Luis Hamilton je pretekao Maksa Ferstapena i Valterija Botasa na stazi, ostvarivši na taj način briljantnu pobedu u trci za VN Portugala, povećavši ujedno bodovnu razliku u šampionatu.
Sedmostruki šampion je ponovo demonstrirao svoju vanserijsku klasu. Bez obzira na loš start, došao je do svog 97. trijumfa u F1 karijeri, odnosno drugog u prve tri trke tekuće sezone.
Ferstapen je završio kao drugi, nakon što se sredinom trke našao ispred Valterija Botasa, koji ponovo nije uspeo da pol poziciju pretvori u pobedu. Ipak, Finac je na kraju sačuvao treće mesto, uprkos problemima s motorom u samom finišu.
Serhio Perez je završio trku na četvrtom mestu, daleko iza vodeće trojice, ispred sjajnog Landa Norisa iz McLarena, koji je potvrdio odličnu formu. Šarl Leklerk je zaostao četiri sekunde za Britancem, nadmašivši tandem Alpinea, Estebana Okona i dvostrukog šampiona, Fernanda Alonsa.
Danijel Rikijardo se takođe „probudio“ tokom trke, probijajući se u poretku do devetog mesta, nakon šokantne eliminacije u Q1 delu kvalifikacija, dok je Pjer Gasli finalnim manevrom ukrao poslednji poen za AlphaTauri od Karlosa Sainca iz Ferrarija.
Da se vratimo na početak trke… Botas je startovao dovoljno dobro da odbije napade Hamiltona i Ferstapena, ali je uskoro na stazu izašlo vozilo bezbednosti zbog sudara Kimija Raikonena i Antonija Đovinacija na glavnom pravcu. Do incidenta je došlo kada se Italijan malo pomerio udesno, ostavivši dovoljno prostora za Finca, ali se „predomislio“ posle par trenutaka, tako da je došlo do kontakta i oštećivanja prednjeg krila na Alfi Kimija Raikonena. Mada je bivši šampion pruzeo krivicu na sebe, čitava situacija je ispala neozbiljna i bespotrebna od strane oba vozača.
Prilikom restarta, Ferstapen je pretekao Hamiltona, ali mu je Britanac odgovorio 11. krugu, iskoristivši malu grešku vozača Red Bulla i prednost koju mu je doneo DRS, došavši prvi do unutrašnje strane prve krivine.
Ferstapen je pokušao da povrati poziciju u krivini 3, ali je Hamiltonu pošlo za rukom da ga drži pod kontrolom, nateravši ga da siđe sa staze. Vožnja „na ivici“, rekli bismo, ali dovoljno precizna da na kraju bude etiketirana kao „fer“, mada je Red Bull ponovo imao pravo prilikom prigovora na nedosledno primenjivanje sankcija vezanih za prekoračivanje limita staze, ali to je neka druga tema…
Uglavnom, Hamilton se nakon duela s Ferstapenom dao u poteru za Botasom, a nakon nekoliko krugova vozeći unutar DRS zone iza timskog kolege, konačno ga je pretekao u krivini 20, nakon sjajnog manevra u krivini 1.
Red Bull je prvi povukao Ferstapena u boks, a poslovično sjajan posao koji odrađuje austrijski tim, omogućio mu je da se nađe unutar zone napada na Finca, koji je zamenu guma obavio krug kasnije.
Uprkos tome što se našao na stazi ispred Holanđanina, Botas se mučio s nedovoljno zagrejanim pneumaticima, ne uspevajući da prođe krivine 3 i 4 kako treba, što je Ferstapenu omogućilo da ga lako pretekne u krivini 5.
U međuvremenu, Hamilton je napravio dovoljnu prednost da bez prevelikih stresova privede trku kraju. Mada je izvezao najbrži krug trke, Ferstapenu je on poništen zbog kršenja pravila o napuštanju limita staze, tako da je poslednji poen otišao u Botasove ruke. Razlika u šampionatu između dvojice prvoplasiranih iznosi osam poena, a naredna trka se vozi sledećeg vikenda u Španiji.
Vrele Gume
Pavle Barta
VN Portugala 2021. (Portimao)
POZ | DRIVER | VREME | POENI |
---|---|---|---|
1 | 1:34:31.421 | 25 | |
2 | +29.148s | 18 | |
3 | +33.530s | 16 | |
4 | +39.735s | 12 | |
5 | +51.369s | 10 | |
6 | +55.781s | 8 | |
7 | +63.749s | 6 | |
8 | +64.808s | 4 | |
9 | +75.369s | 2 | |
10 | +76.463s | 1 | |
11 | +78.955s | 0 | |
12 | +1 lap | 0 | |
13 | +1 lap | 0 | |
14 | +1 lap | 0 | |
15 | +1 lap | 0 | |
16 | +1 lap | 0 | |
17 | +2 laps | 0 | |
18 | +2 laps | 0 | |
19 | +2 laps | 0 | |
NC | DNF | 0 |
NAPOMENA – Botas je dobio dodatni poen za najbrži krug trke. Mazepin je dobio kaznu od pet sekundi zbog ignorisanja plavih zastava.
Generalni poredak u konkurenciji vozača
POZ. | VOZAČ | NACIONALNOST | AUTOMOBIL | POENI |
---|---|---|---|---|
1 | GBR | MERCEDES | 69 | |
2 | NED | RED BULL RACING HONDA | 61 | |
3 | GBR | MCLAREN MERCEDES | 37 | |
4 | FIN | MERCEDES | 32 | |
5 | MON | FERRARI | 28 | |
6 | MEX | RED BULL RACING HONDA | 22 | |
7 | AUS | MCLAREN MERCEDES | 16 | |
8 | ESP | FERRARI | 14 | |
9 | FRA | ALPINE RENAULT | 8 | |
10 | FRA | ALPHATAURI HONDA | 7 | |
11 | CAN | ASTON MARTIN MERCEDES | 5 | |
12 | ESP | ALPINE RENAULT | 5 | |
13 | JPN | ALPHATAURI HONDA | 2 | |
14 | FIN | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 0 | |
15 | ITA | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 0 | |
16 | GER | ASTON MARTIN MERCEDES | 0 | |
17 | GBR | WILLIAMS MERCEDES | 0 | |
18 | GER | HAAS FERRARI | 0 | |
19 | RAF | HAAS FERRARI | 0 | |
20 | CAN | WILLIAMS MERCEDES | 0 |
Generalni poredak u konkurenciji konstruktora
POZ, | TIM | POENI |
---|---|---|
1 | MERCEDES | 101 |
2 | RED BULL RACING HONDA | 83 |
3 | MCLAREN MERCEDES | 53 |
4 | FERRARI | 42 |
5 | ALPINE RENAULT | 13 |
6 | ALPHATAURI HONDA | 9 |
7 | ASTON MARTIN MERCEDES | 5 |
8 | ALFA ROMEO RACING FERRARI | 0 |
9 | WILLIAMS MERCEDES | 0 |
10 | HAAS FERRARI | 0 |