AktuelnoVesti

NCAP menja protokol – teže do svih 5 zvezdica

Traže veći mito?

2019 - Nouveau Renault CAPTUR 5 étoiles Euro NCAP
1.62KPregleda

Modelima će od sada biti mnogo teže da postignu maksimalni broj bodova na Euro NCAP testu

 

Evropska agencija za istraživanje bezbednosti novih automobila, Euro NCAP, promenila je protokol za ocenivanje bezbednosti putničkih vozila za 2020. godinu. Promene su izvršene kako u samim testovima bezbednosti, tako i u načinu ocenjivanja automobila.  

 

Škoda Scala

 

Jeda od najvećih promena je uvođenje nove pokretne barijere koja zamjenjuje 23-godišnji test umerenog sudara u nepokretnu barijeru, zasnovanog na zastarelim propisima o ispitivanju bezbednosti. Ovim se na drugačiji način ispituje bezbednost putnika i procenjuje na koji način prednja konstrukcija vozila utiče na zaštitu istih u različitim formama frontalnog sudara.

 

Euro NCAP testovi oktobar

 

Pored toga, Euro NCAP će u testovima koristiti najsavremeniju svetsku „test lutku“ za sudare, veličine srednje muške visine (180 cm/80 kg), pod nadimkom „Thor“. 

 

 

Ispitivanje ponašanja vozila i zaštite putnika prilikom bočnog sudara takođe je promenjeno za ovu godinu. Ključno ažuriranje uključuje podešavanje brzine vozila i mase ispitne barijere, što znatno povećava relevatnost testa. Euro NCAP će premijerno na ovaj način procenjivati zaštitu od udara sa strane, sa ciljem povećanja beznednosti vozača u odnosu na delovanje sa suvozačkim sedištem. Ova nova mera tačnije će oceniti ulogu bočnih vazdušnih jastuka na pojedinim modelima.

 

 

Sistemi za nadgledanje ponašanja vozača, koji mogu otkriti umor i odvlačenje pažnje onih koji drže volan, takođe će biti posebno ocenjivani u kategoriji Bezbednosna pomoć. Uz to, Euro NCAP će nastaviti sa testiranjem različitih sistema asistencije vozaču i ocenjivati hitno automatsko kočenje, kao i sigurnost pešaka u novim scenarijima vožnje, ohrabrujući proizvođače automobila da stalno poboljšavaju ove tehnologije.

 

 

Konačno,  ponašanje vozila nakon nezgode ili recimo posle pada (sletanja) sa određene visine (litice, u jarak i slično) biće uzeta u obzir prema novim smernicama postavljenim od Međunarodne asocijacije vatrogasno-spasilačkih službi (CTIF). Proizvođači automobila biće nagrađeni visokom ocenom ukoliko su informacije potrebne za  spasavanje (lokacija, stanje putnika, poziv za pomoć) tačne i lako dostupne, uz podržavanje napredne funkcije eCall . Euro NCAP će u okviru toga takođe proveravati lakoću vađenja putnika iz oštećenog vozila, rad električnih brava na vratima i gepeku i tako dalje.

 

Top Reviews

Video Widget

gallery