Juna 24., poznata američka firma koja se bavi pouzdanošću automobila, J.D. Power, objavio je godišnju Studiju inicijalnog kvaliteta (IQS) za 2020.
Ova anketa, koja beleži broj prijavljenih problema koje vlasnici imaju s novim vozilima u prva tri meseca posedovanja, utvrdila je prosek od 166 problema na 100 vozila u datom vremenskom okviru. Međutim, individualne marke su zabeležile rezultate od 136 do 220 problema na 100 novih vozila. Treba napomenuti da je J.D. Power revidirao listu ove godine, tako da je broj prijavljenih stavki povećan.
Na listi se nalazi ukupno 31 automobilska marka. Redosled je od najboljeg ka najlošije plasiranom, a IQS je baziran na anketirana 87.282 kupca i korisnika lizinga automobila koji pripadaju 2020. modelnoj godini.
Generalno, američki proizvođači se kotiraju bolje od industrijskog proseka, dok „Evropljani“ prednjače po broju prijavljenih problema.
Ono što je možda iznenađujuće za neke je što su premijum proizvođači plasirani u proseku prilično loše, ali to može da se pripiše tome što poseduju složeniju tehnologiju, koja je sklonija tome da ne funkcioniše kako treba. Info-zabavni sistemi, kaže J.D. Power, u najvećem broju slučajeva su bili predmet žalbi.
Tesla se po prvi put našao u studiji, zabeleživši više problema na 100 vozila od najgore plasiranog na listi. Međutim, J.D. Power je naglasio da rezultat kalifornijskog proizvođača ne treba da se poredi s ostalima, jer nije pružio podatke za neke od saveznih država.
-
Dodge (deli mesto)
- 136 problema na 100 vozila
Dodge, koji deli prvo mesto s Kijom, prvi je američki proizvođač koji je u 34 godine uspeo da se nađe na čelu J.D. Powerove Studije inicijalnog kvaliteta u prvih 90 dana vlasništva.
-
Kia (deli mesto)
- 136 problema na 100 vozila
Šestu godinu zaredom, Kia se „parkirala“ na najviše mesto na podijumu. Naravno, ovakav uspeh u svakom slučaju, pored neupitnog kvaliteta vozila ove marke, treba pripisati i „dobrim međusobnim odnosima“ korejskog proizvođača i J.D. Powera.
-
Chevrolet (deli mesto)
- 141 problem na 100 vozila
Ovaj američki proizvođač je skočio na 3. mesto, koje deli s Ramom. U najvećoj meri dobar rezultat može da zahvali modelu Sonic, koji je ostvario najbolji skor za inicijalni kvalitet kao pojedinačni model. Sonic je takođe bio najbolji među malim automobilima, ispred Hyundai Accenta i Kije Rio. Chevrolet Malibu je bio najbolji među automobilima srednje veličine, ispred Ford Fusiona i Kije Optime.
-
Ram (deli mesto)
– 141 problem na 100 automobila
Kamionetska divizija FCA je napravila izuzetan skok, s 21. mesta iz prošle godine na 3. u 1010.
-
Genesis
– 142 problema na 100 vozila
Mada je skinut s trona ove godine kao najpouzdanija marka, skore od 142 je bio dovoljan za pozicioniranje u prvih pet. Ujedno, radi se o najbolje plasiranom premijum brendu na listi.
-
Mitsubishi
– 148 problema na 100 vozila
Mitsubishi je napravio najveći napredak, napredovavši za čak 24 mesta, nakon što je u 2019. bio 30.
-
Buick
– 150 problema na 100 vozila
Buick je takođe napredovao, i to za tri mesta, s prošlogodišnjeg 10.
-
GMC
– 151 problem na 100 vozila
Ova američka marka je za dva mesta bolje plasirana u odnosu na 2019. Ovaj rezultat ju je po prvi put stavio iznad industrijskog proseka od 2016.
-
Volkswagen
– 152 problema na 100 vozila
Nemački proizvođač se katapultirao na 9. mesto s 27. Model Jetta je treći u kategoriji kompaktnih automobila, iza Kije Forte i Hyundai Elantre.
-
Hyundai
– 153 problema na 100 vozila
Još jedan od J.D. Powerovih „favorita“, Hyundai, zaokružio je prvih deset, sišavši s trećeg mesta na podijumu u 2019. Tucson je najbolji u kategoriji kompaktnih krosovera, dok je Veloster izjednačen s Mini Cooperom na prvom mestu u klasi kompaktnih sportskih modela.
-
Jeep
– 155 problema na 100 vozila
Još jedan američki brend koji je napravio solidan napredak. Po rangiranju iz 2019., Jeep je bio 18., da bi sada nakon dugo godina bio bolji od industrijskog proseka.
-
Lexus
– 159 problema na 100 vozila
Uz pomoć dobrog plasmana Lexusa GX, Lexus se „prizemljio“ na 12. mesto J.D. Powerove liste inicijalnog kvaliteta. GX se pozicionirao kao najbolji u klasi premijum SUV-a srednje veličine.
-
Nissan
– 161 problem na 100 vozila
Ova japanska marka je sa sedmog pala na 13. mesto, bez obzira što su tri njena modela najbolje rangirana u pripadajućim kategorijama. Maxima je bila najbolja u kategoriji velikih automobila, Murano je lider u grupi SUV-a srednje veličine, dok je Armada vodeća u segmentu velikih SUV-a.
-
Cadillac
– 162 problema na 100 vozila
Cadillac se pokazao solidno. Nekada je bio rangiran bolje, nekada lošije, a ove godine je u svakom slučaju nadmašio industrijski prosek, s četiri modela vodećim u svojim kategorijama: CT5 je prvi u kategoriji premijum automobila srednje veličine, CT6 u klasi iznad, dok je XT4 lider u segmentu kompaktnih premijum SUV-a. Odličan pojedinačni plasman zaokružuje Escalade, koji je prvi u grupi velikih premijum SUV-a.
-
Infiniti
– 173 problema na 100 vozila
Infiniti se popeo na 15. mesto u ovogodišnjem rangiranju (prošle godine je bio 19.). Prva je marka koja je lošija od industrijskog proseka od 166 problema na 100 vozila.
-
Ford (deli mesto)
– 174 problema na 100 vozila
Nakon sjajnog četvrtog mesta u 2019., „plavi oval“ je poprilično pao u poretku. Ipak, i dalje je najbolje rangiran u nekoliko kategorija: sportski automobili srednje veličine (Mustang), kamioneti srednje veličine (Ranger) i veliki „heavy-duty“ kamioneti (Ford Super Duty).
-
MINI (deli mesto)
– 174 problema na 100 vozila
Već smo spomenuli da je Cooper u klasi kompaktnih sportista izjednačen s Hyundai Velosterom. Marka u vlasništvu BMW-a u gami poseduje još Countryman i Clubman.
-
BMW
– 176 problema na 100 vozila
BMW je dobio dva priznanja u okviru Studije inicijalnog kvaliteta. BMW serije 8 i X6 su najbolji u svojim kategorijama. Bavarci su se našli u sredini ovogodišnje liste J.D. Powera.
-
Honda
– 177 problema na 100 vozila
Kompanija iz Tokija je prošla osrednje u ovogodišnjem rangiranju, s tim što je Odyssey drugi iza Kia Sedone u kategoriji monovolumena. J.D. Power kaže da se Ridgeline takođe dobro pokazao, osvojivši treće mesto iza Ford Rangera i Chevrolet Colorada u kategoriji kamioneta srednje veličine.
-
Toyota
– 177 problema na 100 vozila
Najveći japanski proizvođač je pao u poretku, s prošlogodišnjeg 10. mesta. Međutim, ukoliko „zagrebemo“ po individualnim kategorijama, uvidećemo da se neki Toyotini modeli odlično kotiraju. Tundra je najbolje rangirana u kategoriji velikih kamioneta, ispred GMC Sierre i bestselera, Forda F-150. Toyotini modeli su među prva tri u još tri kategorije: mali SUV, gornji srednji SUV i veliki SUV.
-
Lincoln
– 182 problema na 100 vozila
Dok je ukupan skor ove američke marke prilično mediokritetski, u nekoliko kategorija se ističe: MKZ je drugi u klasi premijum automobila srednje veličine, dok je Nautilus drugi u kategoriji SUV-a srednje veličine. Navigator takođe drugi, ali u segmentu velikih SUV-a.
-
Mazda
– 184 problema na 100 vozila
Mazda je još jedan od proizvođača koji su doživeli pad u odnosu na prošlogodišnji rezultat (13. mesto).
-
Acura
– 185 problema na 100 vozilla
Hondina premijum filijala ima jakog pulena u kategoriji malih premijum automobila. ILX je u toj klasi drugi iza Audija A3.
-
Porsche
– 186 problema na 100 vozila
Pre 10 godina (kako vreme brzo prolazi), Porsche je bio vodeći na IQS listi, i uglavnom se „motao“ tu negde oko vrha. Pad je započeo prošle godine, da bi se taj trend nastavio i u 2020. U klasi velikih premijum automobila, Panamera je treća, iza BMW-a serije 8 i serije 7.
-
Subaru
– 187 problema na 100 vozila
Mada japanski proizvođač nije blistao u ovogodišnjoj anketi, on se ističe kada je reč o lojalnosti kupaca, što je naravno mnogo važnije od plasmana u Studiji inicijalnog kvaliteta.
-
Chrysler
– 189 problema na 100 vozila
Chrysler je najgore plasiran američki brend, značajno ispod ostalih pripadnika „Detroitske trojke“.
-
Jaguar
– 190 problema na 100 vozila
J.D. Power je istakao, što smo spomenuli na početku, da premijum proizvođači „pate“ od „viška problema“ zbog kompleksnosti tehnologije. Jaguar očigledno nije izuzetak. Ipak, britanska marka se pokazala najboljom u kategoriji malih premijum SUV-a.
-
Mercedes-Benz
– 202 problema na 100 vozila
„Trokraka zvezda“ je doživela popriličan sunovrat na J.D. Powerovoj listi. Da podsetimo, Mercedes-Benz je bio treći 2010., da bi ove godine bio četvrti, ali otpozadi. Ipak, kompanija iz Štutgarta se istakla u jednoj kategoriji – C klasa deli drugo mesto, iza Genesisa G70 u kategoriji kompaktnih premijum modela.
-
Volvo
– 210 problema na 100 vozila
U poslednje dve godine, švedska marka se ne kotira baš najbolje u okviru IQS studije. Pre deset godina, Volvo je bio mnogo bolji, sa samo 109 registrovanih problema na 100 vozila.
-
Audi
– 225 problema na 100 vozila
Vremenom, proizvođa iz Ingolštata takođe pada u poretku J.D. Powera, a slično Volvou, pre desetak godina je takođe bio blizu industrijskog proseka, koji je tada iznosio 109/100. Ipak, A3 se pokazao najboljim u svojoj kategoriji, ispred Acure ILC i BMW-a serije 2.
-
Land Rover
– 228 problema an 100 vozila
Da li ste sumnjali u Land Roverovu poziciju „fenjeraša“? Mada J.D. Powerovu listu inicijalnog kvaliteta ne smatramo relevantnom po pitanju dugoročne pouzdanosti automobila, poslednje mesto britanske marke ipak ukazuje na izvesne probleme, o čemu smo već pisali. Ono što je takođe indikativno je da je ovaj proizvođač u poslednjih 10 godina ili poslednji ili blizu samog dna liste. Doduše, Tesla se pokazao još gorim s 250 problema na 100 vozila, mada je njegovo ocenjivanje nekompletno, tako da nije uvršten na listu.
Vrele Gume
Izvor: J.D. Power
1 Komentar
Comments are closed.
Pa ti kupi novo 😂🤣