Mercedes-Benz prvi proizvođač koji je dobio odobrenje za nivo 3 autonomne vožnje
Nemački proizvođač je korak bliže čisto autonomnoj vožnji, nakon što je dobio sertifikaciju za nivo 3, kojim je opremljen Mercedes-Benz S klase s Drive Pilot sistemom, počev od 2022.
Marka iz Štutgarta je oduvek bila u prvim redovima na planu tehnologije i bezbednosti, jedna od prvih koje su u svoja vozila instalirale ABS sistem, donevši pravu revoluciju kada je o bezbednosti reč. Međutim, u okviru svoje evolucije, Mercedes se nije fokusirao sam na komfor i luksuz, već i na napredne tehnologije po pitanju vožnje. Nemački proizvođač je 9. decembra prošle godine dobio odobrenje za sistem autonomne vožnje nivoa 3 od strane KBA (Nemačko federalno telo za drumski prevoz).
Za razliku od drugih proizvođača, koji se oslanjaju na kamere po pitanju skeniranja puta, Mercedes-Benz koristi LiDAR sistem. Markus Šefer, član upravnog odbora Daimlera AG i Mercedes-Benza AG, ujedno i glavni službenik zadužen za tehnologiju, rekao je: „Mi smo prvi proizvođač koji je uslovno automatizovanu vožnju stavio u serijsku proizvodnju u Nemačkoj.“
Ova zemlja je ujedno prva koja je usvojila paket pravila i regulativu kao osnovu za ove sisteme 2017. Mercedes-Benz će u ponudu staviti Drive Pilot LiDAR tehnologiju počev od prve polovine 2022. na S klasi i EQS-u, a kasnije i na ostatak game. Ovaj sistem bi mogao da se koristi na auto-putevima u Nemačkoj u dužini od 13.191 kilometra. Mercedes nastavlja razvoj ovog sistema i za ostale zemlje kao što su SAD i Kina. Za sada, legalni okvir drugim državama ne dozvoljava implementiranje Drive Pilota.
Trenutno, ovaj sistem može da se aktivira i funkcioniše pri brzinama do 60 km/h, a posebno je koristan prilikom vožnje u sporom saobraćaju. Može da zadrži vozilo u svojoj traci i reaguje na neočekivane situacije izvodeći manevre izbegavanja i kočenje. Nivo 3 uslovne autonomne vožnje preuzima neke zadatke vozača.
Vrele Gume