Nikada više neće biti automobila sa klasičnim pogonom kao 2017.
Nova studija navodi da je prodaja vozila s motorom s unutrašnjuim sagorevanjem (SUS) dostigla vrhunac 2017. godine i da se nikada neće vratiti na nivo pre pandemije.
Analiza koju je sproveo Bloomberg otkriva da je prodaja putničkih SUS vozila dostigla vrhunac 2017. s 86 miliona prodatih jedinica, uključujući prodaju tradicionalnih hibrida. U međuvremenu, iste godine je prodato nešto više od milion električnih i plug-in hibridnih vozila.
Razlika u odnosu na 2022. je velika. Prošle godine prodaja SUS vozila je pala za gotovo 20 posto na 69 miliona jedinica, dok je prodaja plug-in hibridnih vozila skočila na 2,9 miliona, a prodaja baterijskih električnih vozila na 7,5 miliona, navodi Jutarnji.hr.
Glavna tržišta poput Severne Amerike, Evrope i Kine pokazuju isti trend. Na primer, 2017. godine u Kini je prodato 24,22 miliona vozila s unutrašnjim sagorevanjem u poređenju sa samo 110.000 plug-in hibrida i 42.000 baterijskih električnih vozila.
U 2022. prodaja vozila s unutrašnjim sagorevanjem je pala na 17,47 miliona, dok je prodaja plug-in hibrida porasla na 1,48 miliona, a prodaja EV-ova je narasla na 4,6 miliona.
Bloomberg očekuje da će i ostala tržišta velikim delom slediti ovaj trend. Na primer, u jugoistočnoj Aziji će se u narednim godinama prodavati sve veći broj električnih vozila i verovatno će nadmašiti rast prodaje vozila s unutrašnjim sagorevanjem. Osim toga, očekuje se da će broj prodatih električnih vozila u Indiji znatno porasti u narednim godinama.
U Meksiku i Brazilu prodaja novih vozila je uglavnom nepromenjena. Afrika je jedini kontinent koji bi mogao da zabeleži mali rast prodaje vozila s unutrašnjim sagorevanjem 2023. u odnosu na nivo iz 2022. godine.
Istraživači veruju da će globalna flota vozila s unutrašnjim sagorevanjem ostati relativno stabilna sledeće tri godine pre nego što počne da opada od 2026. jer broj električnih vozila na putevima i dalje raste.
Izvor: Jutarnji.hr
BONUS PLUS: Poslednja LADA i još koješta