Tevtonska Inteligencija
Mercedes-Benz je napravio veliki iskorak u budućnost sa novom E klasom. Štutgartska marka zapravo to i naglašava, stavljajući nam do znanja šta je sve od modernih tehnologija utkano u novi model
Enterijer je uslovno rečeno konzervativan u smislu da prati C klasu, koja je s druge strane svojevrsni izdanak perjanice – S klase. Međutim, kabinski prostor je u isto vreme krajnje napredan. Čini nam se da je to dobar potez. Mercedes, kao pojam automobilske premijum marke, ni ne treba previše da ide u dizajnerske egzibicije.
Deseta generacija štutgartskog sedana iz E segmenta ipak „gađa emociju“. Ovo je tipičan Mercedes, namenjen upravo ljubiteljima Mercedesa. Pored toga, nosilac je brojnih tehničkih inovacija, poseduje komfor kojem drugi mogu samo da zavide, a tržišni uspeh je unapred zagaranovan.
U obliku kupea
Nova E klasa je sofisticirana i „klasična“, ali joj to ne negira prisustvo sportske note. U odnosu na prethodni model, međuosovinsko rastojanje je povećano za 65 milimetara, a ukupna dužina je izdašnija za 43 milimetra. Proporcije su tipične za Mercedesovu limuzinsku porodicu. Hauba je vidno produžena, dok se krov na „kupeovski“ način uliva u snažan rameni pojas automobila. Kratki prepusti i dugo međuosovinsko rastojanje takođe doprinose poznatoj premijum formi. Točkovi su naglašeni, sa jasno definisanim lukovima, što predstavlja svežu i modernu interpretaciju automobilskog dizajna. Čini se da je Mercedes pogodio sa sloganom „Senzualna čistoća“.
Nova E klasa je sofisticirana i „klasična“, ali joj to ne negira prisustvo sportske note
Prednji deo takođe odiše snagom i zrači statusom kojem ova limuzina zapravo teži, a to je pre svega „biznis klasa“. Osnovnu i Exclusive verziju odlikuje klasičan Mercedesov „anfas“ sa trokrakom zvezdom na haubi motora, dok se Avantgarde i AMG Line modeli mogu lako identifikovati sa trokrakom zvezdom pozicioniranom u sredini maske hladnjaka. Različita dizajnerska rešenja prednjeg dela automobila donose i različit karakter, obraćajući se različitim afinitetima kupaca.
Zadnji deo karakterišu široka „ramena“ iznad lukova točkova, rešenje nekako tipično za S klasu. Signalna svetlosna grupa iz jednog dela, sa dizajnom svetala u vidu dva horizontalna niza, takođe naglašava da se radi o novom članu štutgartske limuzinske porodice. Dodatno uživanje pružaju svetlosni efekti, poput „zvezdane prašine“, što je postignutno inovativnom tehnologijom refleksije svetlosti sa specijalno konfigurisanom površinskom strukturom zadnjih svetala.
Kada se pomešaju luksuz i tehnologija
Enterijer nove E klase otelotvoruje sintezu emocije i inteligencije, dva pola koji definišu aktuelnu dizajnersku filozofiju Mercedes-Benza. U opcione „stvarčice“ se ubrajaju dva ekrana visoke rezolucije, oba u „wide screen“ konfiguraciji, dijagonale 12,3 inča, što je rešenje koje je po prvi put prisutno u E segmentu. Ova dva displeja, koja dele spoljnu staklenu površinu, vizuelno se spajaju u jednu celinu, i čini se kao da lebde u vazduhu, kreirajući na taj način centralni element koji naglašava horizontalnu orijentaciju dizajna unutrašnjosti. Kao klaster instrumentacije, ovaj široki displej se nalazi u direktnom vidnom polju vozača, kao i centralni monitor iznad srednje konzole. Vozač čak može i da bira omiljeni dizajn „wide screen“ instrumentacije, koji dolazi u tri varijante – „klasik“, „sport“ i „progresiv“.
Kontrolna dugmad na volanu (Touch Controls), osetljiva na dodir, svoju premijeru doživljavaju upravo u ovom automobilu. Poput interfejsa pametnog mobilnog telefona, „taktilna kontrola“ precizno korespondira sa horizontalnim i vertikalnim pokretima, omogućavajući na taj način vozaču da kontroliše kompletan info-zabavni sistem, bez da mora da sklanja ruke sa upravljača. Da bi sve bilo u skladu sa parolom „ruke na volanu, oči na putu“, ovaj novi kontrolni interfejs minimalizuje odvraćanje pažnje vozača sa dešavanja u saobraćaju.
Dodatna kontrola info-zabavnog sistema dolazi u vidu platforme osetljive na dodir sa kontrolnim točkićem, pozicionirane na centralnoj konzoli. Ova platforma čak može da prepozna rukopis, a tu je i Linguatronic sistem glasovne kontrole. Da ne bi sve bilo baš tako „svemirski“, tu su i dugmići za direktan pristup kontrolnim funkcijama poput onih za klima uređaj ili aktivaciju i deaktivaciu određenih sistema asistencije.
Novi, inteligentni dizajn grafike, sa animacijom visoke rezolucije, zajedno sa pojednostavljenom logikom korišćenja, dodatno daje na kvalitetu kada je info-zabavni sistem u pitanju. U isto vreme, putnici mogu da uživaju u prostranom kabinskom prostoru, koji sjedinjuje eleganciju luksuznih limuzina sa decentnom sportskom notom.
Visokokvalitetni materijali definišu unutrašnjost nove E klase
Vrhunski materijali i ambijent
Visokokvalitetni materijali definišu unutrašnjost nove E klase, poput više verzija panela od plemenitog drveta. Naravno, suvišno je reći do koje mere je obraćena pažnja na kvalitet izrade i preciznu završnu obradu.
Materijali enterijera su brižljivo birani, baš kao i nijanse boja, naglašene različitim nijansama smeđe, uključujući i nove kombinacije kolorita, koje omogućavaju obimniju personalizaciju unutrašnjeg prostora.
Osvetljenje u novoj E klasi je takođe ekskluzivno. Dolazi u LED tehnologiji, a putnici mogu da biraju između čak 64 različite nijanse, uz brojne mogućnosti personalizacije, stavljajući akcenat na osvetljenje različitih elemenata enterijera poput panela, centralnog displeja, prostora za odlaganje stvari na centralnoj konzoli, udubljenja ručki vrata, džepova vrata itd. Ukoliko je vozilo opremljeno vrhunskim Burmester® 3D „surround“ audio sistemom, svetlosni akcenti mogu biti takođe primenjeni na visokotoncima.
Sedišta u novoj E klasi postavljaju standarde što se tiče ergonomije i komfora. Besprekorno su napravljena pre svega u svrhu dugih putovanja. Treba takođe spomenuti i „Warmth“ (toplina) i „Comfort“ pakete, koji uključuju opcije poput grejanja naslona za ruke na vratima i centralnoj konzoli, grejanja volana i brzog grejanja prednjih sedišta.
Zadnja klupa u novoj E klasi je trodelna u odnosu 40/20/40, što je čini veoma funkcionalnom. U centralnom naslonu za ruke nalazi se i boks za odlaganje stvari, kao i dva izranjajuća držača za čaše. Ljubitelji elektronike će moći da uživaju u držaču za tablet.
Motori
Prilikom tržišne premijere, biće dostupna dva agregata, četvorocilindarski benzinac u E 200 i potpuno novi dizel u E 220 d.
Dodatni modeli će biti uvedeni u gamu naknadno, uključujući E 350 e hibrid. Ovaj „plug-in“ model je impresivan kada je reč o odnosu dinamike i štedljivosti. Može da se kreće čisto na električni pogon oko 30 kilometara. Njegov četvorocilindarski benzinski motor, u saradnji sa moćnim elektromotorom u totalu isporučuje 205 kW (279 ks), uz maksimalni obrtni moment od 600 Nm.
Najmoćnija dizel verzija dolazi u vidu šestocilindarske jedinice sa inkorporiranom naprednom SCR tehnologijom izduvnih gasova. Isporučuje 190 kW/258 ks, uz maksimalni obrtni moment od 620 Nm.
E 400 4MATIC ispod haube nosi šestocilindarski benzinski motor sa 245 kW/333 ks i maksimalnim obrtnim momentom od 480 Nm.
U dodatne verzije koje će kompletirati motorni portfolio, ubraja se i novi, četvorocilindarski dizel agregat sa 110 kW/150 ks. Paleta benzinskih motora će biti sačinjena od četvorocilindarskih varijanti, čija će izlazna snaga biti u rasponu od 135 do 180 kW (183 do 245 ks).
Vredan pažnje je svakako novi dizel četvorocilindraš. Kraći je i kompaktniji u odnosu na prethodnika zahvaljujući smanjenom razmaku između cilindara (90 mm umesto 94 mm). Uprkos manjoj radnoj zapremini, redukovanoj na 2,0 litra, nova dizel jedinica isporučuje 143 kW/195 ks, uz prosečnu potrošnju od samo 3,9 litara evro dizela na 100 pređenih kilometara, što je ekvivalentno emisiji CO2 od 102 grama po kilometru.
Ove izuzetne performanse agregata što se štedljivosti tiče, treba da se zahvale između ostalog varijabilnoj geometriji rada turbine, aluminijumskoj glavi motora i kućištu kolenastog vratila, kao i novorazvijenoj NANOSLIDE® tehnologiji presvlačenja površina, koja redukuje trenje između klipova i zidova cilindara.
Svi modeli su odmah na pri lansiranju dostupni sa novim 9G-TRONIC devetostepenim automatskim menjačem. Ova napredna menjačka kutija obezbeđuje brze promene stepena prenosa, kao i vožnju pri optimalnim obrtajima prilikom krstarenja na autoputu.
Kontakt sa asfaltom
Ogibljenje nove E klase je u doslovnom smislu sportski komforno. Standardna je verzija sa čeličnim oprugama. Što se tiče Direct Control sistema oslanjanja, ono je dostupno u dve verzije, naravno sa prilagodljivom amortizacijom – Direct Control Comfort i Direct Control Sport.
Alternativno, E klasa može biti opremljena vazdušnim ogibljenjem sa višestrukim komorama, što je čini jedinim takvim vozilom u segmentu. Tri komore različite veličine u zadnjim oprugama i dve u prednjim, obezbeđuju kontrolisanje u tri nivoa što se željene krutosti oslanjanja tiče. Na ovaj način putnici mogu da uživaju u mekom osnovnom nivou, da bi se sa povećanjem brzine vozila ukrućivalo i ogibljenje. Air Body Control sistem ima mogućnost samopodešavanja čak i kada je vozilo pod opterećenjem. On automatski konroliše klirens u zavisnosti od brzine i redukuje potrošnju goriva na otvorenom putu, kada primera radi spušta vozilo. Pri vožnji po neravnom putu, klirens može biti podignut pritiskom na dugme.
Vazdušno ogibljenje sa više komora je podržano sistemom elektronski kontrolisane amortizacije, koja automatski prilagođava svaki individualni točak uslovima na putu.
Dynamic Select takođe omogućava vozaču da bira između četiri režima vožnje: „komfort“, „eko“, „sport“ i „sport +“. Dodatna „individual“ opcija pruža mogućnost konfiguracije vozila po ličnom nahođenju.
Tehnologija
Drive Pilot sistem predstavlja dodatni Mercedesov korak ka tehnologiji autonomne vožnje. Distance Pilot Distronic ne samo što je sposoban da automatski održava distancu u odnosu na vozilo ispred, već po prvi put, može da prati saobraćaj koji se odigrava ispred automobila, i to do brzina do 210 km/h. To znači da vozač više ne mora da kontroliše kočnicu i pedalu gasa tokom normalne vožnje, a asistenciju na volanu u velikoj meri dobija od Steering Pilot sistema. Još jedna od prednosti ovog sistema je što on može da nastavi sa aktivnim učešćem, odnosno intervencijom u slučaju potrebe. On u obzir uzima okolna vozila i paralelne strukture, čak i ako su linije slabo vidljive ili ih nema, i to do brzine od 130 km/h. Sistem na taj način u velikoj meri olakšava život vozaču, posebno prilikom saobraćajnih gužvi. Tu je i aktivna asistencija prilikom promene vozne trake. Sistem je baziran na tehnologiji radara i kamera i kadar je da vozilo prestrojava u traku koju odredi vozač, prilikom preticanja na primer. U onom trenutku kada vozač aktivira pokazivač pravca najmanje dve sekunde, aktivna asistencija promene vozne trake pozicionira vozilo u datu traku ukoliko je ona slobodna.
Aktivna asistencija prilikom kočenja pažnju obraća kako na okolna vozila, tako i na pešake. Pored toga, može da detektuje saobraćaj sa kojim se automobil ukršta i ukoliko reakcija vozača izostane, sistem će autonomno aktivirati kočnice. Po prvi put, moguća je detekcija rizičnih situacija iza vozila kao i saobraćajnog zagušenja gde nema prostora za manevar, kada takođe dolazi do preventivnog kočenja. Samim tim, moguće je u potpunosti izbegavati incidente do brzine od 70 km/h ili značajno izbeći težinu sudara pri brzinama iznad ovog nivoa.
Asistencija upravljanja pri izbegavanju je novi sistem koji je komplementaran sa funkcijom detekcije pešaka u okviru aktivne asistencije prilikom kočenja. Kada vozač namerno ili instinktivno izvede manevar izbegavanja u opasnoj situaciji, ova funkcija može da pomogne tako što dodaje precizno izračunatu silu kao podršku kretanju upravljača. Ovo vozaču omogućava da primera radi, izbegne pešaka u isto vreme kontrolišući vozilo dovodeći ga ponovo u željenu putanju.
Napredni sistemi asistencije
Inteligentni sistemi asistencije unutar novog Driver Assistance Package Plus paketa takođe uključuju dokazane sisteme koji dodatno razvijeni u smislu režima rada i senzora koje koriste. Aktivna asistencija održavanja vozne trake može da spreči vozača da nenamerno promeni traku u kojoj se kreće, što se obavlja korektivnom aktivacijom kočnica, da bi se sprečilo ukrštanje sa dolazećem saobraćajem ili vozilima koja su u preticanju. Sistem aktivne detekcije „mrtvog ugla“ takođe može da upozori vozača na rizik bočnog sudara, što je prilično korisno u urbanim uslovima saobraćaja pri niskim brzinama.
Napredni sistemi asistencije
Inteligentni sistemi asistencije unutar novog Driver Assistance Package Plus paketa takođe uključuju dokazane sisteme koji dodatno razvijeni u smislu režima rada i senzora koje koriste. Aktivna asistencija održavanja vozne trake može da spreči vozača da nenamerno promeni traku u kojoj se kreće, što se obavlja korektivnom aktivacijom kočnica, da bi se sprečilo ukrštanje sa dolazećem saobraćajem ili vozilima koja su u preticanju. Sistem aktivne detekcije „mrtvog ugla“ takođe može da upozori vozača na rizik bočnog sudara, što je prilično korisno u urbanim uslovima saobraćaja pri niskim brzinama.
Dragulj
Sve u svemu, novi Mercedes-Benz E klase je pravi automobilski dragulj. Štutgartska marka je u svoju novu limuzinu utkala sve najnaprednije i najbolje što ima. Bez ikakve dileme, nova E klasa postavlja standarde u segmentu, a konkurencija će morati ozbiljno da se potrudi da bi je dostigla.
Štutgartska marka je u svoju novu limuzinu utkala sve najnaprednije i najbolje što ima
1 Komentar
Comments are closed.
[…] Mercedes E Klase 2017. – modeli C238/A238 […]