AktuelnoOnline plusVesti

Pola veka Porsche Turbo tehnologije proslavljeno vožnjom istorijske flote vredne 1.080.000 evra

2.19KPregleda

Zajednička proslava pola veka postojanja Porsche Turbo i Transfagarašan puta u Rumuniji

 

 

Kada je 1974. godine Porsche u modelu 930 na tržište postavio do tada neviđenu tehnologiju turbo punjača, malo ko je verovao da će „Turbo“ pratiti ovu marku preko pola veka, pre svega u modelima Porsche 911 Turbo koja se neformalno naziva i najbolja tehnologija trkaćih automobila za put.

 

Čak je i unutar kompanije postojala sumnja da li takav vrhunski model ima smisla s obzirom na naftnu krizu sa početka ’70. prošlog veka. Entuzijastični kupci, s druge strane, nisu ni na sekundu oklevali. Vozne dinamike visokih performansi sportskog automobila, izvedene iz tehnologije automobilskih trka i obogaćene izuzetno udobnom i luksuznom unutrašnjosti, jednostavno su bile previše primamljive.

 

 

Porsche je prvobitno planirao 911 Turbo kao prestižnu seriju ograničenog broja, ali su brojke prodaje premašile sva očekivanja.

 

 

U prve tri godine proizvodnje, Porsche je proizveo 2.850 jedinica 911 Turbo 3.0 – modela koji je bio poznat interno kao 930 i koji je bio prvi takve vrste s turbo punjačem koji se upravlja pritiskom.

 

 

 

Porsche 911 Turbo (930) vredan oko 180.000 evra

 

 

Sportski automobil od 191 kW (260 PS) je mnoge detalje iz konstrukcije trkačkih utomobila preneo na put, uključujući pune felne od modela 917 i konstrukciju prednje i zadnje osovine od 911 Carrera RSR.

 

1974. godine, vozne performanse prvog Turbo-a bile su na granici onoga što je u to vrijeme bilo zamislivo. Mogao je ubrzati od 0 do 100 km/h za 5,4 sekunde. Sa preko 250 km/h, maksimalna brzina je bila takođe praktično nezamisliva. S obzirom na eksplozivnu isporuku snage turbo motora, malo dodatne koncentracije nije škodilo. 911 Turbo prve generacije brzo je stekao reputaciju sportskog automobila za „prave muškarce“.

 

 

 

A da je Porsche kompanija koja gleda daleko u budućnost a poštuje i čuva prošlost dokazuje i činjenica da su na zahtevnom putu Transfagarašan u Rumuniji grupi posebno odabranih evropskih novinara na raspolaganje stavili istorijske modele 911 Turbo koje su izvezli direktno iz Porsche Muzeja.

 

 

Porsche 911 Turbo S (993) jedan od 336 proizvedenih primeraka vredan 600.000 evra

 

Specifičnost istorijskih Porsche Turbo modela koje smo vozili da trenutno na tržištu vrede procenjenih 1.080.000 evra, što je test vožnji dalo posebnu čar

 

 

Porsche 911 Turbo (964) vredan oko 300.000 primeraka

 

Nismo propustili priliku da upoznamo i nekoliko stotina kilometara vozimo  prvi 911 Turbo (930) kao i ostale najznačajnije Turbo modele poput 911 Turbo S (933) i .

 

 

Više uskoro u emisiji Vrele Gume

 

 

Ekskluzivno sa Transfagarašan Road: Lidija i Miodrag Piroški

Top Reviews

Video Widget

gallery