AktuelnoVesti

Porsche (za sada) odbacio mogućnost izgradnje fabrika u Kini

1.71KPregleda

Kina je najveće Porscheovo tržište.

 

Porsche neće graditi fabriku u Kini, bar ne u skoro vreme, jer kompanija želi da održi svoj „Made in Germany“ imdiž. Tako kaže šef proizvođača iz Cufenhauzena, Oliver Blume. Ova odluka je doneta bez obzira što je Kina trenutno najveće i samim tim najznačajnije tržište za Porsche.

 

„To je vrhunski argument koji se tiče kvaliteta, proizvodnja u Evropi za Kinu“, rekao je Blume za Finacial Times. „Trenutno nema nikakvog smisla izmeštati proizvodnju.“

 

Porsche je 2020. isporučio 272.262 vozila. Od ovog kontingenta, 88.968 jedinica se odnosilo na Kinu. Poređenja radi, u istom periodu u Evropi je plasirano 80.892 automobila a u SAD 57.294.

 

Naravno, Porsche ne proizvodi sve svoje modele u Nemačkoj. Cayenne silazi s proizvodnih linija pogona VW grupe u Bratislavi, dok je ranije kompanija sarađivala s ValmetAutomotiveom u okviru proizvodnje Caymana i Boxstera u Finskoj.

 

Blume je dovoljno pragmatičan da uvidi da bi fabrika u Kini na kraju ipak mogla biti neophodna ukoliko ovo tržište nastavi da raste i bude tako važno za Porsche. „Za 10 godina, ne znam“, rekao je on. „Zavisi u velikoj meri od obima prodaje i zakonske regulative u obe zemlje.“

 

Da bi lansirao električni Taycan, Porsche je investirao šest milijardi evra u fabriku u Cufenhauzenu, u cilju kreiranja proizvodne linije na kojoj se sklapa ovaj elektromobil. Proizvodnja je započela 2019., a kompanija je isporučila 20.015 jedinica ovog modela u 2020.

 

Porscheova proizvodnja električnih automobila u Nemačkoj će samo rasti u godinama koje su pred nama. Kompanija je već sada testira Taycan Cross Turismo, koji uskoro treba da debituje, a električna verzija Macana je takođe na putu, a trebalo bi na scenu da stupi krajem 2022.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery