Predstavljena je “osvežena” Opel/Vauxhall Astra!
Najefikasnija Astra ikada! Emisija ugljenikovog dioksida niža za do 19 procenata…
Brend iz Riselshajma je juče i zvanično predstavio restilizovanu verziju najnovije generacije modela Opel/Vauxhall Astra.
Promene na dizajnu su minimalne
Naime, uz prve fotogrfije ovog modela, stiglo je i zvanično saopštenje. Međutim, u njemu se nigde ne pominju promene na dizajnu. Detaljan pogled na fotografije nam zapravo otkriva zašto je tako. Naime, jedine vidljive promene na dizajnu se odnose na redizajniran prednji branik i na nove alu-felne.
Unapređena je tehnologija
Takođe, nova Opel/Vauxhall Astra već nudi široku gamu najmodernijih tehnologija i sistema asistencije. Prvo i najbitnije jesu inteligentna IntelliLux matrix LED® svetla bez odsjaja. Nova prednja kamera je manja, ali i snažnija nego pre. Sada ne samo da ona uočava druga vozila, već i pešake. Definitivno bitan bezbednosni bonus. Pored toga, uz pomoć kamere visoke rezolucije, sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova sada može da obradi još više saobraćajnih znakova i da ih prikaže kao simbole na ekranu. Digitalna kamera za pogled unazad koja je dostupna zajedno sa novim Multimedia Navi Pro infozabavnim sistemom je takođe snažnija. Pogled na saobraćaj iza vozila na monitoru je jasniji i precizniji. Kontrasti su bolje vidljivi u mraku.
Široka ponuda takođe obuhvata sisteme kao što su adaptivni tempomat, obaveštenje o distanci od vozila ispred, upozorenje na čeoni sudar sa sistemom automatskog kočenja u slučaju nužde, prepoznavanje saobraćajnih znakova i asistencija za održavanje vozila u saobraćajnoj traci, samo da nabrojimo nekoliko.
Pored toga dostupna su i AGR (Aktion Gesünder Rücken e.V.) sertifikovana ergonomska sedišta sa ventilacijom i funkcijom masaže.
Kupci Astre uživaju u vrhunskoj povezanosti sa Apple CarPlay i Anroid Auto kompatibilnim sistemima Multimedia Radio, Multimedia Navi i Multimedia Navi Pro. Oni pripadaju najnovijoj generaciji infozabavnih sistema. Pametniji su, brži i intuitivniji. Na vrhu ponude se nalazi Multimedia Navi Pro – kao i u perjanici Opel Insignia – i ima osmoinčni ekran u boji. Taj ekran je osetljiv na dodir ali se njime može upravljati i putem glasovnih komandi. Povezani servisi navigacije sa informacijama o saobraćaju uživo i nadogradnjom mapi putem interneta čine putovanje još komfornijim. Sam ekran navigacije se prikazuje sa redizajniranim simbolima u svežijem, modernijem izgledu. Isto važi i za instrument tablu. Vozači nove Opel/Vauxhall Astra su prvi koji će imati digitalni brzinomer.
Tu je i bežično punjenje telefona, Bose ozvučenje ali i vetrobransko staklo sa grejačima. Sve u svemu, ništa nije radikalno novo, već je sve unapređeno i podignuto na još veći nivo.
Šta je onda zapravo novo kada je u pitanju “osvežena” Opel/Vauxhall Astra? Naime, predstavnici kompanije navode da je ovaj model sada za do 19% efikasniji. To zahvaljujući novi agregatima iz okvira PSA grupacije, ali i zahvaljujući novom devetostepenom automatskom menjaču.
Kada je reč o agregatima da krenemo od novajlije. Reč je o trocilindarskom turbo benzincu zapremine 1.2 litara iz PSA grupacije. On je dostupan u tri varijante. Prva razvija 109 KS i 195 Nm, druga 128 KS i 225 Nm i treća razvija 143 KS i 225 Nm obrtnog momenta. Svaka verzija ovog agregata povezana je sa novim šestostepenim manuelnim menjačem. Preliminarni rezultati istraživaja potrošnje po WLTP standardima su pokazali da ovaj model prosečno troši svega 5,3 litara na pređenih 100 kilometara puta. Pritom je emisija CO2 svega 120 g/km.
Kada su u pitanju dizelaši, “osvežena” Opel/Vauxhall Astra će biti dostunpna sa novim 1.5-litarskim trocilindarskim agregatom. On će imati dve varijante. Uvodna će razvijati 103 KS i 260 Nm obrtnog momenta. Nešto snažnija verzija će razvijati 120 KS i 300 Nm obrtnog momenta.
Uvodni model će biti dostupan sa šestostepenim manuelnim menjačem. Sa druge strane, snažniji agregat će biti dostupan i sa devetostepenim automatskim menjačem. Kada je opremljen tom transmisijom, ovaj model će razvijati 285 Nm obrtnog momenta. Ne iznenađuje činjenica da su dizelaši ekonomičniji. Naime, potrošnja ovih agregata je oko 4,4 litara na 100 pređenih kiolometara puta. Emisija CO2 je 117 g/km.
Precizan razvoj u vazdušnom tunelu je takođe značajno doprineo smanjenju u potrošnji goriva i emisiji CO2. Kao rezultat, nova Astra je jedan od najaerodinamičnijih kompaktnih automobila na tržištu. Dinamika šasije Astre je još više unapređena. Novi amortizeri uvećavaju komfor. Opciona sportska šasija ima čvršće oslanjanje, preciznije upravljanje i Watts link zadnje vešanje.