Izjava Herberta Disa da bi Volkswagen mogao da izgubi 30.000 radnih mesta ako se brzo ne okrene električnim automobilima, umalo ga nije koštala radnog mesta.
Ipak, stvari su prošle dobro po generalnog direktora nemačkog konglomerata, jer je došlo do novog sporazuma između njega i članova odbora, posebno onih koji predstavljaju Volkswagenovu radnu snagu.
Po novom sporazumu, Dis će se koncentrisati isključivo na strategiju, dok će se poslovanjem kompanije baviti drugi ljudi. Ralf Brandšteter je iz čitave situacije izašao kao član odbora i čovek zadužen za grupu velikoserijskih marki, uključujući Volkswagen, Škodu i Seat. Donedavno, ovi brendovi su bili pod Disovom ingerencijom.
Po Rojtersu, nakon nesuglasica s predstavnicima sindikata, Dis je zadržao posao zahvaljujući podršci porodica Pih i Porsche. Nije jasno zašto je prihvatio ovaj aranžman u okviru kojeg je izgubio dobar deo moći odlučivanja. Moguće je da čeka bolju ponudu ili je jednostavno voljan da završi posao u Volkswagenu. Nakon planiranja strategije prolaska kroz „električnu“ tranziciju, on verovatno želi da dođe do cilja pre odlaska.
Loše vesti su da se Dis suočava s nesuglasicama koje ima s predstavnicima sindikata već izvesno vreme. Ono što je sigurno je da oni žele da mu vide leđa, kao i da od toga neće odustati. U suštini, Dis je uspeo da kupi dodatno vreme u izvršavanju svoje strategije vezane za Volkswagen, ali pitanje je da li će to biti dovoljno.
Pored MEB električne platforme, Volkswagen trenutno razvija SSP (Scalable Systems Platform) arhitekturu. Na njoj će počivati Audijevi modeli iz Artemis programa i Volkswagenovog Trinity projekta, a reč je o automobilima s ravnim podom, koji će fokus staviti na vrhunsku aerodinamiku i visoku energetsku efikasnost. Dotični modeli bi trebalo da pristignu do 2025. Tu bi moglo da se radi o Disovim personalnim ciljevima: ako predstavi nova vozila svetu dok je još uvek na čelu Volkswagena, to bi za njega mogla biti značajna pobeda.
Vrele Gume