U prvoj polovini 2020. godine iz upotrebe povučeno čak 13 miliona vozila!
Podaci prikupljeni od strane renomiranog portala Finbold.com pokazuju da su različiti proizvođači automobila povukli iz prodaje 13,362,759 vozila od 1. januara do 13. jula 2020. Opozivi se uglavnom odnose na probleme bezbednosti.
Japanska Toyota sa oko 3,95 miliona vozila ove godine ima najviše opoziva, a sledi je američki Ford sa 2,9 miliona. Kinesko-švedski Volvo je treći sa 2,8 miliona povlačenja, dok grupacija Fiat Chrisler Automobiles stoji na četvrtom mestu sa 1,74 miliona povlačenja, ako im je verovati na reč. Sledi Honda Motors sa oko 1,4 miliona opoziva, KIA sa dosta skromnijom gamom je imala 244.000 povlačenja, a tu je i drugi južnokorejanac Hyundai sa 207.000.
Velika je razlika do sledećeg na listi Nissana koji je zabeležio 49.225 opoziva, a zatim sledi drugi Japanac Mazda koja ima 24.000 povlačenja na ne prevelikom broju proizvedenih vozila.
Zanimljivo da je prema ovom istraživanju i zvanično nemački Volkswagen povukao „skromnih“ 16.098 vozila ove godine, dakle daleko manje od većine konkurenata. Američki proizvođač električnih vozila Tesla sa 15.000 je blizu VW grupaciji, dok neki premijum brendovi imaju daleko najmanje opoziva, poput Bentley-a 6.000 vozila, BMW-a 3.800 i McLaren-a 2.763. Na listi nigde nema podataka za Mercedes-Benz i pojedine druge brendove.
Prema istraživanju, Toyota je povukla najviše vozila nakon pritužbi u vezi sa pumpom za gorivo koja je mogla izazvati zastoje motora. O ovom problemu uglavnom se priča u toplijim regionima Sjedinjenih Država, gde su vozila imala poteškoća posebno pri malim brzinama. Generalno, većina opoziva je nastala zbog ozbiljnih pitanja sigurnosti koja mogu dovesti do nesreća sa smrtnim ishodom. U vezi sa tim, vlasti u više zemalja objavile su da s pažnjom prate nova vozila zbog propusta u bezbednosti.
Istraživanje potvrđuje uticaj trenutne korona krize na opoziv vozila. Prema izveštaju istraživanja preko 13 miliona opoziva vozila obavljeno je uglavnom u toku pandemije koronavirusa, odnosno perioda kada se zagovaralo socijalno distanciranje radi smanjivanja opasnosti od širenja zaraze. U isto vreme, neki proizvođači su smanjili svoje poslovanje zbog ekonomskog uticaja pandemije. Ovaj faktor uicao je na vremenski okvir kada se ta vozila vraćaju vlasnicima.
Istraživanje Finbold.com takođe je predstavilo analizu prihoda od prodaje vodećih proizvođače automobila i kamiona širom sveta. I ovde Toyota motor zauzima prvo mesto sa 280,5 milijardi dolara prihoda, a slede Volkswagen grupa sa 275,2 milijarde dolara, Daimler sa neto profitom od 189,2 milijarde dolara i Ford Motor sa 149,9 milijardi dolara.
Honda Motor je zabeležio peti najveći prihod od prodaje sa 142,4 milijarde dolara. Na šestom mestu, General Motors je imao prihod od 137,2 milijarde dolara, a sledi kineski SAIC Motor sa 121,1 milijardi dolara. FCA je ostvario prihod od 121,1 milijardi dolara, dok se BMW-u vratilo čisto 116,6 milijardi dolara. Sa liste pregledanih proizvođača vozila, Nissan Motor je imao najmanje prihoda u iznosu od „svega“ 96,3 milijarde dolara.