AktuelnoEco GreenVesti

Proizvođači kamiona „istrebljuju“ SUS motore u Evropi do 2040.

1.97KPregleda

Različite tehnologije će biti korišćene u različitim fazama razvoja zahtevnog transportnog sektora

 

U septembru, po prvi put su hibridi, „plug-in“ hibridi i čisto električni automobili, zajedničkim snagama nadmašili dizele po prodaji na „Starom kontinentu“. Bez sumnje, ovakav trend će se nastaviti i dalje u mesecima i godinama koje slede, jer se Evropa priprema za ostvarivanje nulte emisije do polovine stoleća. Neki od najvećih svetskih proizvođača kamiona su se takođe složili da transportni sektor relativno brzo treba da se oslobodi emisije ugljen-dioksida.

 

Daimler, Scania, MAN, Volvo, DAF, Iveco i Ford, potpisali su dokument kojim se obavezuju da će ukinuti prodaju vozila sa SUS motorima do 2040., čitavu deceniju ranije nego što je inicijalno planirano. Ovaj industrijski sektor planira da potroši između 50 i 100 milijardi evra na razvoj tehnologije vodoničnog, baterijskog i pogona na ekološki čisto gorivo.

 

„Da bismo to ostvarili, treba da radimo zajedničkim snagama“, rekao je šef Scanije, Henrik Henrikson, koji je takođe predsedavajući odbora ACEA-e. Ova asocijacija proizvođača vozila sarađuje s Institutom za istraživanja uticaja na klimu u Potsdamu, koji finansira država Nemačka, a koji se bavi tehnologijama i pristupima koji uključuju i više takse na emisiju ugljenika širom kontinenta.

 

Industrija deli transportni sektor na dva glavna segmenta – isporuke unutar grada i „dugoprugaški“ transport. Prvonavedeni je lakše uvesti u nultu emisiju, dok potonji više zavisi od motora s unutrašnjim sagorevanjem, zbog velikih distanci koje se prelaze i vremena punjenja.

 

„Ovo je kičma svakog društva u današnjem svetu, ali mi moramo da priznamo da transportni sektor zavisi od motora s unutrašnjim sagorevanjem, da bi roba bila isporučena na vreme tamo gde treba“, prokomentarisao je profesor Johan Rokstrom, direktor Instituta u Potsdamu, vezano za teške kamione.

 

Sve ovo verovatno znači da će doći do diversifikacije kada je reč o zelenim tehnologijama za velike kamione budućnosti. Baterijska tehnologija će biti rezervisana za isporuke unutar gradova, dok se očekuje da će vodonik biti verovatan scenario za šlepere. Biogoriva se takođe vide kao kratkoročna solucija.

 

„Nema savršenog rešenja; nećemo imati slučaj gde će jedna tehnologija nadvladati ostale, već ćemo izvesno vreme imati paralelne tehnologije na snazi. Pristizaće različitom brzinom, ali ako budemo sedeli i čekali na savršenu tehnologiju da se pojavi, spalićemo planetu“, dodao je Henrikson.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery