Lexus u Evropi nije jedan od vodećih premijum igrača, ali japanska marka ipak ne sedi skrštenih ruku
S obzirom na to da krosoveri i SUV/krosoveri preuzimaju primat, evropska ponuda će reći „zbogom“ trilingu putničkih automobila, da bi se fokus stavio na profitabilnije modele.
Ova promena je u potpunosti vidljiva na internet stranicama japanske kompanije u Evropi. Nemački sajt će vas, primera radi, dočekati s ni manje ni više nego tri SUV modela na početnoj stranici. Reč je o supkompaktnom UX, kompaktnom NX i RX krosoveru srednje veličine, gde sva tri modela poseduju plavi Lexus logo, što sugeriše da se radi o hibridima.
Iz Lexusa ovo objašnjavaju time da je „odluka bazirana na evoluciji portfolija“. Kada pogledamo prodajne brojke Lexusa u Evropi i globalnom tržištu, ta „evolucija“ gravitira SUV/krosoverima. Ono što kupci žele je jedna stvar, ali je japanski proizvođač propustio da spomene da su modeli koje ukida na Starom kontinentu ujedno najstariji u ponudi.
Verovali ili ne, CT se još uvek proizvodi. Ni IS nije u „cvetu mladosti“, štaviše, datira još od 2013. godine. Pored toga, Lexus takođe povlači i RC, mada Audi, BMW i Mercedes-Benz zadržavaju A5, seriju 4 i C klasu kupe u životu još uvek.
Međutim, LS ostaje na sceni, mada je od januara do avgusta 2020. prodat samo 61 primerak luksuzne limuzne. S druge strane, „Luxury Sedan“ je oznaka od koje je Lexus kakvog danas znamo potekao, on je pogonska sila kompletne marke.
Što se ES-a tiče, on je krajnje progresivan ukoliko ga uporedimo s nemačkom konkurencijom. Kamere umesto bočnih retrovizora su sjajna stvar, ali teško da će ovaj detalj preusmeriti kupce u Evropi s „petice“ ili E klase.
Vrele Gume