Trideset trogodišnji Hrvat će preuzeti kormilo u zajedničkom poduhvatu s Porscheom, u kojem njegova kompanija ima većinski udeo.
Mate Rimac je navikao da bude autsajder. Na Salonu automobila u Ženevi 2009., kao dvadeset jednogodišnjak, došao je do Koenigseggovog štanda, da se upozna sa svojim idolom, Kristijanom Kenigsegom.
U to vreme, pre nego što je YouTube bio to što danas jeste, Rimac nije ni znao kako izgleda čovek koji stoji iza njegovog omiljenog brenda, tako da je prišao „osobi koji je najozbiljnije izgledala“ na štandu i upoznao se s njim.
Dvanaest godina kasnije, sada trideset trogodišnji Rimac, ne samo što je dostigao nivo svog omiljenog Šveđanina, već ga je i prevazišao. Petog jula, Rimac Automobili, kompanija koju je osnovao u svojoj garaži, objavila je zajednički poduhvat s Porscheom i preuzela kontrolu nad Bugattijem, 112 godina starom francuskom markom, koja se nalazi pod krovom Volkswagen grupe, poznata po proizvodnji ultraluksuznih hiperautomobila kao što su Veyron i Chiron.
Bugatti tradicionalno ne obelodanjuje prodajne rezultate, ali se zna da godišnje isporučuje oko 80 vozila. Rimac je akviziciju okarakterisao kao „uklanjanje nekih smetnji“ iz VW-a, a prema uslovima ugovora, njegova kompanija poseduje 55 odsto udela u Bugatti-Rimcu, dok Porsche poseduje preostalih 45 odsto. Ranije u toku ove godine, nemački proizvođač je povećao svoj udeo u hrvatskoj kompaniji na 24 odsto.
Mladi hrvatski preduzetnik će preuzeti kormilo Bugatti-Rimca, dok će se Oliver Blume i Luc Meške iz Porschea pridružiti nadzornom odboru kompanije. To će za samog Rimca biti velika promena životnog stila, budući da je navikao da bude onaj koji radi iza scene.
„Ulog postaje veći“, rekao je on. „Ipak, ja nisam neko ko ide na sigurno, nikada, čak ni blizu, tako da ukoliko će biti nekih trvenja između naših akcionara i iskusnijih ljudi koji ulaze u kompaniju, to će biti tako.“
Ovo je prvi put da je kontrola jedne marke pod VW grupom prepuštena drugoj kompaniji i tako mladoj osobi. To takođe signalizira suptilno raslojavanje premijum marki, razdvajajući one koje su u savezu s Rimcem (Porsche i Bugatti) u odnosu na Audi i Bentley, koji će verovatno nastaviti da koriste Volkswagenove električne komponente.
„Mi već sada razvijamo stvari koje će se naći u serijskim Porscheima“, kaže Rimac. „To nisu specijalni, već mejnstrim projekti.“ Naime, hrvatska kompanija će obezbediti EV tehnologiju poput baterija i za proizvođače kao što su Koenigsegg i Pininfarina.
U ovom trenutku, Rimac priznaje da njegova kompanija od 1.000 zaposlenih, nakon decenije iskustva, nije autsajder. Porsche je upravo isplatio njegovoj firmi 70 miliona evra, a Nevera, hiperautomobil vredan 2,4 miliona dolara, nedavno je oborio svetski rekord u trci na četvrt milje u konkurenciji serijskih automobila.
U okviru Bugatti-Rimac poduhvata, sedište francuske marke će ostati u Molshajmu u Francuskoj, a hrvatske u Zagrebu.
„Zaista je interesantno kada pomislite odakle dolazimo. Ova zemlja nikada nije imala automobilsku industriju“, kaže Rimac o Hrvatskoj. „Nismo imali pojma šta radimo, a sada naša tehnologija pronalazi mesto u tako velikom broju automobila.Čitava stvar s Bugattijem predstavlja ogromnu odgovornost.
Naši veliki OEM kupci su mi rekli, ako zeznete stvar, sledećeg dana šaljemo 30 kamiona da pokupe sve i mrtvi ste. Ako zezneš i ne isporučiš ono što treba, sve se zaustavlja i svakako si mrtav.“
Vrele Gume