Franko Morbideli je trku za Teruel „gran pri“ odvozao u stilu Marka Markeza, ne dozvolivši bilo kome od protivnika da mu se približi
Profitirao je i Đoan Mir, koji je s trećim mestom na podijumu povećao vođstvo u generalnom plasmanu u odnosu na direktne rivale.
Dok je Morbideli blistao, njegove kolege na Yamahama, Vinjales i Kvartararo, uspeli su da dođu tek do sedmog, odnosno osmog mesta. Andrea Doviciozo, koji je startovao sa 17. mesta, uspeo je na jedvite jade da uđe u poene (13.).
Takaki Nagami, osvajač pol pozicije, poveo je trku, uprkos tome što je otišao preširoko u krivini 1, dok su ga pratili Morbideli i Rins.
Međutim, nade Japanca o prvoj pobedi u MotoGP-u su se srušile u krivini 5, što je Morbideliju otvorilo put, dok se na trećem mestu našao odlični Žoan Zarko na Avintia Ducatiju. Šteta za Nakagamija, koji je očigledno popustio pod pritiskom, tako da je ovo njegova prva trka u sezoni u kojoj nije došao do poena.
Morbideli na Petronas SRT Yamahi i Rins na Suzukiju, ubrzo su napravili razliku u odnosu na Zarka, dok je Aleks Markez u jednom trenutku počeo da koristi prednosti tvrde prednje gume, kao jedini vozač koji se odlučio za tu opciju.
Njegov proboj ka trećem uzastopnom podijumu se završio u krivini 2 u krivini 14, kada je doživeo pad. U tim trenucima je bio peti.
Razlika između dvojice vodećih i Zarka je bila preko sedam desetih delova sekunde do četvrtog kruga, s tim što Rins nije mogao da iskoristi ranu prednost u prijanjanju, koju mu je donela meka prednja guma. Morbideli je bez problema održavao prednost od oko pola sekunde u odnosu na Španca u početnoj fazi trke, čuvajući svoje srednje tvrde pneumatike za kasnije.
Do 18. kruga, Morbideli je povećao vođstvo na oko sedam desetinki, s tim što je ta razlika porasla na više od sekunde u poslednja četiri kruga, što je primoralo Rinsa da se „preda“.
Interesantno je da Morbideli pred trku imao meku zadnju gumu na motociklu, ali se u poslednjem trenutku odlučio za „medijum“, što se ispostavilo kao mudra odluka.
Mir je s 12. skočio na peto mesto u prvom krugu, da bi u 11. pretekao Zarka. Međutim, u tim trenucima je previše zaostajao za Rinsom i Morbidelijem (2,6 sekundi) da bi mogao da se upusti u borbu za pobedu. Ipak, još jedno treće mesto u Aragonu je bilo dovoljno da poveća razliku u generalnom plasmanu, gde sada vodi s 14 poena prednosti u odnosu na Kvartarara, dok mu se Morbideli približio na 25 poena razlike.
Morbidelijev timski kolega, Kvartararo, bio je na istoj kombinaciji pneumatika, ali nije uspeo da ostvari ni približno isti tempo kao Italijan. Jedino što mu je bilo preostalo je da umanji štetu s osvajanjem što je više poena moguće. Francuz je liniju cilja prešao kao osmi, iza Vinjalesa, čiji deficit u šampionatu sada iznosi 19 poena.
Vinjales je izgubio na kraju duel s Migelom Oliveirom na Tech3 KTM-u, koji umalo nije ukrao peto mesto Zarku u samom finišu, za šta mu je nedostajalo samo 0,038 sekundi.
Oliveira je osigurao da se dva KTM-a nađu u prvih šest, s obzirom na to da se Pol Espargaro probio do četvrte pozicije, dok je Iker Lekuona na kraju došao do devetog mesta na Tech3 RC16, čime je ovaj novajlija ponovio svoj najbolji rezultat sezone.
Danilo Petrući je zaokružio prvih deset na fabričkom Ducatiju, ispred Kala Kračloua (LCR Honda) i Štefana Bradla (Repsol Honda), koji je dobio Dovicioza u završnoj fazi trke, nakon što je Italijan otišao preširoko u krivini 8 u 17. krugu.
Doviciozove muke za posledice imaju da sada zaostaje 28 poena za Mirom, tri trke pre kraja.
Tito Rabat (Avintia) i Bredli Smit, osvojili su poslednje poene, dok su mehanički problemi izbacili iz stroja Aleša Espargara. Frančesko Banjaja je takođe imao dan za zaborav, jer je i njegov Pramac Ducati „ispustio dušu“, nakon što je Bred Binder iz KTM-a počistio sa staze njegovog timskog kolegu, Džeka Milera u prvom krugu.
Vrele Gume
Pavle Barta
MotoGP Teruel 2020. (Aranjiz)
Poz. | Poeni | Br. | Vozač | Nac | Tim | Motocikl | Km/h | Vreme |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 25 | 21 | Franco MORBIDELLI | ITA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 167.6 | 41’47.652 |
2 | 20 | 42 | Alex RINS | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 167.4 | +2.205 |
3 | 16 | 36 | Joan MIR | SPA | Team SUZUKI ECSTAR | Suzuki | 167.2 | +5.376 |
4 | 13 | 44 | Pol ESPARGARO | SPA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 166.9 | +10.299 |
5 | 11 | 5 | Johann ZARCO | FRA | Esponsorama Racing | Ducati | 166.7 | +12.915 |
6 | 10 | 88 | Miguel OLIVEIRA | POR | Red Bull KTM Tech 3 | KTM | 166.7 | +12.953 |
7 | 9 | 12 | Maverick VIÑALES | SPA | Monster Energy Yamaha MotoGP | Yamaha | 166.6 | +14.262 |
8 | 8 | 20 | Fabio QUARTARARO | FRA | Petronas Yamaha SRT | Yamaha | 166.6 | +14.720 |
9 | 7 | 27 | Iker LECUONA | SPA | Red Bull KTM Tech 3 | KTM | 166.4 | +17.177 |
10 | 6 | 9 | Danilo PETRUCCI | ITA | Ducati Team | Ducati | 166.3 | +19.519 |
11 | 5 | 35 | Cal CRUTCHLOW | GBR | LCR Honda CASTROL | Honda | 166.3 | +19.708 |
12 | 4 | 6 | Stefan BRADL | GER | Repsol Honda Team | Honda | 166.2 | +20.591 |
13 | 3 | 4 | Andrea DOVIZIOSO | ITA | Ducati Team | Ducati | 166.1 | +22.222 |
14 | 2 | 53 | Tito RABAT | SPA | Esponsorama Racing | Ducati | 165.8 | +26.496 |
15 | 1 | 38 | Bradley SMITH | GBR | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 165.5 | +31.816 |
Bez plasmana | ||||||||
41 | Aleix ESPARGARO | SPA | Aprilia Racing Team Gresini | Aprilia | 166.6 | 3 kruga | ||
73 | Alex MARQUEZ | SPA | Repsol Honda Team | Honda | 167.3 | 10 krugova | ||
63 | Francesco BAGNAIA | ITA | Pramac Racing | Ducati | 152.9 | 18 krugova | ||
Nisu završili prvi krug | ||||||||
30 | Takaaki NAKAGAMI | JPN | LCR Honda IDEMITSU | Honda | 0 krugova | |||
43 | Jack MILLER | AUS | Pramac Racing | Ducati | 0 krugoav | |||
33 | Brad BINDER | RSA | Red Bull KTM Factory Racing | KTM | 0 krugova |
Vremenski uslovi:
| Staza: suva| Temp. vazduha: 20º| Vlažnost vazduha: 41%| Temp. staze: 27º
Rekordi:
Pol pozicija: | Takaaki NAKAGAMI | 1’46.882 | 171.0 Km/h | |
---|---|---|---|---|
Najbrži krug trke: | krug: 5 | Franco MORBIDELLI | 1’48.089 | 169.0 Km/h |
Rekord kruga u trci.: | 2020 | Franco MORBIDELLI | 1’48.089 | 169.0 Km/h |
Apsolutni rekord kruga: | 2015 | Marc MARQUEZ | 1’46.635 | 171.4 Km/h |
GENERALNI POREDAK U KONKURENCIJI VOZAČA |
||
---|---|---|
POZ | VOZAČ | POENI |
1 | Joan Mir | 137 |
2 | Fabio Quartararo | 123 |
3 | Maverick Vinales | 118 |
4 | Franco Morbidelli | 112 |
5 | Andrea Dovizioso | 109 |
6 | Alex Rins | 105 |
7 | Takaaki Nakagami | 92 |
8 | Pol Espargaro | 90 |
9 | Jack Miller | 82 |
10 | Miguel Oliveira | 79 |
11 | Danilo Petrucci | 71 |
12 | Brad Binder | 67 |
13 | Alex Marquez | 67 |
14 | Johann Zarco | 64 |
15 | Valentino Rossi | 58 |
16 | Francesco Bagnaia | 42 |
17 | Iker Lecuona | 27 |
18 | Aleix Espargaro | 27 |
19 | Cal Crutchlow | 26 |
20 | Stefan Bradl | 12 |
21 | Bradley Smith | 12 |
22 | Tito Rabat | 10 |
23 | Michele Pirro | 4 |
GENERALNI POREDAK U KONKURENCIJI KONSTRUKTORA |
||
---|---|---|
POZ | KONSTRUKTOR | POENI |
1 | Yamaha | 208 |
2 | Ducati | 171 |
3 | Suzuki | 163 |
4 | KTM | 143 |
5 | Honda | 117 |
6 | Aprilia | 36 |
GENERALNI POREDAK U KONKURENCIJI TIMOVA |
||
---|---|---|
POZ | TIM | POENI |
1 | Team Suzuki ECSTAR | 242 |
2 | Petronas Yamaha SRT | 235 |
3 | Ducati Team | 180 |
4 | Monster Energy Yamaha MotoGP | 176 |
5 | Red Bull KTM Factory Racing | 157 |
6 | Pramac Racing | 128 |
7 | Red Bull KTM Tech 3 | 106 |
8 | LCR Honda IDEMITSU | 92 |
9 | Repsol Honda Team | 79 |
10 | Hublot Reale Avintia Racing | 67 |
11 | Aprilia Racing Team Gresini | 39 |
12 | LCR Honda Castrol | 26 |
13 | Reale Avintia Racing | 7 |