AktuelnoPredstavljamo

Porsche Panamera (2021) je pred nama uz akviziciju u vidu Turbo S modela

8.1KPregleda

Restilizovani model zamenjuje regularni Turbo, a do „stotke“ ubrzava za samo 3,1 sekundu

 

Nakon tizer kompanje koja uključuje postavljanje novog rekorda na Nirburgringu u konkurenciji limuzina, Porsche Panamera za 2021. je konačno pred nama. Najvažnija promena je lansiranje Turbo S modela, koji je zapravo zamena za regularni Turbo, uz dodavanje značajnog prirasta u snazi.. V8 Twin-turbo radne zapremine 4,0 litra je „tretiran“ na 630 ks i 820 Nm maksimalnog obrtnog momenta, što je 70 konja i 50 Nm više u odnosu na ranije.

 

 

Dodatna „mišićna masa“ je doprinela sprintu do „stotke“ za samo 3,1 sekundu, što je za pola sekunde brže u odnosu na staru Panameru Turbo. Nešto teža Executive verzija, s produženim međuosovinskim rastojanjem je za nijansu sporija, tako da dodaje još jedan deseti deo sekunde na ubrzanje do 100 km/h. Bez obzira da li je reč o „liftbek“ modelu ili praktičnijem Sport Turismo karavanu (ili LWB verziji), svi Turbo S modeli raspolažu maksimalnom brzinom od 315 km/h.

 

 

Turbo S ne predstavlja jedinu novinu u Panamerinoj porodici za 2021., jer je Porsche uveo i Panameru 4S E-Hybrid. „Plug-in“ hibridna verzija nastavlja s 2,9-litarskim V6 twin-turbom i elektromotorom, za ukupnu snagu od 560 ks i 750 Nm. Kada uključi „launch control“ sistem, vozač može da uživa u ubrzanju iz stanja mirovanja do 100 km/h za 3,7 sekundi. Maksimalna brzina ovog modela iznosi 298 km/h, što ga čini otprilike jednako brzim kao što je to upravo penzionisana Panamera Turbo.

 

 

Za modelnu 2021. godinu je predviđena baterija većeg kapaciteta (od 14,1 kWh na 17,9 kWh) kada je o „plug-in“ hibridima reč, što 4S E-Hybridu obezbeđuje čisto električnu autonomiju od 54 kilometra (po WLTP ciklusu).

 

 

Što se tiče osnovne Panamere, Porsche je prethodni 3,0-litarski turbomotor zamenio novom, 2,9-litarskom twin-turbo jedinicom s 330 konja i 450 Nm.

 

Pored izmena ispod haube, Panamera za 2021. dobija seriju dizajnerskih poboljšanja. Najočiglednija izmena se tiče zadnjeg dela, gde je sada LED traka pune dužine, što je u skladu s ostalim modelima iz Porscheove game. Napred, sve verzije standardno dobijaju SportDesign tretman, koji je prethodno bio među opcionalima. SportDesign paket, sa ili bez detalja od ugljeničnih vlakana, može se naručiti po dodatnom trošku.

 

 

Porsche je takođe u ponudu ubacio par novodizajniranih naplataka od 20 i 21 cola, dok su usisni otvori kod Turbo S modela veći. Novajlija dobija potpis prednjih svetala svojstven samo njemu, s revidiranim sportskim izduvom koji obećava „izraženije V8 režanje“. „Nabildovaniji“ izduv takođe je standardan na GTS modelu, koji dobija čitav niz crnih akcenata, kao i zatamnjena zadnja svetla, uz sopstvene naplatke od 20 inča.

 

Promene, što se spoljašnjosti tiče, zaokružuju dve nove boje – „Truffle“ smeđa metalik i „Cherry“ crvena metalik.

 

 

Red je došao da „uskočimo“ u kabinu. Porsche Panamera za 2021. može da se pohvali novim volanom s polugicama za promene stepena prenosa, uz GT Sport upravljač u slučaju Turbo S modela. Opciono dostupan za ostale nivoe opreme, GT Sport volan ima polugice menjača presvučene kožom. U zavisnosti od verzije, prednja sedišta mogu biti podešavana električnim putem u 8, 14 ili 18 smerova, dok Bang & Olufsen audio sistem s 21 zvučnikom i 1.455 W može po želji, uz dodatno zavlačenje ruke u džep, da zameni standardnu Bose postavku sa 14 zvučnika i 710 W u Turbo S modelu.

 

 

To nije sve, jer je Porsche napravio izmene „ispod lima“, bez obzira o kojoj verziji da se radi. Rekalibrisani su adaptivni amortizeri u cilju poboljšanja komfora i kvaliteta vožnje. Inženjeri su takođe „izoštrili“ upravljanje i instalirali nove pneumatike s poboljšanim prijanjanjem i manjim otporom pri kotrljalju. Performantne gume s ultravisokim prijanjanjem debituju na Panameri s Turbo S modelom, uz asistenciju standardnih karbon-keramičkih kočnica, čije čeljusti po želji mogu biti obojene u crno ili žuto.

 

 

Nova Porsche Panamera je dostupna za porudžbinu a u prodajnim salonima će se naći do sredine oktobra 2020. U Nemačkoj cene startuju od 91.345 evra za model sa zadnjim pogonom. Svi ostali dolase s pogonom na sva četiri točka, počev od 95.289 evra za Panameru 4, 126.841 evro za Panameru 4S E-Hybrid, 136.933 evra za Panameru GTS i 179.737 evra za Panameru Turbo S (uključujući PDV i opremu predviđenu za dotičnu zemlju).

 

 

Vrele Gume

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery