AktuelnoOnline plusVesti

Kako je BYD Sealion 7 uništio Hyundai Ioniq5

2.24KPregleda

Kineski morski lav rastrgao Hyundai Ioniq5

 

 

Dolazak kineskog BYD, u stvarnosti najvećeg svetskog proizvođača električnih vozila, dugo se očekivao ali je malo ko mogao zamisliti da će od njegove pojave u Srbiji mnoge itekako zaboleti glava.

 

 

 

 

Kako se stiče utisak na izvanredno organizovanom i zaista interesantanom 56. Međunarodnom sajmu automobila u Beogradu, prva žrtva BYD je ni manje ni više nego Hyundai sa modelom Ioniq5.

 

 

 

 

 

U uporednoj analizi, debitanta BYD Sealion 7 Comfort i veterana Hyundai Ioniq5 Top Ultimate, u gotovo svim tehničkim aspektima kineski model odnosi manje ili više upadljivu pobedu, posebno kroz osvrt razlike u ceni gde je Hyundai stekao epitet „drumskog razbojnika koji pljačka slučajne žrtve“

 

 

 

 

 

 

No krenimo redom, iako su pripadnici manje-više istog segmenta, BYD Sealion7 sa svojih 4,83 metra je 18 centimetara duži od Ioniq5 koji meri 4,65 metara. Ova razlika u dužini posebno se reflektuje na komfor zadnje klupe koja je kod kineskog modela značajno komfornija i udobnija.

 

Zadnja klupa u BYD Sealion7

 

Procentualno gledano slično je i sa snagom baterije, budući da Sealion7 poseduje 5 kWh više u super otpornoj litijum-jonskoj „blade“ bateriji od 82,5 kWh dok je njen pandan u Ioniq5 poseduje 77,4 kWh, u 800 V arhitekturi koja garantuje značajno veću efikasnost.

 

 

 

 

 

Takođe što se motorizacije tiče, oba modela raspolažu jednim motorom na zadnjoj osovini, onaj u BYD Sealion7 poseduje 313 KS dok Hyundai Ioniq5 čak 85 KS manje, odnosno 228 KS.

 

 

 

 

 

Upravo zbog ove razlike u težini ali i značajno boljoj aerodimačnosti, BYD do stoke stiže za 6,7 sekundi dok Hyundai Ioniq5 treba gotovo sekunda više (7,5 s). Što se tiče maksimalne brzine koja je sporedni podatak u poređenjima EV, razlika je još veća, „Kineski morski lav“ postiže 215 km/h dok Ioniq5 svega 185 km/h.

 

 

Jedini parametar u kojem je Hyundai bolji je snaga DC jednosmernog punjenja koji je kod Ioniq5 maksimalnih 263 kW a kod Sealion 220 kW. Što ima značaj samo kod adekvatnih super snažnih DC punjača od preko 250 kW kojih gotovo da u Srbiji i okruženju nema.

 

 

Kada je tema  autonomija vožnje, za Hyundai Ioniq5 smo već utvrdili da u zimskim uslovima ne može da pređe u realnom okviru vožnje više od 300 možda 320-330 kilometara, dok za BYD Sealion 7 taj podatak tek treba da proverimo.

 

 

Garancija baterije: Hyundai garantuje sa 180.000 kilometara i 8 godina dok je kod BYD garancija takođe 8 godina ili 200.000 kilometara.

 

 

 

I na kraju cena!!! U vrlo sličnom paketu opreme, uz nešto više specifikaciju iste, Hyundai Ioniq5 Top Ultimate (63.900 evra) je skuplji čak 20.000 i kusur evra od BYD Sealion7 Comfort koji košta 43.590 evra.

 

 

 

 

Još jedna mala prednost je na strani Hyundai modela jer je isporuka za odmah dok će kupci BYD Sealion7 prve modele dobiti tek u junu ove godine. To verovatno neće biti ni teško jer za 20.000 evra razlike, čekanje će se isplatiti na nivou zarade od 7.000 evra mesečno.

 

 

 

Sve u svemu, crni dani na našoj automobilskoj sceni za mnoge dolaze, posebno one koji su u elektro i hibridnoj sceni. Prva žrtva je Hyundai, a sledeća je… (sledi u nastavku)

 

 

 

Lidija Piroški

 

BONUS VIDEO: Kako smo sa Hyundai Ioniq5 putovali 630 kilometara 11 sati

 

 

 

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery