Ponekad je lepo „spustiti se na zemlju“ nakon raznoraznih hiperautomobila od po hiljadu konja.
U redu, možda je uzbudljivije gledati trku između McLarena i Porschea, ali dueli kao što je ovaj pred nama, pružaju uvid u modele koje može da priušti neuporedivo šira grupa kupaca.
Ovde se radi o jednom klasiku. Civic je s nama od 1972., dok je prvi Golf ugledao svetlost dana 1974. U zavisnosti od verzije, ovi automobili mogu da posluže kao svakodnevni prevoz, ali i da pruže zabavu na trkačkoj stazi.
Civic je pogonjen 1,5-litarskim turbomotorom, uparenim s CVT transmisijom, dok Golf ispod haube poseduje agregat radne zapremine 1,8 litara, koji funkcioniše u sinergiji sa šestostepenim automatskim menjačem. Interesantno u čitavoj priči što su oba automobila malo dorađena, tako da Honda isporučuje 300 ks i 325 Nm, dok VW-ov pulen raspolaže s 255 konja, ali i višim maksimalnim obrtnim momentom – 460 Nm.
„Usvirati“ ovu Hondinu mašinu do 300 ks nije tako teško, ali je neophodno unapređivanje turbopunjača, usisa hladnog vazduha, izduva, međuhladnjaka i naravno ECU jedinice. S druge strane, vrlo je verovatno da iz Volkswagenovog motra može da se izvuče još više snage, jer su prethodne generacije 1,8-litarske jedinice „frizirane“ do 400 i više ks.
Honda je teža za 36 kilograma, ali na papiru deluje kako da je favorit. Međutim, kada u obzir uzmemo da je u igri CVT menjač, kao i da Golf raspolaže višim maksimalnim obrtni momentom, nismo baš tako sigurni.
U prvom pokušaju, ova vozila su ostavljena u regularnom režimu vožnje. Golf je bolje „skočio iz mesta“, ali se Civic vraća u igru prilično brzo i preuzima kontrolu nad trkom.
U sličnom drugom pokušaju, jasno je da CVT transmisija nije idealna za brze startove, ali Civic ipak na kraju pobeđuje. Treći duel je obavljen u „Sport“ režimu, gde postaje jasno da Golf ne može da se nosi s Hondom, dok je četvrti zapečatio skor.
Zatim je trka obavljena u letećem startu („Sport“ režim) od 50 km/h. Ponovo „Japanac“ pobeđuje „Nemca“.
Vrele Gume