Luis Hamilton se sa 91. pobedom u karijeri izjednačio s legendarnim Mihaelom Šumaherom
Britanac je trijumfovao u Nirburgringu, u trci za Veliku nagradu Ajfela, profitiravši na pehu Valterija Botasa, koji je zbog mehaničkih problema morao da odustane. Da podsetimo, Šumi je svoju poslednju pobedu ostvario za Ferrari na VN Kine 2006.
Sedmi trijumf u prvih 11 trka sezone 2020., doneo je Hamiltonu veliku prednost, koja mu praktično obezbezđuje titulu, sedmu po redu, s kojom će se takođe izjednačiti s rekordnim skorom Mihaela Šumahera.
Aktuelni šampion je liniju cilja prešao s 4,4 sekunde prednosti u odnosu na Maksa Ferštapena iz Red Bulla, dok je Danijel Rikijardo Renaultu doneo prvi podijum od povratka u Formulu 1 2016.
Mada je Finac bio nosilac pol pozicije, treći put ove sezone, Hamilton je startovao bolje i čak preuzeo vođstvo do ulaza duboku u krivinu 1, kada umalo nije došlo do kontakta. Međutim, Botas, nesvojstveno sebi, nije se dao, podsetivši na Nika Rozberga, tako da je vratio vodeću poziciju odvažnim ulazom u krivinu 2.
Izgledalo je kao da Finac ima tempo tempo za čuvanje vodećeg mesta, jer je stabiliizovao razliku na 1,5 sekundi. Međutim, ničim izazvan, pogrešio je na kočenju u krivini 1, blokiravši točkove, što je otvorilo put za Hamiltona, koji ga je pretekao u narednoj krivini.
Finčev dan se pretvorio u pravu noćnu moru kada je prijavio gubitak snage u krivini 17, počevši da pada u poretku. Na kraju, Mercedes ga je pozvao u boks zbog sumnje da postoje problemi na MGU-H jedinici, što je praktično uništilo njegove snove o tituli.
Na taj način se Hamilton našao u ulozi u kojoj se najbolje snalazi, tako da ga ni izlazak vozila bezbednosti u završnoj fazi trke nije mnogo omeo. Restart je obavio perfektno, ne ostavivši Ferštapenu ni trunku šanse da ga pretekne, uprkos bojazni da bi niska temperatura u pneumaticima mogla da mu napravi probleme. Britanac je drugi put došao do pobede na Nirburgingu, lokaciji na kojoj je Šumi trijumfovao pet puta.
Rikardo je s druge strane uspeo da zadrži nadirućeg Serhija Pereza iza sebe, došavši do svog prvog podijuma još od pobede u Monaku 2018. za Red Bull, te će zbog dobijene opklade sa Sirilom Abitebulom obojica morati da se istetoviraju.
Serhio Perez je odvozao odličnu trku, ali je morao na kraju da se zadovolji četvrtim mestom ispred Karlosa Sainca iz McLarena i Pjera Gaslija iz AlphaTaurija.
Šarl Leklerk je nakon impresivnih kvalifikacija demonstrirao više nego solidnu vožnju, izvukavši maksimum iz Ferrarija. Monačanin je na kraju bio osmi, ispred fenomenalnog Nika Hulkenberga, koji je zamenio prehlađenog Lensa Strola.
Roman Grožan se borio s bolom u prstu, ali je došao do prvih ličnih poena ove sezone za Haas, dok je osvajače poena kompletirao Antonio Đovinaci za Alfu Romeo.
Sebastijan Fetel nije uspeo da dođe do poena na domaćem tlu, završivši kao 11., ispred bivšeg timskog kolege iz Ferrarija, Kimija Raikonena, koji je srušio rekord Rubensa Barikela s ukupno 323 starta u Formuli 1.
Kevin Magnusen, Nikolas Latifi i Danil Kvjat su bili jedini preostali vozači u plasmanu, jer čak petorica nisu završila trku.
Luis Hamilton je na podijum izašao s kacigom Mihaela Šumahera,koju mu je uručio sin legendarnog Nemca, Mik Šumaher.
Vrele Gume
Pavle Barta
VN Ajfela 2020. (Nurburgring)
Poz. | Vozač | Vreme/odustali | Poeni |
---|---|---|---|
1 | 1:35:49.641 | 25 | |
2 | +4.470s | 19 | |
3 | +14.613s | 15 | |
4 | +16.070s | 12 | |
5 | +21.905s | 10 | |
6 | +22.766s | 8 | |
7 | +30.814s | 6 | |
8 | +32.596s | 4 | |
9 | +39.081s | 2 | |
10 | +40.035s | 1 | |
11 | +40.810s | 0 | |
12 | +41.476s | 0 | |
13 | +49.585s | 0 | |
14 | +54.449s | 0 | |
15 | +55.588s | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 | |
NC | DNF | 0 |
Napomena – Ferštapne je osvojio dodatni poen za najbrži krug trke, dok je Albon dobio kaznenih pet sekundi zbog izazivanja sudara.
Generalni plasman u konkurenciji vozača
Poz. | Vozač | Nacionalnost | Automobil | Poeni |
---|---|---|---|---|
1 | GBR | Mercedes | 230 | |
2 | FIN | Mercedes | 161 | |
3 | NED | Red Bull Racing Honda | 147 | |
4 | AUS | Renault | 78 | |
5 | MEX | Racing Point BWT Mercedes | 68 | |
6 | GBR | McLaren Renault | 65 | |
7 | THA | Red Bull Racing Honda | 64 | |
8 | MON | Ferrari | 63 | |
9 | CAN | Racing Point BWT Mercedes | 57 | |
10 | FRA | AlphaTauri Honda | 53 | |
11 | ESP | McLaren Renault | 51 | |
12 | FRA | Renault | 36 | |
13 | GER | Ferrari | 17 | |
14 | RUS | AlphaTauri Honda | 14 | |
15 | GER | Racing Point BWT Mercedes | 10 | |
16 | ITA | Alfa Romeo Racing Ferrari | 3 | |
17 | FIN | Alfa Romeo Racing Ferrari | 2 | |
18 | FRA | Haas Ferrari | 2 | |
19 | DEN | Haas Ferrari | 1 | |
20 | CAN | Williams Mercedes | 0 | |
21 | GBR | Williams Mercedes | 0 |
Generalni plasman u konkurenciji konstruktora
Poz. | Tim | Poeni |
---|---|---|
1 | Mercedes | 391 |
2 | Red Bull Racing Honda | 211 |
3 | Racing Point BWT Mercedes | 120 |
4 | McLaren Renault | 116 |
5 | Renault | 114 |
6 | Ferrari | 80 |
7 | AlphaTauri Honda | 67 |
8 | Alfa Romeo Racing Ferrari | 5 |
9 | Haas Ferrari | 3 |
10 | Williams Mercedes | 0 |