Šef Hondinog Formula 1 programa, Masaši Jamamoto smatra da je japanski proizvođač prerano izašao iz „najbržeg cirkusa na svetu“, nadajući se da će se jednog dana vratiti.
Oktobra 2020., Honda je objavila da se povlači iz Formule 1 nakon završetka sezone 2021., posle sedam godina učešća kroz snabdevanje McLarena, a zatim Red Bulla i AlphaTaurija pogonskim jedinicama.
To je Red Bull nagnalo da razvoj razvoj motora premesti unutar kuće, u Milton Kins kampusu, u čemu će će mu pomoći Hondino osoblje.
Nakon nekoliko godina teškoća s McLarenom, japanski proizvođač je značajno poboljšao pogonsku jedinicu u okviru kooperacije s Red Bullom, što je austrijskom timu omogućilo da se jedini ravnopravno nosi s Mercedesom. Kao šlag na tortu je došla titula Maksa Ferstapena u konkurenciji vozača, i to na najdramatičniji mogući način u poslednjem krugu trke u Abu Dabiju.
Na pitanje da li je Honda napustila Formulu 1 prerano, budući da je konačno počela da ubira plodove svog rada, direktor Honda F1 projekta, Jamamoto, odgovorio je potvrdno.
„Lično, mislim da jeste“, rekao je Jamamoto. „Međutim, očigledno je da se radi o kompanijskoj odluci i ja razumem smer kojim ona želi da ide, tako da na kraju to moramo da prihvatimo.
Međutim, ostaje nada da će se Honda jednog dana vratiti u Formulu 1.“
Mada je Jamamoto priznao da je tužan zbog izlaska japanskog proizvođača iz elitne auto-moto serije, rekao je da se ipak radi o „velikoj satisfakciji pre nego olakšanju“ u vezi s osvajanjem titule, jer je Honda na kraju postigla svoj cilj i ne vraća se kući neobavljenog posla.
„Naravno da je tužno što izlazimo, ali smo to znali još od oktobra pretprošle godine i samim tim bili svesni da moramo da damo sve od sebe u 2021.“, dodao je Jamamoto. „Zauzeli smo drugačiji pristup što se razmišljanja tiče i na odluku gledali na drugačiji način. Pokušali smo da damo sve od sebe baš zbog toga što nam je preostalo malo vremena.
Fokusirali smo se na osvajanje šampionata u našoj poslednjoj godini, tako da mislim da smo kompletirali naš zadatak u Formuli 1. Ispunili smo cilj. Najpre, ušli smo u partnerstvo s Toro Rossom, a zatim je došao i Red Bull. Naš i njihov cilj je bio osvajanje šampionata u tri godine. Upravo se to desilo 2021., tako da je priča sjajna, posebno zbog velikih napora uloženih u nju.“
Jamamoto je dodao da će Honda i dalje obezbeđivati podršku u okviru, kako je rekao, „izazovnog poduhvata“ od strane Red Bulla da uspešno razvije motorni program unutar kuće sa specifikacijama pogonske jedinice za 2022., poslednje koju je kreirala Hondina fabrika u Sakuri.
„To će biti Red Bull Powetrains, a mi ćemo tu biti kao podrška, da bi bile obezbeđene dobre performanse AlphaTaurija i Red Bulla. Naravno, odnos će biti nešto drugačiji“, rekao je on. „Sve je to izazovno, ali takođe stoji da oni žele da budu snažniji i integrisaniji tim tako što će sve imati unutar kuće. Mi kao Honda želimo da im pružimo podršku koliko god možemo s našim resursima, da bismo projekat učinili uspešnim.“
Vrele Gume