Otkrivamo vozila sa najčešće vraćenom kilometražom: dominacija premijum nemačkih automobila
Prevara s kilometražom je jedna od najčešćih na tržištu polovnih automobila. Nezakonito povećava cenu polovnog vozila i kompromituje iskustvo u posedovanju automobila. Kako je nedavna studija carVerticala otkrila, kupci premijum nemačkih automobila imaju najveće šanse da kupe vozilo s vraćenom kilometražom.
TOP 10 modela automobila koji su najčešće kompromitovani: BMW M5 kolo vodi
Da bi sačinila listu automobila kojima se najčešće vraća kilometraža, kompanija za informatičke podatke, carVertical, analizirala je više od 700.000 izveštaja o istoriji polovnih automobila generisanih između novembra 2020. i novembra 2021. Analizirano je osamnaest različitih tržišta, uključujući Poljsku, Rumuniju, Mađarsku, Francusku, Sloveniju, Slovačku, Češku, Litvaniju, Letoniju, Estoniju, Ukrajinu, Bugarsku, Srbiju, Nemačku, Hrvatsku, Rusiju, Sjedinjene Američke Države i Italiju.
Kao što podaci o kilometraži pokazuju, BMW M5 je najčešće kompromitovan, s nešto više od jedne trećine proverenih modela kojima je kilometraža verovatno vraćena. Međutim, ova jedinstvena statistika potcenjuje obim problema kada je reč o BMW-ovim modelima, kako je gospodin Matas Buzelis, stručnjak za automobile u carVerticalu, nedavno istakao, BMW dominira na listi: „Polovinu TOP 10 liste zauzimaju automobili ovog proizvođača. Ovo je u korelaciji s potražnjom za korišćenim BMW vozilima na različitim tržištima. Podaci takođe otkrivaju da je veća verovatnoća da će skuplji automobili imati vraćenu kilometražu, i to se mora uzeti u obzir kada se traži polovno vozilo. Upravo u tim slučajevima dobro dođe provera kilometraže automobila“.
Drugo i treće mesto na listi zauzimaju BMW serije 7 i Subaru Outback sa 33,4 odnosno 31,8 odsto automobila s mogućom malverzacijom na kilometar satu. Audi A8 je bio peti automobil s najčešćim vraćanjem kolometraže, dok je njegov sportski brat, A7, zauzeo deseto mesto s nešto više od jedne četvrtine (25,8 odsto) takvih vozila u studiji o smanjivanju pređene kilometraže.
Matas Buzelis objašnjava da je razlog naglašenog prisustva premijum vozila među onima kojima je vraćena kilometraža taj što oni donose veću zaradu. Vraćanje kilometraže je relativno jeftin i jednostavan proces, koji pruža dodatnu dobit nepoštenim prodavcima automobila.
Proširena lista od 20 modela automobila sa najčešće vraćenom kilometražom može se naći u ovoj studiji.
Modeli automobila sa najčešće vraćenom kilometražom po godini proizvodnje: kod najstarijih automobila se najviše vara
Kako pokazuje istraživanje, neophodno je proveriti pređenu kilometražu pri kupovini polovnih automobila, posebno kada je reč o starijim vozilima. Najpopularniji modeli sa smanjenom kilometražom proizvedeni su između 2006. i 2016. godine. Međutim, stručnjak za automobile, Matas Buzelis, naglašava da postoji korelacija između mogućnosti prevare i klase automobila: „Lista automobila s najčešće vraćenom kilometražom sastoji se uglavnom od premijum vozila, ali ima i modela ekonomske klase, ali s manjim učešćem u ukupnom broju. Automobili marki Subaru, Ford i Volkswagen pripadaju istoj starosnoj grupi kao i vozila više klase. Čini se verovatnijim da će automobili stari od 5 do 15 godina biti kompromitovani po pitanju broja pređenih kilometara“.
Ford Mustang je najnoviji model na ovoj listi. Budući vlasnici šeste generacije Mustanga trebalo bi da vode računa o tome tako što će proveriti istorijske podatke o kilometraži na mreži. Vlasnici BMW-a M5 iz 2006., serije 5 iz 2007. i X5, takođe bi trebalo da istraže da li njihov automobil ima pravu kilometražu.
Matas Buzelis objašnjava da najnoviji modeli mogu biti malo komplikovaniji za vraćanje kilometraže. Takođe je manje verovatno da će noviji automobili biti kompromitovani zbog kilometraže koje su zapravo prešli jer su novi: „Nema smisla vraćati kilometražu vozila sa, recimo, 50.000 ili 80.000 kilometara na satu, ali, za kupce, vredi proveriti da li su ovakva očitavanja kilometraže tačna ili ne.“
Većina modela automobila sa vraćenom kilometražom prema vrsti goriva: veću šansu za ovo imaju dizel automobili
Većina modela automobila s vraćenom kilometražom opremljena je dizel motorima. Kao što automobilski stručnjak, gospodin Buzelis, naglašava, ovo je oduvek bio slučaj: „Dizel automobili su dizajnirani da pređu veće udaljenosti, što znači da je veća verovatnoća da će se kod takve mašine praktikovati prevare vezane za kilometražu. Međutim, stvari se mogu promeniti u budućnosti jer prodaja dizel automobila opada.
Ako pogledamo brojke, jasno vidimo da su obično do 80 ili 90 odsto modela s vraćenom kilometražom vozila s dizel motorima. Na primer, uzmimo Volkswagen Phaeton, od 10 kompromitovanih modela, devet je opremljeno dizel motorima, a samo jedan pokreće benzinski motor.“
BMW serije 6 s pogonom na dizel i benzin su skoro identični po pitanju vraćanja kilometraže, ali to je zato što su benzinske verzije ovog modela mnogo popularnije. U nekim slučajevima, u asortimanu nekih modela nema dizel motora. Pogon na benzin je jedina opcija za BMW M5 i Ford Mustang.
Zaključak: prevara s kilometražom značajno povećava vrednost polovnih automobila i ugrožava iskustvo u okviru budućeg vlasništva
CarVertical je analizirao vrednost automobila s vraćenom kilometražom i otkrio da je 16,1 odsto vozila proverenih tokom poslednjih 12 meseci imalo netačno prikazanu kilometražu. Pošto je prevara s kilometražom prilično česta na tržištu polovnih automobila, važno je koristiti onlajn provere istorije automobila kako biste izbegli da postanete žrtva.
Dok su kupci automobila ekonomske klase izloženi nešto manjem riziku da budu prevareni, oni koji kupuju dizel vozila premijum klase starosti između 5 i 15 godina, najviše su izloženi riziku, jer je ovo tip vozila koji se najčešće koristi u ovoj vrsti prevare. Performantni modeli takođe imaju velike šanse da postanu žrtve prevare, a kupovina jednog takvog vozila bez provere istorije automobila može dovesti do finansijske noćne more.
Izvor: carVertical