Najava za 2023 : veća proizvodnja, manje kupaca, niže cene novih automobila
Prema najavama i utemeljenim analizama, „Eldorado“ automobilske industrije po kojem se proizvodilo i radilo manje a zarađivalo kao nikada do sada, polako odlazi u zlatnu istoriju.
Kako najavljuju iz nemačkog CAR (Centre Automotive Research) ponuda automobila će ove godine biti veća dok električnim automobilima, preti pad potražnje.
Izgledi za nemačke proizvođače automobila na tržištu u 2023. godini nisu ružičasti. Direktor privatnog instituta Centre Automotive Research (CAR) u Duisburgu Ferdinand Dudenhofer (Ferdinand Dudenhöffer) smatra da je predstoji „tužna slika“ kada je reč o prodaji automobila u Evropi.
Liste porudžbina su još uvek prilično duge, ali prema Dudenhoferovoj analizi višak kupovine novih automobila zabeležen je samo zato što su lanci snabdevanja bili poremećeni, pa su nedostajali važni delovi, piše SEEbiz.
“Uporedo sa merama zatvaranja tokom pandemije razvila se posebna situacija – svi proizvođači proizveli su manje automobila nego što je prvobitno planirano, pa se smanjila ponuda u celom svetu. Ono što je proizvedeno prodato je sa velikim maržama. Visoki popusti, koji su bili uobičajeni u industriji, više nisu postojali. Ali tome će doći kraj ove godine”, rekao je Dudenhofer.
Liste narudžbina će se skratiti, pa će kupci biti traženi. Inflacija i visoke cene energenata, ali i recesija će usporiti kupovinu automobila
Dudenhofer smatra da će Evropa biti gubitnik, pa prognozira mali rast kupovine novih automobila u Nemačkoj, ali očekuje pad prodaje u Francuskoj, Velikoj Britaniji, Italiji, kao i u Rusiji kao „poseban slučaj“ tokom 2023. godine.
S druge strane, očekuje povećanje broja prodatih automobila u Aziji i Severnoj Americi. Naime, Kina i Sjedinjene Američke Države pokrenule su programe za oživljavanje privrede koji bi mogli biti dobri i za automobilsku industriju.
Administracija američkog predsednika Džoa Bajdena (Joe Biden) donela je Zakon o smanjenju inflacije, koji predviđa državne izdatke od 430 milijardi dolara u peridou od deset godina. Između ostalog, američka vlada svakom kupcu električnog automobila obećava smanjenje poreza od 7.500 dolara, ako je automobil proizveden u SAD.
Slična pravila važe i za sve ostale grane, a ove mere usmerene su uglavnom na Kinu. Međutim, Udruženje nemačkih bankara procenjuje da zakon nije dovoljno jasan da bi mogao isključiti i proizvođače automobila iz Nemačke, koji bi tada morali da otvaraju proizvodne pogone u SAD.
Izvor: Biznis.rs