AktuelnoIndustrijaVesti

Prodaja automobila u Evropi u junu napredovala 13 odsto

1.36KPregleda

U mesečne dobitnike se ubrajaju Hyundai i Jaguar, dok su Renault i Ford među gubitnicima.

 

Prodaja novih automobila je skočila u Evropi u junu, što je četvrti mesec zaredom. Dakle, oporavak od prošlogodišnjeg kolapsa je i dalje u toku, mada nije dostignut nivo od pre pandemije.

 

Broj registracija se povećao za 13 odsto na 1,28 miliona vozila u Evropskoj uniji, Velikoj Britaniji i zemljama EFTA-e, sudeći po podacima industrijske asocijacije ACEA.

 

Kada je o markama reč, u dobitnike se ubrajaju Hyundai, čiji je broj registracija skočio za 75 odsto, i Jaguar s dobitkom od 55 odsto. Uspešne su bile Kia i Mazda, s napretkom od po 47 odsto.

 

Što se gubitnika tiče, Renault je bio slabiji za 24 a Ford za 20 odsto.

 

U prvoj polovini, broj registracija je povećan za 27 odsto na 6,49 miliona automobila, što je i dalje znatno ispod nivoa od pre Kovid-19 pandemije.

 

Usporen tempo vakcinisanja u Evropi i produženje mera, uticali su na slabiju prodaju početkom godine, dok je globalna nestašica poluprovodnika takođe negativno uticala na održavanje zaliha proizvođača automobila.

 

„Daljim ublažavanjem restriktivnih mera i naknadnom podrškom iz jačanja ekonomije, stopa prodaje bi trebalo da poraste tokom druge polovine ove godine“, kažu analitičari LMC Automotivea. „Rizici postoje, jer nedovoljno snabdevanje poluprovodnicima preti da poremeti zadovoljavanje potražnje.“

 

Sporiji oporavak prodaje u Evropi ima mali uticaj na VW grupu i Stellantis, dve najveće automobilske kompanije u regionu.

 

Nemački konglomerat je prošle nedelje izvestio o porastu zarade na 11 milijardi evra u prvoj polovini godine, dok Stellantis kaže da bi njegova profitna marža u tom periodu trebalo da premaši predviđenih 5,5 na 7,5 odsto.

 

VW grupa profitira na velikom broju isporuka u Kini, dok Stellantis svoj konto popravlja kroz prodaju unosnih Jeep SUV-a i Ram kamioneta u SAD.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery