970_250_eko
AktuelnoOdržavanje vozilaOnline plus

Koji BMW-ovi modeli su se pokazali najpouzdanijim u poslednjih dvadesetak godina?

22.2KPregleda

Sedamdesetih i osamdesetih godina, nemački automobili su izgradili reputaciju vozila vrhunske izrade i pouzdanosti

 

Mercedes-Benz i BMW su u najvećoj meri uticali na kreiranje takve reputacije, konstruišući automobile kod kojih je akcenat na inženjeringu bio možda i previše izražen, poput „demonstracije sile“ i šepurenja u stilu „eto šta mi možemo da napravimo a drugi ne“. I zaista, bili su ispred japanske i američke konkurencije u smislu kvaliteta izrade, kvaliteta materijala i trajnosti. Međutim, u međuvremenu su ih Japanci pretekli po pitanju pouzdanosti, dok su nemački automobili počeli da plaćaju danak svojoj „prekomplikovanosti“ i visokim troškovima održavanja.

 

 

Ipak, u većoj ili manjoj meri, to su problemi s kojima se suočavaju svi vlasnici automobila, ali činjenica stoji da nemačka premijum vozila jesu kompleksnija u odnosu na većinu ostalih, kao i da njihove popravke i održavanje koštaju više. Takođe, od vlasnika zahtevaju više „pažnje“ u smislu redovnog i propisanog održavanja, jer se na taj način može sprečiti pojavljivanje brojnih problema.

 

Naravno, to ne znači da su svi nemački automobili pouzdani, čak i uz redovno, odgovarajuće servisiranje. Neki su mnogo pouzdaniji od drugih, a u ovom slučaju smo „pod lupu“ stavili neke od BMW-a koji su se najbolje pokazali.

 

Nekoliko je ključnih faktora ovde. Za početak, u analizu neće biti uključeni svi modeli koji su debitovali u poslednjih desetak godina. Prosto, nema dovoljno vremena van isteka garancije da bi se neki od tih automobila definitivno mogao etiketirati kao pouzdan ili ne. Ovde ćemo se držati starijih modela za koje postoje pouzdani podaci.

BMW X3 E83

 

Možda se ne radi o modelu koji je najpopularniji kod „bimerofila“, ali prva generacija „iks trojke“ je zaista  sjajan mali SUV. Kurioziteta radi, Kris Bengl ga i dalje vozi.

 

Prva generacija X3 je jedan od BMW-ovih SUV-a s najboljim voznim osobinama. Upravljiv je, s dobrim odzivom i sposobnom šasijom. Međutim, ono što ga čini sjajnom kupovinom, čak i danas, je to što je relativno pouzdan automobil.

 

 

Jedan od uobičajenih problema koji se mogu detektovati kod E83, vezan je za pogonski zupčanik razvodnog reduktora. On može izazvati probleme na sistemu pogona na sva četiri točka ukoliko počne da otkazuje, ali na svu sreću, ne radi se o skupoj komponenti, niti je suviše komplikovana za zamenu. Naravno, kao i svako drugo vozilo, i X3 pati od brojnih sitnijih problema, ali nas oni sada ne interesuju.

 

Serija 3 E46

 

Interesantno, ova, jedna od omiljenih „trojki“ među „bimerofilima“, pouzdanija je od starije „sestre“ E36, koja baš i ne može da se pohvali odsustvom problema, bez obzira što je krasi jednostavniji inženjering. Mnoge „boljke“ kojima su se vlasnici E36 redovno bavili, otklonjene su dolaskom serije 3 E46.

 

Iz navedenog je potpuno jasno zašto je i dan danas ogroman broj ovog modela prisutan na svetskim putevima. Brojni primerci koji su prešli veliku kilometražu i dalje funkcionišu bez greške, a kvalitet izrade je takav da izgledaju novije od svojih vršnjaka drugih marki.

 

 

Naravno, kao i svaki drugi, i ovaj model se suočava s izvesnim problemima, ali ne čestim i ne teškim. Najveći, koji se pojavljuje redovno, odnosi se (kod 330i) na pucanje zadnjeg podsklopa šasije na ranijim modelima. Stvar je u visokom obrtnom momentu koji proizvodi 3,0-litarski motor, koji zna da bude „prevelik zalogaj“ za pomoćni deo samonoseće karoserije pozadi, tako da vremenom dolazi do njegovog pucanja. Međutim, sklop može biti zamenjen pre pojavljivanja problema, koji je BMW u međuvremenu rešio.

 

Serija 3 E90

 

Nakon E46, na scenu je stupio E90, kao solidna zamena, mada smo svojevremeno kritikovali  BMW-ove dizajnere za „nedostatak mašte“ kada je o ovom automobilu reč. Naravno, u njega je utkano više elektronike, a i kompleksniji je od prethodnika. Zapravo, bio je složeniji od većine BMW-a koji su se nalazili u prodaji u to vreme, ali je interesantno da se to nije pretočilo u probleme s pouzdanošću.

 

F90 serija 3 generalno nije stekla imidž automobila opterećenog kvarovima. Naravno, postoje neki problemi vezani za modele izvesnih specifikacija, kao što je to slučaj s N54 motorom u 335i i njegovom pumpom goriva visokog pritiska, koja zna da otkazuje. Ipak, kod kasnijih modela s N55 agregatom, taj problem je otklonjen. Ono što je u svemu dobro je što spornu pumpu, uz malo veštine i znanja, možete zameniti sami,  tako da nije „kraj sveta“ ako ona „ispusti dušu“.

 

 

Mimo navedenog, E90 se pokazao relativno pouzdanim, čineći svoje vlasnike na taj način srećnim. Zapravo, kada u obzir uzmemo sve ljude koje poznajemo, a da poseduju ovaj model, svi su zadovoljni svojim ljubimcima.

 

Dakle, ovo su BMW-ovi modeli koji su se u poslednje dve decenije pokazali relativno najpouzdanijim. Naravno, iskustva mogu varirati, posebno iz razloga što ne održava svako svoj automobil na isti način i uz istu pažnju. Poznato je „pravilo“ da se BMW održava kako treba u „prve dve ruke“, dok kod trećeg vlasnika, koji često nije platežno moćan kao prva dvojica, dolazi do ignorisanja nekih problema i neadekvatne nege. Čak i automobili koji se smatraju „superpouzdanim“, suočavaju se s izvesnim problemima. Zato zapamtite, to što je rođak vašeg komšije imao automobil koji „ga je ostavio na putu“ ili mu je „limarija protrulila posle pet godina“, ne znači da će se to desiti bilo kojem drugom vozilu tog tipa.

 

Na kraju pitanje, kakva su vaša iskustva s BMW-ovim modelima? Da li su se po vašem iskustvu pokazali pouzdanim?

 

Vrele Gume

5 Komentara

  1. Vozim F25 X3 2.0xdrive 2015 dve godine, sa kilometrazom od 150 000(moj prvi BMW) , zbog relativno male kilometraze i godina starosti neznam da li sam najpozvaniji da komentarisem , ali cu to uciniti pa mozda nekom pomognem. Naravno da je skup za odrzavanje i skup za kupovinu, auto vozim dve godine sem zamene jednog parking senzora(12eur) i led modula za zadnje svetlo(10 eur kineski) nisam imao drugih kvarova. PLocice textar ulje i filter(200 eur) sve cene su izrazene za delove bez troskova zamene. Za vozilo od oko 2 tone prosecna potrosnja 7.5litara sa laksom nogom na gasu, i nije neka stavka.
    Moje subjektivno misljenje je da vozilo pri kupovini vredi 20 % manje jer ne daje bas preteranu udobnost, kvalitet, paket opreme za razliku od nekih vozila u tom cenovnom rangu. Naravno ako vozis BMW uvek moras da imas 5000 eur u steku za nepredvidjene kvarove, ili vozi neki jeftiniji auto.
    Da li bih ponovo kupio BMW, DA jer bmw je ljubav. A ko gleda finansijsku stranu, isplativost trebalo bi da kupi jeftiniji auto, za popravku i odrzavanje.

  2. Nekad možda da su vrijedili nesto, sad ih samo značka spasava. Eco jedan malo objektivniji članak. Usput, x3 je neopjevano govno pogotovo u paru sa opjevanim govnetom od motora 2.0D…dobar prvih 5 godina, poslije gori od svakog francuza i italijana. Osjetljiv ko mlada u plodnim danima. Vrijedi 3.0 ali ako je vozen kod „kuma“ na servis, zaobiđi. Taj ce da te kosta. Zaobiđi i kupovinu od ovih „atletičara“ što u grad idu u trenerci. Dupljak trenerka, dupljak patike a celav je od stida jer mu je kosa pocela otpadati na potiljku, a na pumpi puni za 1000 din. E sad zamisli kako taj vozi i održava ono sto održavati ne može. Zaobiđite i babe koje voze bmw samo do pijace. Te su najgore.

    U svakom slučaju , nešto objektivnije o samoj temi ispod na linku
    https://crna-hronika.info/ne-kupujte-polovne-automobile-sa-ovim-motorima-ispod-haube/193854

  3. E90 restajling i F30 imaju vrlo dobro poznat porblem kod 2.0 dizel N47 i B47 motora, pucanje lanca, koji je još naguran sa zadnje strane tako da je problem maksimalno skup i kompliovan. Mnogi misle da je ovaj problem BMW namerno napravio kako bi skratio vek i naterao kupce da kupuju češće nove automobile.

    1. Svaki auto preko 250000predjenih kilometara je podlozan kvarovima i zameni nekih bitnih delova na njemu cija cena odgovara vrednosti novog automobila, TAko da vozilo cija je novonabavna cena 20000eur ili 60000 eur i cena zamenskih delova ima veliku razliku.

  4. Imao sam 1602(treci vlasnik),e30(prvi vlasnik),e39(drugi vlasnik),e60(drugi vlasnik) i f10(drugi vlasnik).Od kvarova sam imao: gumica ciindra kvacila 30 evra(e30),light modul na e39(500e), light modul za angel-eye na f10(50evra,kineski,inace je 400e). Uz redovno odrzavanje,nista vise. A žena ,voli samo pežoe,i malo-malo kod majstora.Savetuju mi da menjam ženu.

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery