AktuelnoOnline plusVesti

Kalemegdan kao Monaco

1.17KPregleda

Revijalna auto-moto trka Beogradski Grand Pri 2023, iznad očekivanja

 

Que bello“, uzviknuo je vozač Bianchi-ja S9 1400 dok se juče u koloni automobilskih stariteta kretao izmedju zidina Kalemegdana i Nebojšine kule, trasom koja je trećeg septembra 1939. ugostila „Gran prix Beograda“, trku u rangu današnje formule 1

 

 

Beograd je proteklog vikenda bio domaćin svojevrsnog vremeplova na točkovima, revijalne auto-moto trke “Beogradski Grand Pri 2023 – kružna trka oko Kalemegdana”. Pred oduševljenom publikom, skoro 40 oldtajmera, automobila i motocikala iz muzeja iz Italije, Slovenije i Srbije, prodefilovalo je beogradskim ulicama i vratilo nas u 1939. godinu, kada je u glavnom gradu održana istorijska Grand Pri trka, prethodnica današnje Formule 1. 

 

 

 

Inicijativa da se ova legendarna trka obnovi i uvrsti u prestižne sportsko-kulturne manifestacije prestonice, realizovana je zajedničkim zalaganjem Ministarstva saobraćaja građevinarstva i infrastrukture, Ambasade Republike Italije u Srbiji i Auto-moto Saveza Srbije, naslednika tadašnjeg Auto-moto kluba Kraljevine Jugoslavije, kome je ovaj međunarodni sportski događaj bio kruna uspešnog rada.

 

 

 

 

 

 

Vozila impozantne lepote i neprocenjive muzejske vrednosti iz Museo Mille Miglia i Muzeja Motociklom Grom, kao i iz privatnih kolekcija Battagliola, Magistrelli, Cognolato i Nonato, uz specijalnu selekciju primeraka iz srpskih oldtajmer klubova, bila su najpre izložena ispred Paviljona Cvjeta Zuzorić.

 

 

 

 

Nakon proglašenja ceremonijalnog starta, gotovo identičnom trasom onoj iz 1939. godine prokrstarili su automobili sa kojima su se pre 84 godine trkali legendarni vozači Herman Miler, Herman Lang, Boško Milenković i Tacio Nuvolari, pobednik Beogradskog Grand Prija. Italijanu je to bila poslednja Velika nagrada (Grand Pri) u karijeri, a u njegovom muzeju posebno mesto ima pehar napisan ćirilicom, koji mu je tada uručen.

 

 

 

 

 

Na ovom glamuroznom događaju, pored ostalih, veliku pažnju prvukli su privatni automobili Nuvolarija, Fiat 1400 koji se čuva u muzeju u Mantovi i Fiat 1500 koji je vozio u dve trke, kao i najstarije vozilo na ovoj trci Kiribiri iz 1913.

 

 

 

 

Posebne ovacije dobila je i ženska ekipa na čelu sa Natašom Grom, potpredsednicom FIVA udruženja, krovne međunarodne organizacije za starovremenska vozila.

 

 

 

 

Domaćin auto-moto trke “Beogradski Grand Pri 2023” je Grad Beograd, a veliku podršku pružili su Uprava saobraćajne policije MUP Republike Srbije, Italijanski institut za kulturu i kompanija Motor Heritage Consulting.
Istorijska trka Grand Pri, prethodnica današnje Formule 1, održana je pre tačno 84 godine u Beogradu, 3. septembra 1939. godine. Ovu prestižnu međunarodnu automobilsku i motociklističku trku oko Kalemegdana održanu pod pokroviteljstvom i u čast kralja Petra II, a na inicijativu kraljice Marije, prve žene reli vozača u Srbiji i jedne od retkih žena reli vozača u Evropi, pratilo je 100.000 gledalaca. Bila je to jedina trka preteča Formule 1 u našem glavnom gradu.

 

Sa strane jedine profesionalne redakcije koja u Srbiji u kontinuitetu prati i neguje old tajmer scenu zahvaljujemo se organizatorima na izuzetnoj manifestaciji.

 

 

 

BONUS video iz Vrele Gume old tajmer YT arhive

 

 

 

 

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery