature u automobilu.

 

– Treća i ne manje bitna je svetlosna led traka na vratima koja nas crvenim svetlom upozorava da iza nas dolazi drugo vozilo i automatski onemogućava otvaranje vrata. Zgodno i korisno!

 

 

Prvi utisci iz vožnje: Toyota C-HR 2.0 HEV, AWD

 

Testirana Toyota C-HR 2.0 hibrid poseduje tri motora. Dvolitarski benzinac je osnova pogona dok je na prednjoj osovini smešten električni motor od 113 KS (206 Nm) a na zadnjoj takođe električni od 43 KS (84Nm).

 

 

 

Položaj električnog motora na zadnjoj osovini i izgled baterije smeštene ispod zadnje klupe

 

Simbiozu rada motora određuje kompijuter koji po potrebi koristi samo električni motor za kratka gradska kretanja, ali i uključuje u slučaju potrebe i motor na zadnjoj osovinui čime dobijamo i pogon na sve točkove.

 

Ukupna kombinovana snaga sistema je 198 KS uz nejasno deklarisan obrtni momenat ali uz slobodnu procenu on je blizu 300 Nm u momentu ubrzanja. 

 

 

 

Ono što novu petu generaciju Toyota hibrida izdvaja je 4,08 kWh baterija koja sada akumulira više električne energije i putem e-CVT menjača omogućava efikasniji rad hibridnog sistema pa čak i kako rekoh čistu elektro vožnju.

 

Ovako usklađen C-HR zahvaljujući svojim 198 KS i baš moćnom obrtnom momentu startuje do stotke za 7,9 sekundi uz 180 km/h maksimalne brzine, uz prosečnu potrošnju na današnjem testu od 5,1 litru benzina na sto pređenih kilometara.

 

 

I na kraju opšti utisak sa Ibize je sledeći: Toyota se svojski kroz novi C-HR potrudila da pomeri tehnološki točak prema napred, u realnim okvirima i napravila pri tom zanimljiv, kvalitetan i u svakom pogledu izdašan automobil.

 

 

 

Detaljnije pogledajte idućeg vikenda u emisiji Vrele Gume TV, ekskluzivno na NovaS, nedeljom u 11.30.

 

 

 

 

2 Komentara

  1. Toyota je auto za pozeljeti.
    Samo ovaj model CHR-a je totalni promasaj.
    Ovo je za jednu osobu i skoljku jaja.
    Toy corolla cross je autimobil za ovog svemirca.

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery