Nakon revidiranja kompletne game (osim GT-R-a), Nissan se priprema za neizbežnu električnu eru.
Japanski proizvođač je sledeća kompanija na listi onih koji su najavili ogromne investicije u elektrifikaciju, s planom da uloži ni manje ni više nego dva biliona jena, što je oko 17,68 milijardi dolara, u narednih pet godina.
Ono što nam Nissan obećava su „uzbudljiva električna vozila i tehnološke inovacije“. Ukupno 23 elektrifikovana modela, uključujući 15 čisto električnih, biće lansirano do fiskalne 2030. godine, koja se u Japanu završava 31. marta 2031. Sve ovo je deo Nissan Ambition 2030 agende, a neki od ovih modela će se prodavati pod Infinitijevim bedžom.
U međuvremenu, 20 elektromobila i hibrida (e-Power) pristižu u narednih pet godina, a Nissan se nada da će elektrifikovani modeli dostići 75 odsto udela u prodaji u Evropi do fiskalne 2026. Što se tiče matičnog, japanskog tržišta, očekuje se procenat od 55 odsto u istom vremenskom periodu, dok je u Kini cilj 40 odsto. Kada su u pitanju SAD, na čisto električne automobile bi trebalo da se odnosi 40 odsto prodje do kraja fiskalne 2030.
Da bi podržao plasman hibridnih i automobila s nultom emisijom, Nissan će nastaviti da razvija tehnologiju litijum-jonskih baterija, s namerom da isporuči tehnologiju bez kobalta, u cilju smanjivanja proizvodnih troškova za do 65 odsto do fiskalne 2028. Takođe, otprilike u to vreme, prvi EV opremljen čvrstim baterijama trebalo bi da pristigne na tržište. Pre nego što se to desi, pilot fabrika će biti stavljena u pogon u Jokohami do fiskalne 2024.
Baterije u čvrstom stanju ne samo što je redukovati vreme punjenja za trećinu, već će spustiti troškove na 75 dolara po kWh do fiskalne 2028., odnosno 65 dolara na kraju. U dugoročnom smislu, Nissan smatra da će ostvariti paritet troškova između konvencionalnih i električnih automobila. Kada smo već kod baterija, treba istaći da će globalna proizvodnja porasti na 52 GWh do fiskalne 2026., pre dostizanja čitavih 130 GWh do fiskalne 2030.
Vrele Gume