Porsche je iskoristio svoju godišnju konferenciju za štampu kako bi najavio udvostručavanje napora u ostvarivanju ekološke održivosti, u isto vreme pojasnivši da veruje da se emisija CO2 može redukovati i na druge načine pored elektrifikacije.
Nemačka kompanija je uverena da motori koji koriste sintetička goriva takođe imaju svoju ulogu, kako u auto-moto sportu, tako i kod sportskih i klasičnih automobila.
„Problem ne predstavlja SUS motor sam po sebi, već gorivo koje sagoreva“, objašnjava dr Mihael Štajner, šef sektora razvoja i istraživanja Porschea. „Imamo dosta posla da odradimo da bismo smanjili emisiju ugljen-dioksida, bez dileme, a mi smo u potpunosti posvećeni tome. Međutim, problem nije sam motor.
Želeli bismo da demonstriramo da e-goriva predstavljaju održivu tehnologiju uz izvestan obim, a tu je i veliki broj pitanja. Mnogi ljudi nisu ubeđeni da će to da funkcioniše, tako da mi moramo da ih uverimo. Odluka nije samo na nama, naravno, ali ćemo uraditi sve da ovo učinimo validnom solucijom za automobile koji bude velike emocije, za trkanje, ali i serijske modele. Naredni korak je ubediti ljude da možda nema potrebe da se sve zabranjuje.“
Kako stoje stvari, neke zemlje će već od 2030. zabraniti prodaju novih automobila sa SUS motorima. Sintetička goriva koriste motori na konvencionalan način, kreirajući visoku temperaturu, energiju i emisiju, ali njihova proizvodnja uključuje procese koji su karbon-neutralni ili čak sposobni da smanje nivo CO2 koji se javlja tokom sagorevanja. Audi radi na takvim gorivima već izvestan broj godina, a Porsche je najavio da takođe sa svojim sektorom razvoja i istraživanja ulazi na tu teritoriju.
Šef kompanije, Oliver Blume je povodom ovoga rekao: „Naši benzinski motori se konstantno unapređuju. Oni sa svakom generacijom postaju sve efikasniji, a mi e-goriva vidimo kao način da dobijemo gotovo neutralan tip goriva. Zajedno s našim partnerima kao što je recimo Siemens, idemo ka industrijalizaciji e-goriva s investicijom od oko 20 miliona evra u okviru pilot fabrike, da bismo se na taj način pripremili za proizvodnju većeg obima.
Mislimo da e-goriva mogu svoje mesto pronaći u auto-moto sportu, u testiranju vozila u našim fabrikama i Porsche Experience centrima. S e-gorivima, Porscheovi klasični automobili i hibridni modeli mogu da budu voženi u budućnosti, a aktuelni sportisti kao što je 911, koji mogu biti čisto električni zbog koncepta na kojem počivaju, mogu biti gotovo CO2 neutralni u budućnosti zahvaljujući e-gorivima.“
Blume je prethodno sugerisao da će 911 biti poslednji Porsche koji će biti elektrifikovan, ukoliko se to uopšte i desi, uzimajući u obzir njegovu kultnu postavku zadnje postavljenog bokser motora. Da li e-goriva tu mogu priskočiti u pomoć i spasiti ikonu?
Vrele Gume
1 Komentar
Comments are closed.
Ako ima nešto zbog čega bih voleo švave to je ovo