Luis Hamilton izdominirao u Štajerskoj
Nakon pobede, aktuelni šampion je demonstrirao „Black Power“ pozdrav na podijumu, na kojem je Mercedes zauzeo dva mesta, dok je Ferrari doživeo još jednu noćnu moru.
Britanac je kontrolisao trku od samog početka, najavivši da je više nego odlučan da odbrani titulu i izjednači se na večnoj listi s Mihaelom Šumaherom.
Šestostruki šampion je pre nedelju dana na istoj stazi bio četvrti, možda i nezasluženo, zbog blage kazne dobijene zbog izbacivanja iz trke Aleksa Albona iz Red Bulla, koji je bio u pohodu ka pobedi. Ipak, nakon osvajanja pol pozicije po kišnoj stazi i startovanja s prvog mesta, Hamilton je trku na Red Bull Ringu završio s 13,7 sekundi prednosti ispred prvog pratioca.
Ferrari?
„Tresla se gora rodio se miš“
Posle najava o poboljšanju bolida i spremnosti da se upusti u borbu za vrh, Scuderia se u potpunosti „izduvala“. U gužvi nakon starta, Fetel nije imao kud, dok mu se timski kolega, Leklerk, „popeo“ bolidom na zadnji deo, što je dovelo do naknadnog odustajanja oba vozača.
Treći je bio as Red Bulla, Maks Ferštapen, koji je veći deo trke bio usamljen na drugom mestu, da bi ga u završnoj fazi pristigao i prestigao Valteri Botas.
Greška austrijskog tima je bila što je prerano pozvao Maksa na zamenu guma, što mu se na kraju i osvetilo.
Bez dileme, Mercedes je odigrao šampionski u svakom smislu.
Hamilton je četiri poena iza timskog kolege Botasa, koji je pre nedelju dana trijumfovao na istom mestu, ali u trci za Veliku nagradu Austrije.
Mada je trka održana bez publike, na obližnjim brdima je bilo dosta fanova željnih „najbržeg cirkusa na svetu“, koji su uspeli koliko-toliko uživo da osete atmosferu.
Dakle, kao što smo već naveli, u centru pažnje je u negativnom smislu ponovo bio Ferrari.
U krivini 3, Leklerk, koji je startovao s 14. pozicije, pokušao je da se probije u poretku, i to s unutrašnje strane starijeg timskog kolege. Ovo je u najmanju ruku bio preambiciozan potez, tako da je Monačanina ivičnjak lansirao direktno na „zadnjicu“ Fetelovog bolida, koji je bio zaglavljen u gužvi.
Zadnji deo bolida Nemca nije mogao da se dovede u stanje da bi nastavio trku, tako da je povučen u garažu. Leklerk je još neko vreme ostao na stazi da bi i on na kraju neslavno završio.
Ipak, mlada nada Scuderije je prihvatila svoju odgovornost: „Izvinio sam se. Opravdanja nisu dovoljna u vremena poput ovih i razočaran sam u sebe. Uradio sam veoma loš posao danas, izneverio sam tim. Samo mogu da kažem da mi je žao, mada znam da to nije dovoljno. Nadam se da ću izvući pouku iz ovoga i vratiti se snažniji u narednim trkama.
Ovo je teško vreme za ekipu. To je poslednje što nam je potrebno. Sve napore koje smo učinili sam bacio u kantu za smeće. Bio sam optimista.“
Fetel je s druge strane izjavio: „Borio sam se s druga dva automobila i bio veoma iznenađen. Nisam očekivao da Šarl pokuša tako nešto. Mislim da nije bilo prostora.“ Pa, realno, nije ga bilo uopšte, rekli bismo, ali nadamo se da će Ferrari konačno izvući pouke iz svih nedaća i upustiti se u borbu s Mercedesom i Red Bullom.
„Velika šteta i nešto što bi trebalo da izbegavamo, ali nije bilo mnogo toga što sam mogao da uradim drugačije“, dodao je Fetel.
Ovo je drugi put u poslednje četiri trke da Ferrari nije uspeo da pređe ciljnu liniju, a ono što je zabrinjavajuće je da je u oba slučaja uzrok bio međusobni sudar Fetela i Leklerka.
Hamilton svoju pobedu u velikoj meri može da zahvali fantastičnoj vožnji po teškim uslovima u kvalifikacijama, kada je čak 1,2 sekunde bio brži od Maksa Ferštapena.
U mnogo prijatnijoj atmosferi, Britanac je kontrolisao trku od početka do kraja. Na kraju je klekao u znak borbe protiv rasizma za vreme trajanja himne, što je dvanest vozača ispratilo, dok dvojica nisu stigla na vreme.
Ipak, politikom neka se bave neki drugi…
Na kraju, treba spomenuti i vozača dana, mladog Landa Norisa iz McLarena, koji je startovao kao deveti, da bi na kraju bio peti, nadmašivši timskog kolegu, Sainca, za tri mesta. Ipak, Španac je uzeo poen za najbrži krug trke.
Naredna trka se vozi sledeće nedelje na Hungaroringu, za VN Mađarske.
P.B.D.
FORMULA 1 PIRELLI GROSSER PREIS DER STEIERMARK 2020
POZ BR VOZAČ AUTOMOBIL KRUGOVA VREME PTS
1. [44] Lewis Hamilton MERCEDES 71 1:22:50.683 25
2. [77] Valtteri Bottas MERCEDES 71 +13.719s 18
3. [33] Max Verstappen RED BULL RACING HONDA 71 +33.698s 15
4. [23] Alexander Albon RED BULL RACING HONDA 71 +44.400s 12
5. [4] Lando Norris MCLAREN RENAULT 71 +61.470s 10
6. [11] Sergio Perez RACING POINT BWT MERCEDES 71 +62.387s 8
7. [18] Lance Stroll RACING POINT BWT MERCEDES 71 +62.453s 6
8. 3 Daniel Ricciardo RENAULT 71 +62.591s 4
9. [55] Carlos Sainz MCLAREN RENAULT 70 +1 krug 3
10. [26] Daniil Kvyat ALPHATAURI HONDA 70 +1 krug 1
11. [7] Kimi Räikkönen ALFA ROMEO RACING FERRARI 70 +1 krug 0
12. [20] Kevin Magnussen HAAS FERRARI 70 +1 krug 0
13. [8] Romain Grosjean HAAS FERRARI 70 +1 krug 0
14. [99] Antonio Giovinazzi ALFA ROMEO RACING FERRARI 70 +1 krug 0
15. [10] Pierre Gasly ALPHATAURI HONDA 70 +1 krug 0
16. [63] George Russell WILLIAMS MERCEDES 69 +2 kruga 0
17. [6] Nicholas Latifi WILLIAMS MERCEDES 69 +2 kruga 0
NC Esteban Ocon RENAULT 25 DNF 0
NC 16 Charles Leclerc FERRARI 4 DNF 0
NC 5 Sebastian Vettel FERRARI 1 DNF 0
Napomena – plasman oba bolida Racing Pointa je provizoran, jer su pod istragom nakon protesta uloženog od strane Renaulta. Sainc je dobio dodatni poen za najbrži krug.
Generalni poredak vozača
1. Valtteri Bottas, Mercedes, 43 boda
2. Lewis Hamilton, Mercedes, 37
3. Lando Norris, McLaren, 26
4. Charles Leclerc, Ferrari, 18
5. Sergio Perez, Racing Point, 16
6. Max Verstappen, Red Bull, 15
7. Carlos Sainz, McLaren, 13
8. Alex Albon, Red Bull, 12
9. Pierre Gasly, AlphaTauri, 6
10. Lance Stroll, Racing Point, 6
11. Esteban Ocon, Renault, 4
12. Daniel Ricciardo, Renault, 4
13. A. Giovinazzi, Alfa Romeo, 2
14. Daniil Kvyat, AlphaTauri, 1
15. Sebastian, Vettel Ferrari, 1
16. Nicholas Latifi, Williams, 0
17. K. Raikkonen, Alfa Romeo, 0
18. Kevin Magnussen, Haas, 0
19. Romain Grosjean, Haas, 0
20. George Russell, Williams, 0
Generalni poredak konstruktora
1 Mercedes 80
2 McLaren 39
3 Red Bull 27
4 Racing Point 22
5 Ferrari 19
6 Renault 8
7 AlphaTauri 7
8 Alfa Romeo 2
9 Williams 0
10 Haas 0