Mercedes-AMG GT Black Series – najmoćnija „trokraka zvezda“ do sada
Ispod haube novog najsnažnijeg Mercedesa počiva moćni V8 s radilicom sa 180 stepeni između kolena kolenastog vratila i opsegom dostupne snage iz snova.
Godine 2014. smo poslednji put videli jedan Mercedes iz „tamne strane“. Naravno, reč je o čuvenoj „Black Series“ (crna serija).
Već izvesno vreme znamo da je novi model na putu jer su se na globalnoj mreži pojavili brojni špijunski i „procureli“ snimci, a konačno smo dočekali i oficijalno predstavljanje.
Znali smo kako izgleda i znali smo da raspolaže sa 730 ks (537 kW), a evo i ostatka priče.
Da pređemo odmah na „suštinu“. Motor koji pokreće ovaj automobil je 4,0-litarski twin-turbo V8 s čak 730 konja, koji se uz pomoć sedmostepenog DCT-a šalju na zadnje točkove.
Ipak, to nije 4,0-litarska jedinica s kojom smo već upoznati. Naime, glasine o V8 s radilicom sa 180 stepeni između kolena kolenastog vratila, ispostavile su se tačnim, tako da su unutrašnje izmene sasvim dovoljne da se ovaj agregat nazove – novim. U skladu s tim ide i interni naziv – M178 LS2.
Ova „visokoturažna“ mašina isporučuje maksimalnu snagu između 6.700 i 6.900 o/min, s tim što se u „crveno“ ulazi pri 7.200 o/min. Za razliku od ostalih Mercedesovih „monstruma“, ovaj agregat koji rado ide visoke obrtaje, bi trebalo da ne raspolaže monumentalnim maksimalnim obrtnim momentom, ali on ipak isporučuje više nego poželjnih 800 Nm, i to već pri 2.000 o/min, a zatim to traje sve do 6.000 o/min.
„Twin-scroll“ turbopunjači „pumpaju“ do maksimuma od 1,7 bara, a veći međuhladnjaci pomažu da se temperatura usisa drži pod kontrolom. Pored navedenog kolenastog vratila, motor je opremljen novim bregastim osovinama, drugačijim izduvnim granama i suvim karterom. Tu je i novi redosled paljenja i veće kompresorsko radno kolo turbopunjača.
Ovakva količina snage mora da rezultira i adekvatnom brzinom. Tome doprinosi unapređeni sedmostepeni DCT menjač, koji stepene prenosa menja mereno u milisekundama. Mercedes kaže da GT Black Series do „stotke“ ubrzava za 3,2 sekunde a do 200 km/h za manje od 9 sekundi.
Da li možda maksimalna brzina ovog AMG-a razočarava? Ona iznosi „samo“ 325 kilometara na čas , ali očigledno je da je nemački proizvođač akcenat stavio na neke druge karakteristike što se performansi tiče.
U to ime, tu je aero paket koji dolazi uz novi Black Series. On je više nego obiman, a brojne stvarčice pozajmljuje od AMG GT3 i AMG GT4 trkača. Maska hladnjaka je veća, kao i prednji odbojnik, u koji je inkorporiran manuelno podesiv spliter.
Hauba i krila profitiraju na većim ventilacionim otvorima, koji sem što doprinose boljem hlađenju, pomažu i na planu aerodinamičnosti. Veći bočni pragovi se „ulivaju“ u sečiva napred i pozadi, a kada smo već kod „zadnjice“, tu je novi odbojnik s dvostrukim difuzorom i masivnim dvodelnim spojlerom iznad. Gornja sekcija krila se može podešavati elektronski do 20 stepeni, s tim što oba krila mogu da se „šteluju“ i manuelnim putem.
Naravno, napravljena su od ugljeničnih vlakana, kao što bi se i očekivalo, a ovaj materijal je našao široku primenu kod Black Seriesa.
Iskorišćen je za sve, od panela karoserija kao što su krov i zadnji poklopac prtljažnika, pa do funkcionalnih komponenti poput nosača menjača, pa čak i prednjeg horizontalnog stabilizatora.
Centralni tunel Black Seriesa je takođe od ugljeničnih vlakana, a uz druga ojačanja karoserije od ovog materiijala, čini ovaj automobil ekstremno krutim. Da li to donosi penale na račun komfora, saznaćemo nakon prvih testiranja, ali s obzirom da je misija „crne serije“ da bude dominantna na trkačkoj stazi, sumnjamo da će to uopšte biti od neke posebne važnosti budućim kupcima.
Kada smo već kod vožnje, AMG GT Black Series odlikuje podesiva postavka spiralnih opruga iz AMG GT R-a.
AMG Ride Control sistem je deo paketa, s elektronskim kontrolnim jedinicama, tako da automatski prilagođava rad amortizera na svakom točku ponaosob, u slučaju potrebe, naravno.
Ovaj sistem je za „Black Series“ unapređen, a uz čitav niz režima vožnje i podesivu postavku zatura točkova i horizontalnih stabilizatora, Mercedes je očigledno bio odlučan u nastojanju da oni koji provozaju „crnu seriju“ na trkačkoj stazi, imaju nezaboravno iskustvo.
Naravno, Black Series poseduje poseban trim i oznake, što mu pomaže da se vizuelno distancira od ostalih GT modela. Prelep AMG Performance volan je uključen u priču, pored narandžastih i srebrnih kontrastnih detalja u enterijeru.
Naplaci od 19 cola s 10 paoka su standardni napred, dok pozadi počivaju jedinice od 20 cola, „obuvene“ u Michelin Pilot Sport Cup 2 R MO pneumatike, posebno kreirane za ovaj automobil.
Na kraju dolazimo i do pitanja cene. Koliko li će koštati ovaj Mercedesov „dragulj“? Da ne zaboravimo, reč je o najsnažnijem serijskom primerku iz Afalterbaha do sada, jer One hiperautomobil nikako da stupi na scenu.
AMG GT Black Series bi trebalo da bude dostupan za kupce početkom 2021., tako da je vrlo verovatno da će stići prvi.
P.B.D.