AktuelnoVesti

Modeli automobila stari pet godina kojima najsporije pada vrednost

12.5KPregleda

Cene polovnjaka su otišle gore na globalnom planu. Glavni razlog je što ih možete dobiti odmah.

 

Nestašica čipova, kao i još par važnih faktora, za posledicu imaju kašnjenje u isporuci novih vozila, koje ide od nekoliko nedelja pa do nekoliko meseci. Ova nesvakidašnja situacija je dovela do značajnih promena u stopi pada cene polovnjaka, a nova studija pokazuje koji se modeli najbolje kotiraju, i čija cena najsporija pada. Studija se odnosi na američko tržište.

 

Istraživanje je sproveo renomirani iSeeCars, analizirajući više od 8,2 miliona vozila iz modelne 2016. godine, da bi utvrdio kojim modelima cena pada najbrže odnosno najsporije nakon pet godina. Prvi i najinteresantniji nalaz studije je da je u proseku petogodišnjem vozilu u 2021. cena pala za 40,1 odsto, što je manje u poređenju s 49,1 odsto iz prethodne godine.

 

Najbolji modeli u smislu pada cene tokom prvih pet godina gube vrednost od 1,6 do 4,4 puta manje od proseka. Po istraživanju, Jeep Wrangler gubi samo 9,2 odsto svoje vrednosti nakon pet godina, odnosno samo 2.796 dolara. Wrangler Unlimited je drugi s 10,5 odsto pada vrednosti, a zatim slede Porsche 911 (12,8 odsto), Toyota Tacoma (13,8 odsto) i Toyota Tundra (19,5 odsto).

 

Generalno, na sportske automobile se odnosi pet mesta u prvih 10, s tim što su Ford Mustang i Chevrolet Corvette šesti, odnosno sedmi. Chevy Camaro i Dodge Challenger su na osmoj, odnosno devetoj poziciji s padom vrednosti od 23,6 odnosno 24,4 odsto.

 

U SAD se kupovina električnog polovnjaka nameće kao pametna opcija. Nissan Leaf ima najveći pad cene nakon pet godina, gubeći 65,1 odsto od početne vrednosti od 23.666 dolara. BMW i3 je dugi s padom cene od 63,1 odsto. U prvih pet modela čija vrednost u najvećoj meri pada su i BMW serije 7 (61,5 odsto), Maserati Ghibli (61,3 odsto) i BMW X5 (60,3 odsto).

 

„Mogli smo da vidimo rekordno visoke cene polovnih automobila u poslednjih 15 meseci, kao rezultat nestašice mikročipova, što je usporilo prosečan pad vrednosti automobila“, kaže Karl Brauer, izvršni analitičar u iSeeCars. „Vozila koja tradicionalno drže cenu su se kotirala još bolje ove godine, ali čak i u ovim tržišnim uslovima, vrednost nekih modela nastavlja drastično da pada.“

 

Vrele Gume

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery