AktuelnoTESTOVIVesti

Peugeot 408 – (Ne)Očekivani SUV

12.8KPregleda

Tako drugačiji a tako Peugeot

 

Dinamična Fastback silueta, hiper dizajnirani detalji čine 408 drugačijim od svih SUV-a na tržištu, a opet tako prepoznaljivim za brend Peugeot. 

 

 

Koliko ovaj model menja pravila igre u segmentu istražujemo na medijskoj prezentaciji u Sitgesu nadomak Barselone posebno iz aspekta da je ovaj model deo strategije da do 2030. PEUGEOT u ponudi ima samo električna vozila.

 

 

 

Na samom početku odmah i prvi utisak koji po pravilu ne vara. Peugeot 408 je sigurno najlepši i najelegantniji SUV u C segmentu na tržištu. Iako je dugačak 4,68 metara, ne deluje nezgrapno već sasvim obrnuto, ostavlja utisak jako spretne velike mačke. Da ne kažem crnog pantera iz Apatina, već jednog čudno zelenog „lava“. 

No krenimo redom…

 

 

Manga detalji 

 

Zvanično press saopštenje kao veliki dizajerski uspeh deklariše takozvanu obrnutu siluetu branika, a tu su i mačje uši na zadnjem staklu koje kanališu svojevrstan aerodinamični koridor ka zadnjem spojleru.

 

 

Led Matrix tehnologija omogućava kreiranje ultra tankih farova, što je svakako lepše od onih PVO reflektora koje smo u auto industiji vidjali poslednjih godina.

 

Alu felne dimenzija od 17 do 20 inča imaju gometričan dizajn koji daje dramatičan vizuelni efekat pri malim brzinama. 

 

Baziran na EMP2, efikasnoj modularnoj platformi, Peugeot 408 poseduje međuosovisnki razmak od 2.787 mm što na zadnjoj klupi obezbedjuje 188 mm prostora za noge.

Ukupna dužina iznosi 4.687 mm, širina 1.859 mm (sa sklopljnim retrovizorima) a visina 1478 mm. Razmaci izmedju točkova iznose 1.599mm napred i 1.604mm nazad što doprinosi solidnom ležanju na putu. Radijus okreta je 11.18 m.

 

 

 

Obaranjem sedišta prtljažnik osnovne zapremine 471 litre proširuje se na 1.611 litar. To ujedno omogućuje smeštaj predmeta dužine 1.89 metra, za slučaj da 408 kupujete radi prevoza garnišni za zavese ili retro štapova za pecanje.

 

 

U vrhu segmenta 

 

 

Kad se udobno smestite u AGR (Akcija za zdrava ledja) sedišta naglasak se usmerava na kvalitet i konektivnost.

 

Arhitektura radnog mesta vozača pomalo je uslovljena visoko postvljenim ventilacionim otvorima. Super pozicionirani da se brzo zagrejete ili ohladite… po želji.

 

 

 

U liniji pogleda, tačno iznad volana je 10 inčni digitalni ekran, u GT trimu dostupan i u 3D tehnolologiji. Moguće ga je personalizovati u više modova: TomTom Navigacija, Radio/Media, asistencija u vožnji, menadžement energije,…

 

Ispod centranog 10 inčnog displeja nalaze se komande za prečice ka klimi, telefonu, medijima ili aplikacijama. Osetljive su na dodir i mogu se personalizovati. Čak dva telefona istovremeno mogu se preko Bluetooth–a povezati u funkciju preslikavanja ekrana na centralni displej.

 

 

Glasovne komande kreću sa frazom “OK Peugeot”.  

 

 

Razvijan 3 godine FOCAL audio sistem na 10 zvučnika plasira muziku preko 12 kanalnog pojačala od 690W. Nek čuje komšiluk da dolazite !

 

Na planu da što manje toga spolja kvari vaše audio uživanje stakla su deblja za 3.85 mm a na višim nivoima opreme bočna stakla su laminirana.

 

 

 

Paket “Drive Assist 2.0” je dalji iskorak ka polu autonomnoj vožnji. Ima dve nove funkcije: Polu autonomno obilaženje auto putu i predviđanje povećanja i smanjenja brzine na osnovu čitanja saobraćajnih znakova. Ostale, sada već uobičajne, asistencije u vožnji podržava arsenal od 6 kamera i 9 radara.

 

Plug in opredeljnje 

 

Motorizacija, je kako kažu u Peugeotu, kreirana za vozače koji žele da daju svoj doprinos energetskoj tranziciji.

 

 

 

Priču otvara Pure tech benzinac zapremine 1199 ccm sa 130ks , 230 Nm obrtnog momenta. Ubrzanje do 100 km/h iznosi 10.4 sekunde, maksimalna brzina: 210 km/h. Kombinovna potrošnja: 6 l/100 km.

 

Osnovu plag-in hibridnih izdanja čini četvorocilndarski benzinac zapremine 1598 ccm sa 150 odnosno 180 ks. Upareni su sa elektromotorom od 81 kW . Obrtni moment za hibridne verzije je 360 Nm. Ubrzanja do 100km/h iznosi 8.1 sekundu za slabiji hibrid i 7.8 sekundi za snažniji.

 

 

 

Spram toga su i maksimalne brzine od 225 odnosno 233 km/h. U kombinovanoj vožnji potrošnja goriva iznosi oko 1.2 litra na 100 km.

Sva izdanja 408 imaju osmostepeni automatski menjač. Proizvodjač najavljuje dolazak potpuno električnog modela za nekoliko meseci. 

 

 

Baterija kao deo računice 

 

Peugeot 408 raspolaže Litijum jonskom baterijom kapaciteta 12.4kWh. Punjenje na običnoj kućnoj utičnici od 2 kW potrajaće 7 sati dok sa “Wall Box-om” od 7.4kW (32 A) i jednofaznim punjačem od 7.4kW, to se vreme skraćuje na 100 minuta.

 

 

 

 

Ukoliko kao naša redakcija garaža raspolažete punjačem snage 20 kW, za svega 40 minuta vaš Peugeot 408 Plug in hibrid biće spreman kao zapeta puška.
U zemljama EU dostupan je paket “Free2Move eSolutions” u okviru koga vam po povlaštenim cenama stoji na raspolaganju mreža od 350,000 tačaka za punjenje.

 

Pomenimo još da proizvodjač daje na bateriju garanciju od 8 godina ili 160,000 km.

 

 

 

Utisci iz vožnje 

 

 

Budući da smo na test vožnjama u okolini Barselone imali priliku samo da testiramo najsnažniji model, primetno je da hibridna asistencija deluje momentalno i da izuzetno doprinosi glatkoj vožnji uz izvanrednu startnost. Kabina je izuzetno dobro izolovana pa ionako tih motor gotovo je nečujan tokom vožnje u srednjem režimu obrtaja. 

 

Udobnost prednjih sedišta je iznad proseka dok su zadnja delimično limitirana padajućom linijom krova uz respektabilnih 471 litara prtljažnika.
U gradskim uslovima okretan kao prava velika mačka, na otvorenom putu stabilan pri velikim brzinama i uvek raspoložen za dinamičnu vožnju po krivinama. 

 

Zabeležena prosečna potrošnja prema putnom računaru na kombinovanih test vožnji u režimu srednje gustog saobraćaja je ispod 3 litre na 100 pređenih kilometara.  

 

 

Sve u svemu izuzetno dinamičan, udoban i zanimljiv SUV koji nismo očekivali pod oznakom 408. 

 

Jedno je sigurno: C segment je širok pojam, a Peugeot 408 plasira se u njegov vrh već u strasferu. 

 

 

Cena zadovoljstva  

 

 

U Francuskoj polazna cena za izdanje PureTech 130 S&S EAT8 iznosi 37 350 €, za plag in hibridne verzije cene se formiraju od 45 450 € za model sa 180ks odnosno 48 300 € za izdanje sa 225ks. U našoj zemlj 408 se očekuje početkom 2023. kada će biti poznate i cene.

 

 

 

Više o svemu već sledećeg vikenda u Vrele Gume TV na NovaS!

 

 

 

 

Ekskluzivno iz Španije: Miroslav Šosberger

4 Komentara

  1. Čemu služi emisija na Novoj čijih 99% gledalaca nikad neće moći da ima ogromnu veećinu kola koja se tu prikazuju ni u polovnoj varijanti, o jahtama da ne pričamo.

    1. Gledate i filmove iz Holivuda iako nikada nećete biti Bred Pit? Tako je to u svetu šou biznisa i tome služe emisije i filmovi, da raspale maštu!
      Uostalom, na kraju emisije u old tajmer rubrici uglavnom su vozila koja može sebi svako da priušti

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery