Za predstavljanjem modela Lancia Stratos nema nikakve potrebe. Reč je o automobilu koji je specijalno kreiran sa jednim ciljen na umu – da pobeđuje na reli trkama.
Činjenica da su FIA pravila primorala kompaniju Lancia da napravi i verziju ovog modela leganu za javne puteve, samo je dodatni bonus za sve nas.
Ovaj model je dizajnirala kompanija Bertone, a Stratos je osvojila šampionsku titulu na WRC šampionatu osvojila tri godine zaredom, 1974, 1975. i 1976. godine. Takođe, Lancia je proizvela oko 500 primeraka ovog modela koji su bili legalni za vožnju po javnim putevima.
Na Youtube kanalu Petrolicious se pojavio video snimak čiji su glavni akteri Erik Komas i njegova Lancia Stratos Group 4. Komas, bivši vozač u „najbržem cirkusu na svetu“, Formuli 1, je u svom posedu imao četiri primeraka modela Stratos, mada je ovaj koji trenutno poseduje zaista specijalan. Taj model je pripadao Klaudiju Maglioliju, zvaničnom test vozaču kompanije Lancia tokom razvoja modela Stratos.
Sada se Komas takmiči u reli šampionatu u kojem učestvuju automobili iz istorije, gde je njegova predivna „kraljica relija“, svakako zaslužila mesto. On i njegov automobil su pobeđivali na Tour Auto i Targa Florio trkama, a 2015. godine su osvojili italijanski šampionat, dok su 2017. godine postali evropski šampioni.
Ova mala Lancia ima Dino V6 agregat radne zapremine 2,4 litara, montiran na srednjem delu. Verzije ovog modela legalne za javne puteve su razvijale 188 konjskih snaga i imale su zvuk koji kao da je nastao u raju. Trkačka verzija je pak imala verziju Ferrarijevog agregata koja je razvijala 275 konjskih snaga.
Pogledajte video, i uživajte…