Skoro pola veka postojanja legendarnog modela, simbola moći nemačke industrije
Kada je Mercedes-Benz prvi put predstavio model 450 SEL 6.9 pre tačno 45 godina, smatralo se da je to najbolje vozilo koje je nemački gigant ikada proizveo. U isto vreme, 450 SEL 6.9 se pretpostavljao najbržom limuzinom na svetu.
Mercedes 450 SEL 6.9 je najluksuznija verzija serije W116 (1972-1980) koja je predstavljena u proleće 1975. godine i ubrzo postala ne samo ikona za brend iz Štutgarta, već i simbol moći čitave nemačke industrije i privrede tog doba. Inače, serija W116 prva je dobila epitet specijalne klase (Sonderklasse), odnosno smatra se pionirom Mercedesove S Klase. A najluksuzniji u to vreme bio je model SLE 450.
Ručno ugrađeni M100 6,9-litarski V8 motor bio je razvijena verzija i naslednik 6,3-litarskog agregata koji se nalazio u modelu 300 SEL 6.3, koji se proizvodio od 1968. do 1972. Sa karakteristikama poput sistema podmazivanja sa suvim uljanim dnom, aluminijumskim glavama cilindra i mehaničkim ubrizgavanjem goriva, te drugačijim i modernijim vešanjem, ovaj model bio je ponos napretka nemačke auto industrije. Rezervoar za ulje mogao je da obuhvati ogromnih 12 litara, produžujući intervale zamene ulja na preko 15.000 km.
Ogromni motor, koji je bio izuzetno sofisticiran za svoje doba, imao je snagu 286 konja i stvarao je obrtni moment od 550 Nm. Bio je uparen sa vrlo modernim trostepenim automatskim menjačem. Ovo je bilo dovoljno da 450 SEL 6.9 od 0 do 100 km stigne za 7,4 sekunde, sa maksimalnom brzinom od i danas respektabilnih 225 km/h.
Model za američko tržište nudio je nešto manje snage, 250 kS i oko 500 Nm obrtnog momenta. Kao što rekosmo, Mercedes je u 450 SEL 6.9 prvi put ugradio „hidropneumatsko samonivelirajuće ogibljenje“, kao i čvršće oslanjanje protiv prevrtanja napred i pozadi, te ograničeno klizanje zadnjeg diferencijala.
Mercedes 450 SEL bio je dugačak preko 5 metara, sa međuosovinskim razmakom od skoro 3 metra i težinom gotovo dve tone (1.985 kg). Da komfor i ugođaj budu na vrhunskom nivou brinula se bogata ponuda enterijera koja je uključivala za to toba vrlo moderne stvarčice poput klima uređaja, tempomata, centralnog zaključavanja, električnih podizala, sistema za čišćenje farova i još mnogo toga drugog.
Daimler- Benz je proizveo svega 7.380 modela Mercedes 450 SEL 6.9, između 1975. i 1980. godine. Ono što se nekada smatralo apsolutno najboljom limuzinom na svetu, danas je jedan od najtraženijih klasičnih oldtajmer Mercedesa, i to sa dobrim razlogom.
Nadamo se da će naš oldtajmer maestro Miroslav Šosberger naći jedan primerak SLE 450 i snimiti prilog za automobilske sladokusce širom Evrope. Do tada, uživajte barem u fotografijama ovog legendarnog modela.