Od moćnog terenca do neprepoznatljivog konfekcijkog brenda
Veliki, moćni Nissan prvi izbor kupca automobila koji je želeo pouzdan, moćan, dugotrajan i prepoznatljiv terenac za nekoliko decenija sveo se na brend „utehe“ za one na čijem čelu piše „nemam dovoljno para za Toyotu“
Kao i kod pada aviona, propast automobilskog brenda nije posledica jedne već više slabosti.
Iako će većina nas koji pratimo decenijama automobilsku industriju ukazati na slabu ponudu upotrebljivih proizvoda kao objašnjenje za propast Nissana, tome svakako treba dodati lošu konkurentnost njihovih modela u poređenju sa direktnim rivalima, lošu generalnu percepciju palete proizvoda i užasna maloprodajna organizacija svedena na korporacijske „excell tabelaše“ koji zadovoljavaju samo svoje interese.
Činjenice koje se kao skladan vez prepliću jedna na drugu.
Kada ste poslednji put videli Nissanov model i okrenuli se za njim na ulici i imali reakciju „Želeo bih to da kupim“?
Setimo se sa nostalgijom neuništivih Nissan X-Trail ,Nissan Navare, Nissan GT-R, Nissan Z , Nissan 370Z…
Jedan od problema je i u strategiji pokušaja da naprave model za gorovo svaki segment, od podkompaktnih automobila, do pikapa, velikog broja krosovera, pa čak i nekoliko električnih modela umesto da su se čvrsto držali onoga u čemu su najbolji, čitaj sportski automobili i terenci.
Iz salona koji pod istim krovom imaju više brendova, poput recimo auto kuće Stojanov iz Novog Sada, čujem da možda svaki deseti kupac dođe sa idejom Nissan u svojoj glavi.
Nissan je iščezao sa mape želja običnog vozača jer nije više ni Nissan a nije ni Renault sa kojim deli najveći deo tehnologije i modela
Pravog ljubitelja Nissana, vlasnika X-Traila ili Navare ili Qashqai 1.6 dizel ne interesuje Renault, dok kupac Renaulta nikada nije ni razmišljao o Nissanu i njegovim off road kvalitetima sa malim hibridnim benzincima a posebno kao automobilu za kojeg u drugoj prodaji kupca mora tražiti svećom zbog nepoverenja upravo u motore.
Ponuda motora je poseban problem Nissana.Na meniju kupca danas je više nego sumnjivi hibrid u X-Trailu, nedorastao benzinski 1.3 laki hibrid u Qashqai uz nepostojeće opcije jačih agregata od 1.3 litarskih koje traže ozbiljne off road sprave dostojne onoga što se očekuje od Nissana.
Jedina uteha u Nissan paleti je model Juke koji kao gradska „igračka“ može da bude koliko-toliko interesantan, on nosi lavovski deo prodaje ali nedovoljno da na globalnom nivou izvadi ovaj brend iz sivila.
Dodatni problem Nissana je i velik pad cene novih modela u drugoj prodaji
Ruku na srce, sve ovo što se dešava Nissanu prati ga kao zla kob već decenijama, sa značajnim oporavkom pod rukovodstvom Karlosa Ghona (nekadašnji CEO Reanult-Nissan alijanse) koji je nekako voleo i poštovao Nissan i pružao mu svu logistiku za izlaz iz bankrota pred kojim je bio. To je bilo zlatno doba ovog brenda. Hapšenjem Ghona u Japanu i napuštanjem CEO pozicije, Nissan je opet krenuo strmoglavo na dole, prokockavši ono najvažnije poverenje kupca i želju da ga poseduje.
Nissan Frontier, za sada samo koncept
Šta reći na kraju? Velika šteta, zapravo tragedija uništenog brenda uskratila nas je za jedno pravo vozačko zadovoljstvo.
BONUS VIDEO: Kako sam prvi otkrio kukavičje jaje u Nissan Qashqai
Tekst: Miodrag Piroški
Izvor: Jalopnik
58 Komentara
Comments are closed.
Izgleda da se gospodin Piroski posvadjao sa kumom ili je kum dobio otkaz od Nissana.U desetinama novinarskih kuca koje se bave testovima automobila niko nije naveo da je Nissan Qashqai bucan da od toga boli glava,da je kilav,da mu CVT menjac nevalja vec naprotiv.Gospodin Piroski zaboravlja da danas testove automobila ne mora da se gleda samo na Novoj-TV nego da postoji i Youtube na kome se mogu odgledati testovi i mnogo,mnogo renomiranijih novinskih kuca.
Do napada na Nissan mislio sam da je gospodin samostala i realan a onda odgledavsi testove svih balkanskih i evropskih kuca shvatio sam da je gospodin necim revoltiran ili nije placen posto samo on ima negativno misljenje o Nissan Qashqaiu i Nissanu uopste.
Obično onaj koji je samostalan ima drugačije mišljenje od uniformisane većine poslušnika. Ne znate vi ništa o ovoj temi i dešavanjima u auto industriji.
Hm…kanda ste Vi gsn Paroški u nekoj ličnoj svađi sa Nisanom i iz grdne ljutnje napisali ste ničim potkrepljen pamflet protiv ozbiljnog svetskog brenda. Nadalje, uvredili ste nas koji godinama vozimo Nisan. Sigurni ste da npr. ja nemam novca za Tojotu? Kako bi bilo da ovo dokazujete u sudskom postupku? I sve drugo iz pamfleta koji nije ni blizu ozbiljne analize. Po čemu to znam? Isključivo po malicioznom tonu i lamentiranjem u stilu „izneverene mlade“. No, da se vratimo mi na sudski postupak. Oboje smo iz NS i ako se odlučim na tužbu, pozvaću Nisan za umešača na tužilačkoj strani. Pod uslovom da Vas Nisan ne tuži ranije. A sad, laku noć i uživajte tu gde ste.
To bi bilo vrlo zanimljivo draga Gordana i u duhu vremena. Moje javno
mišljenje je decenijama izloženo javnosti pa izvolite, ako nemate preča posla, presavijte tabak ako sam vas na bilo koji način uvredio, povredio, omalovažio ili nisam pisao kako vi želite. Sami ili kao drveni advokat Nissana potpuno je svejedno ukoliko do tada uopšte budu postojali kao brend u Evropi. U tom slučaju odmah istovremeno tužite i nekoliko svetskih uglednih medija koji na isti način tumače trenutno stanje ovog brenda.
Lep pozdrav uz konstataciju da ni Novi Sad nije što je nekada bio, očigledno.
p.s. prezivam se Piroški a ne Paroški što je bitan element za tužbu
To bi bilo vrlo zanimljivo draga Gordana i u duhu vremena. Moje javno
mišljenje je decenijama izloženo javnosti pa izvolite, ako nemate preča posla, presavijte tabak ako sam vas na bilo koji način uvredio, povredio, omalovažio ili nisam pisao kako vi želite. Sami ili kao drveni advokat Nissana potpuno je svejedno ukoliko do tada uopšte budu postojali kao brend u Evropi. U tom slučaju odmah istovremeno tužite i nekoliko svetskih uglednih medija koji na isti način tumače trenutno stanje ovog brenda.
Lep pozdrav uz konstataciju da ni Novi Sad nije što je nekada bio, očigledno.
p.s. prezivam se Piroški a ne Paroški što je bitan element za tužbu
Izvinjavam se zbog omaške kod Vašeg cenjenog prezimena. Neće se ponoviti.
P.s. ne poznajemo se, a ni ovce nismo čuvali zajedno pa nema potrebe, a ni smisla da me oslovljavate sa „draga Gordana“. Eto, i po tome se vidi da Novi Sad nije više ono što je bio. Dalja korespondencija: samo putem suda. Srećno.
Da se onda ispravom, poštovana Gordana, slažem se da ovce nismo čuvali, izraz „draga“ je samo znak pristojnosti u komunikaciji, vidimo se na pisarnici.
Svako dobro
Ja kao ljubitelj automobila, mogu samo da kažem da mi se Quashqai i prve i druge generacije baš sviđa i X-zrail takođe. Možda je to tako zato što u posedu imam dve Dačije prve generacije pogonjene dizelom kojeg u aktuelnim modelima Dačije više nema, na žalost.
@mio_drug – Jeremy Clarkson za siromašne,
Kad budeš prestao da kopiraš svetske automagove možda i napišeš nešto smisleno.
LP
Prvo ja nikoga ne kapiram već analiziram automobile, automobilsku industriju i događaje koji se nama dešavaju. Jeremy ima svoj britanski stil prilagođen tamošnjim okolnostima i ruku na srce bar 100x veći budžet za produkciju od nas u Srbiji.
Drugo, za razliku od njega ja imam više disciplina kojima baratam, nautika, kamperizam, putopisi, biciklizam…
I treće, ja sam napisao upravo istinu i ono šta i kako jeste, a vi ste potpuni kliše, pa je i izraz „Jeremy za sirotinju“ potpuno tačan imajući u vidu vašu duhovnu bedu.
Hvala na komentaru.
Da, očigledno je da je svaštarenje Vas pravac. To objašnjava izrazitu površnost koja se očitava iz priloga o Nissan-u. Konstatacija “ … sumnjivi hibrid…“ koja se odnosi na novi X-trail me bespovratno učvršćuje u tom uverenju.
Možda sam samo iskusniji od Vas? Da nije „sumnjiv“ Nissan ne bi imao problema da Americi ponudi dobar hibrid. Da nije sumnjiv ne bi Renault razvijao potpuno drugačiji e-Tech. Da nije sumnjiv, ne bi trošio 13 l/100 km na otvorenom putu. Inače, slažemo se u jednom, to je ODLIČAN hibrid za grad! Jedino što X-Trail nije gradski SUV.
Eto, malo više iskustva i analitike dobro bi vam činilo pre nego zašiljite anonimno pero u komentarima
Ako se vać hvalite iskustvom onda bi ono trebalo da bude zasnovano na nekom prethodnom zanju a ne na negativnim emocijama (prema brendu).
Dakle, evo informacije koju možete slobodno iskoristiti jednom kad se pomirite sa Nissanom i napokon iskukate test vozilo (možda vam i ja pozajmim moje): X-trail, e4power, 1,5 litara turbo benzin, opterećen, na autoputu max8 lit/100 km dok to isto na magistralnom putu max7 lit/100 km. U gradu može da siđe i do 6 lit/100 km. Ne sumnjajte u izrečeno.
Pa bravo, vi ste onda šampion ili niste vozili brže od 100 km/h. Mi automobile testiramo ovako i onako, objavljujemo sam gde ima zvanične saradnje.
Dapače, moje emocije prema Nissanu su isključivo pozitivne pa mi ga žao što je postao brend za urbano šminkanje. To je i tema teksta.
Što se drugih stvari tiče u poslu nema emocija, već samo nivo profesionalnosti.
E sada kada se već u sve razumete, raspitajte se gde nude pare za pozitivne recenzije, uporedne testove i slično.
Vrlo mi je zanimljivo ovo u vezi postprodaje….Znam nekoliko bliskih ljudi koji su prodali polovne Qashqai i Xtrail u rekordnom roku nakon stavljanja oglasa, a i cuo sam slicno iskustvo iz salona. Da li mozete objasnite?
Evo odgovora: nigde nije problem prodati prethodnu generaciju Qashqai 1.6 dizel ili X-Trail dizel već aktuelni 1.3 benzinac, da ne pričamo o nepoverenju prema tehnologiji hibrida u X-Trailu… Svi novi modeli Nissana (osim Juke) imaju problem druge prodaje jer prosečan kupac polovnjaka ne veruje u te priče malih hibridnih pogona, zbog mnogo faktora
Tekst upravo govori o toj temi , gde je zaglibio Nissan.
Manite nas tih priča „iz salona“
Poštovani Miodraže
Kažete o komentaru iznad da „prosečan kupac polovnjaka ne veruje u te priče malih hibridnih pogona, zbog mnogo faktora“. I da je to zato velika mana aktuelnih Nissan hibrida.
Ali, vi ste ovde u više navrata hvalili Renoov hibridni sklop na bazi 3-cilindričnog 1,2 motora, a ja se ne sećam da ste bilo šta pomenuli kao mguću manu, pa ni u kasnojoj prodaji kao polovnjaka.
Da li smatrate da je za kupce polovnjaka privlačniji hibrid Renona na bazi 3-cilindričnog 1,2 motora ( u recimo, Rafale-u od preko 4,7 metara ), od Nissan hibrida na bazi 3-cilindričnog 1,5 motora ( u recimo X-Trailu ) ?
Unapred hvala na odgovoru.
Odgovor je vrlo jednostavan, to su istorijski i faktički dva potpuno različita brenda koji ne trpe copy paste tehnologiju.Renault je pozicioniran kao urbani brend automobila, od kojeg se očekuje udobnost, praktičnost i dugovečnost. Renault nudi francuski šarm dok sama ponuda motora nije presudna, ali je u ovom slučaju sasvim dovoljna za očekivanja koja sam naveo. Kupac Nissana je decenijama tradicionalno jak individualac koji se poistovetio sa brendom i njegovom snagom u svim situacijama, on traži (izuzev Juke) nepokolebljiv automobi, snažan, sposoban za sve izazove, da služi generacijama od Artika do Iračke pustinje, da je jednostavan za održavanje u uslovima teške eksploatacije. Navedite mi trenutni model Nissana koji poseduje ove atriubute i motor! Nema ga! Zar ne?
Zašto se onda prodaje Renault ili Mercedes sa tim motorom? Taj 1.3 čak i spada među najbolje male turbo benzince na današnjem tržištu. Retko dobar motor koje gomila ljudi u Meganima 4 i Dasterima hvali na sav glas.
Pa ja koliko sam razumeo čovek je odgovorio u prethodnom komentaru.
Ako sam dobro shvatio, nije problem u 1,3 motoru, već je problem u afinitetima kupaca određenog brenda. Kupac Renaulta od tog modela traži neke stvari između ostalog i od motora, ali vidi neko kada kaže da mu je motor važan on misli da je motor ekonomičan npr, pouzdan, jeftin za održavanje. Neko kad kaže da mu je motor bitan misli na zapreminu, snagu u svim uslovima.
Tako da kupac Renaulta pa i Mercedesa u tim klasama u koje ide taj motor traže svašta nešto pa i od motora ali to nešto što taj motor zadovoljava.
Kupac Nissana očito traži nešto robusnije, prohodnije, snažnije, konceptalno drugačije, individualnije i unikatnije……tako da tu je kvaka, kupcima koji to traže nudi se isto što nude i drugi, a oni ne kupuju te druge jer im to ne treba pa su iz istog razloga prestali da kupuju i Nissan.
Ne znam kako drugačije da objasnim, kao da u S klasu staviš taj 1,3 dok A8 i Serie 7 imaju 3,0 i pitaš se što gubiš kupce. Ne zbog lošeg 1,3 motora već zbog toga što onaj koji kupuje takav auto ne želi takav motor u njemu.
Hvala, rekli ste to konkretnije od mene
U martu uzeo drugog qahqaia, hybrid sa 1,5l i 190 električnih konja. Pre toga 5 godina benzinca 19-o godište benzinca. Ne bi menjao za nijedno nenačko auto, vidim komšije i poznanici po nemačkoj isto ne lude više zasvojima jer su preskupi za to malo što nude. Azijati su prešišali evropejce odavno,pogotovo što se tiče cene i kvaliteta šta se za istu dobije. Novi hybrid nussana je vrh. Točiš gorivo normalno jer drugačije motor ne radi, al voziš na struju a potrošnja ko upaljač između 5.5-6.5
Toliko trosi moj Tucson 1.6 turbo benzinac, a nije hibrid. To je problem.
Idemo dalje, kako je propao Mitsubishi ? I kako je to povezano sa Peugeot-om ?
Ko nema para za Toyotu, taj kupuje Nissan,… već početak analize škripi… Mnogi su kupovali i Fiat jer nisu imali para za bolje, pa opet Fiat je opstao a mnogi „bolji“, odavno nestali kao brend da postoje…
ahhhahahahhahahaa
autor, izgleda nema ni za Daciu, pa se teši time da Nissan kupuju oni koji nemaju za Toyotu.
Budalo, autor sedi trenutno na divljoj plaži na špicu Kasandre u svom kamperu, kupa se u moru, piše analize automobilske industrije i snima reportaže i jb mu se živo za tvoje mišljenje
Ali zato autora pucaju kompleksi, sve u šesnes’! Kada bi umeo da se pomiri sa time da je napisao glupost na samom početku teksta, možda bi pisao bolje. Ovako, kompleksi su čudo..
Batice, odavno sam ja izašao iz doba kada mogu da drmaju kompleksi, već samo iskustvo.
Od sveg srca ti želim da probaš moj kompleksaški život, kao početak da lečiš svoje komplekse i svoju nevinost, jer su uz mene dobio BESPLATNO medijsku vidljivost koju inače ne bi imao za tri života.
Pozdrav
Hvala ti što si me učinio vidljivim, to je sve što mi je nedostajalo. Samo još da turim neku zajebanu sliku, možda da prigrlim neku jahtu, ili se naslonim na neki besan auto, pa da bude potpuno. Naradžaste lone neću oblačim, nisam toliki frajer. Użivaj u odmoru, batali komentare..
Kakva glupost od teksta!!! Nisu dali popust za kvazi medijsku licnost pa se naljutio. Bitno je da se hvali VW, konzerva na 4 tocka. Ali ko gleda uopste vise Vrele gume… Konkurencija ga pregazila odavno…
Pa mi ne pravimo emisiju za teletabise već ozbiljne ljude, poznavaoce i ljubitelje automobila, brodova, kampera i hedonizma svake vrste. Iskreno, Nissan kao brend lično nikada u životu nisam ni pogledao niti me zanimao jer sam posedovao poslednjih 40 godina Jeep Wrangler, BMW (nekoliko njih), Mercedesa par, po koji Sea Ray, Princess I Beneteau. Sada vozim Chery Tigo 7 Pro i Adria Twin 600 kamper i potpisujem da je ovaj Kinez bolji od bilo kojeg Nissana.
Što se gledanja emisije tiče, imaš brate dovoljno treš automobilskih copy paste kanala za tvoj skroman domet. Ne brini ti za našu publiku i uticaj i objektivan stav, koji uvek boli one koje pogodi, poput tebe. Još si kao čkicapi anoniman, potpiši se da znam da kime pričam
Dovoljno govori o tebi kako se izrazavas!!! Hahahaha, koji si ti ljudski otpad.
Ja bar imam ime i prezime, porodicu, brod, kamper, auto,… i sjajan posao, velik uticaj i lepu karijeru! A ti seronja pod pseudonimom pa još nešto smatraš. Šta reći?!
Možda ste ipak prestrogi g.Piroški,s malo i neobjektivni.I ranije su Nissan i Renault delili iste motore R grupe; na primer pre 20ak g kada je prva generasija Quashkai-ja bila hit,ali tada je u ponudi bilo više kvalitetnih četvotocilindričnih dizel i benz.motora sa pogonom 4×2 i 4×4 koji su radili sjajno dok se sad luta sa 3 cil.hibridima u raznim verzijama koji ne mogu da odgovaraju svim N. I R.modelima.To je verov uradjeno iz razloga ekologije i uštede u proizvodnji,na žalost kupaca…Čini mi se da ipak vidim dosta novih Nissana na ulicama uprkos visokim cenama…Peugeot SUVovi imaju jos više problema sa neodgovarajućim 1.2 benzinskim3 cilindrašima..kao i cela Stellantis grupa.Kao ljubitelj automobila pratim auto štampu od 70ih,mislim da sam Vaš vršnjak i Vasu odličnu emisiju redovno pratim.Pozdrav,dr Nikola Mrđenov,Sombor
Znate kako je Nikola, pre vremena biti u pravu često bude da nisi u pravu. Živi bili pa videli nas dvojica sve dalje
Uf. Ovo baš deluje kao navijački tekst, negativna reklama i sl. ili ste samo hteli da izazovete reakciju, što ste uspeli. U slučaju da je ovo poslednje navedeno, ne morate čitati dalje. Elem, čak i da ste baš namerni poruku ove sadržine da pošaljete, moglo bi to i drugačije da se sastavi.
Micubiši isto. Subaru slično. Čak mi se čini da je i Mazda bila na putanji propasti ali su se sačuvali zahvaljujući američkom tržištu na kojem su zadržali motor (za njih) relativno velike zapremine, solidno pouzdan i sa pouzdanim at menjačem. Onda je došao novi dizajn, saradnja sa Tojotom i uzdizanje iako su ostali mala fabrika.
Srbe samo zanimaju Ili jeftini krsevi poput Kie I Suzukija,Ili da se u selu vidi da se vozi Mecka…. P.S. novi x-ttrail je fenomenalnog dizajna,kako eksterijera,tako I enterijera…samo opet ,kao sto Sam gore naveo,to ce presuditi za kupovinu….
Srbi kao Srbi! Ipak valja naglasiti ovo su teze globalnw pozicije Nissana. Analiza tržišta Amerike je tek pogubna za ovaj brend (pogledati Google),pa bolje da ne prenosimo te brojke. Konačno se mi Srbi podudaramo sa mišljenjem prosečnog Amerikanca.
Kia je odličan brend. Imamo 3 komada, voze se bez problema. Zajedno sa HY napredovali su i nastaviće da napreduju za razliku od Nisana koji će u budućnosti biti sveden na poziciju Micubišija. Možda ne razmišljam ispravno, ali u kontekstu teme ovog teksta ne vidim kako je propust Srba da kupe Nisanov proizvod doprineo njihovoj propasti.
Vrlo evropo-centričan tekst. Mislim, to je autorovo pravo, da mu je to glavna perspektiva, ali to ne menja činjenicu da je Evropa tek jedan mali deo sveta. Dodjite na Bliski istok, pa čak i u Severnu Ameriku, pa vidite koliko je Nissan zastupljen. Evropa je za Nissan u suštini nebitna. Nissan Patrol je najpopularniji auto na Bliskom Istoku, popularniji u poslednje vreme od Land Cruisera. A Nissan Altima bije ravnopravnu bitku sa Camrijem (kad je već o limuzinama reč)
Šta Subaru ? Pa oni ne menjaju ništa već 15 godina . Provereno MIN NJET . Tojota suvlasnik , dele tehnologiju i vrhunski kvalitet bez kompromisa .
Piroški, mnogo kakiš
Šta tačno nije tačno? Nije dozvoljeno reći „Car je go“?
Nemaš ti druže pojma. Verovatno ti nisu hteli da daju koji dinar da ne kakiš ovoliko pa si se naljutio…. Nissan se u Srbiji nikada nije prodavao u ovilikom broju, možeš da proveriš ali temeljno
Besmisleno je raspravljati se sa anonimnim glupacima poput tebe. Pozdrav
Gospodine Piroški,
Vrlo ste nekulturni i bezobrazni u odgovorima koje ste dali ljudima koji su Vam dali neki komentar! A sto se tiče Nissan-a Vi sigurno niste vlasnik ni jednog automobila sem tog kampera i bolje bi bilo da pravite putopise nego da radite neke testove automobila i da pustite Mladena Alvirovića da se bavi time jer očigledno je Vas pregazilo vreme i treba da uživate u zasluženoj penziji!
Ovih nabrojanih sam bio vlasnik, vozio i poderao ih sa zadovokjstvom, uz još oko 1.000 testiranih.
Godine se ne broje po kalendaru već po duhu. Odgovori onima koji iz konteksta vade šta im odgovara i koji vređaju su prikladni autorima i izrečenom.
Vi slobodno uživajte u stereotipnoj klasici koju preporučujete. Mi imamo naš put i stil koji nije za svakoga, kako rekoh
G-dine Piroški, nemate Vi pojma blago rečeno. Možda bi pre mogli pomisliti da Vam nisu hteli da daju koji dinar za lepu reklamu pa ste se ovoliko raspisali. Nissanu ne treba Vaša reklama, jer se u Srbiji nikada nije prodavao u ovolikom broju, možete proveriti temeljno pre pisanja tekstova. Ili smeta ostalim konkurentima spoj cene i kvaliteta kod kojih ste možda na platnom spisku. Veliki pozdrav
Pa Igore lepo sam napisao, ko nema para za Toyotu kupuje Nissan. Nešto ne viđam nove Nissane na ulicama ili recimo TAXI flotama, kada već potežete argument „kvaliteta i cene“. Inače, rezultat prodaje automobila na našem tržištu uopšte nije tema, jer ono nije referentno i zavisi najviše od najniže cene. Osim toga zbog malih brojki, flotna prodaja (i razni oblici reeksporta) prilično kvare pravu tržišnu situaciju. Sada ste mi dali ideju, da se pozabavimo temom reeksporta i proverimo i te podatke o registraciji vozila na jedan dan!?
Bojim se da će ova renesansna pesma o jačanju srpskog tržišta automobila brzo postati „labudova pesma“.
Inače, vaša reklama nama uopšte ne treba jer mi imamo svoje nezavisne izvore finansiranja koji nam omogućavaju nezavisan stav po svim pitanjima.
I još nešto, pošto se ja vama obraćam punim imenom i prezimenom i funkcijom, mogli bi i vi u odgovoru.
Lep pozdrav.
Игорче, ако ти плата зависи од продаје, готов си. 😀
Ne bavim se prodajom automobila, već kupovinom iskljucivo japanskih brendova za potrebe firme od 300 ljudi medju kojima NISSAN ima prednost imajući u vidu dugogodišnje korišćenje i eksploataciju japanskih brendova.
Ne kvare se i sem redovnog servisa ni dinara ulaganja.
Svako dobro.
Ja kupio qasqaija…za te pare meni najlepsa unutrasnjost(sto je licna preferencija),ali uz to i najvise opreme, hud, stakleni krov, polukoza,elekto sedista, klima ima analogne dugmice, velicina zlatna sredina..moze i zena da ga vozi bez straha da je ogroman, 12 inca ekran, grafika dobra, brz odziv nema lagova ko nekad,..kabina sasvim udobna i prostrana, gepek 500l….svi drugi za sve to traze jos 10000 evra…a zasto bi im dao?
Kako kaže stara srpska poslovica „agree to disagree“. Kao vlasnik Renault Kadjara 1.5 dci, uz oca vlasnika Nissan Qashqai-ja 1.3 MHV, mogu da kažem da je reč o vrlo solidnim i krajnje upotrebljivim vozilima, koja su bar za stepenik iznad inače vrlo dobre južnokorejske konkurencije, naročito ako je prioritet komfor na dužim putovanjima. I Kadjar i Qashkai dele dobar deo mehanike sa Mercedesovim GLA i GLB modelima, konkretno 1.3MHV motor je i razvijen zajedno sa Mercedesom, a kultni 1.5dci je godinama ugrađivan u razne Mercedesove modele sa oznakom 180cdi. To bi trebala da bude bar nekakva garancija kvaliteta. Mislim da gospodin Piroški aludira na suviše „mekane“ terenske karakteristike ovih krosovera, ali poenta je baš u tome – nijedan od spomenutih automobila ni ne pretenduje da uleti u segment nekadašnjih Patfindera ili, ne daj Bože, Patrola. Ne, ovo su lagani pseudo-terenci, upotrebljiviji od običnih limuzina (naročito Kadjar sa izuzetnih 20cm klirensa), ali svakako inferiorni u odnosu na 4×4 SUV vozili i one ozbiljnije, prave terence sa redukcijom pogona i blokadom diferencijala. Suština je da su se naši Kadjar za 8 godina i Qashkai za već pune tri (oba su automatici) pokazali kao udobni, komforni i izuzetno pouzdani automobili, bez praktično ikakvih problema, što se ne bi moglo reći za npr. KIA Sportage, koji je postao ozloglašen zbog čestih problema sa automatskim menjačima. Da li mogu da priđu Tojoti? Taman toliko koliko Tojota može da priđe Hondi – blizu, ali ne dovoljno. Ali za to što su – dobri su, bar je tako naše porodično iskustvo, a i prodaja od preko 3 miliona Qashkaija i oko 800 000 Kadjara to potvrđuju.
Za dva modela nemaju nikakve sličnosti i priznajte da u kući kažete „ovaj Qashqai bi bio odličan sa motorom 1.5 dCi iz Renaulta“
Dragi Miodraže, pročitali ste nas u potpunosti! Nebrojeno puta smo zaključili upravo to – da su u Qashkaiju Renoov dizelaš i mekoća ogibljenja, uz već postojeću digitaliju, bio bi mnogo, mnogo bolji…valjda ne možeš uvek imati sve. Pozdrav za ovu čistu telepatiju! 🙂
Hahahaha možda ima malo telepatije a ipak više realnog iskustva i činjenica.
Isto tako recimo Renault Rafale plače za dobrim dizelom, iako je sasvim, sasvim korektan i kao hibrid. Ipak nedostaje ono nešto automobilsko u svemu. Telepatija mi kaže da će uskoro vratiti i Renault i Nissan nešto od modernizovanog, lako elektrificiranih dizela
Lep pozdrav