AktuelnoEco GreenVesti

Ford izbegava penale zbog prekomerne emisije CO2 uz pomoć „ugljeničnih kredita“

1.33KPregleda

Ford će po svemu sudeći izbeći penale koje uvodi Evropska unija

 

Ova godina nije laka za proizvođače automobila, ali će naredna biti još teža, jer je Evropska unija najavila rat protiv CO2. Očekuje se da „Plavi oval“ neće dostići neophodan flotni prosek, tako da će kompanija iz Dirborna posegnuti za „ugljeničnim kreditima“, da bi se neutralisao uticaj modela koji prekomerno zagađuju.

 

„Ford je prisiljen da se okrene rivalima da bi se uskladio s evropskim ciljevima vezanim za emisiju izduvnih gasova“, piše Financial Times, a jedan od razloga za ovaj potez je Kuga PHEV. Čak 27.000 jedinica ovog modela je povučeno u avgustu 2020., a stopiranje narudžbina je stavljeno na snagu zbog rizika od pregrevanja baterija.

 

Da bismo razumeli do koje mere je Kuga PHEV značajna za Ford u Evropi, treba u jednačinu staviti emisiju CO2 kompaktnog krosovera, koja iznosi 32 grama po kilometru (WLTP), što je daleko niže od emisije „zelenih“ modela kao što su Mondeo Hybrid ili Fiesta s 1,0-litarskim EcoBoost blago hibridnim pogonskim sklopom.

 

Pod novom CO2 regulativom, Fordu i drugim etabliranim proizvođačima poput Daimlera i Volkswagena, dozvoljeno je da kupujuju takozvane „ugljenične kredite“ od ekološki podobnih marki. U pomoć tu, između ostalih, priskače Toyota, koja ima najnižu prosečnu emisiju CO2 za nova putnička vozila u ovom delu sveta, zahvaljujući gami baziranoj na hibridima.

 

Još jedan kandidat je Tesla. Da podsetimo, kompanija Ilona Maska je pomogla Fiat Chrysler Automobilesu 2019., upravo s „ugljeničnim kreidtima“. Da bi izbegla penale vezane za emisiju CO2, FCA je potrošila 120 miliona evra samo prošle godine.

 

Renault i Volvo su takođe odlučili da objedine „ugljenične kredite“, što znači da Ford ima najmanje četiri opcije da bi 2020. završio bez kažnjavanja od strane Evropske komisije, koja kaže da su automobili odgovorni za oko 12 odsto emisije CO2 u EU.

 

U 2021., ciljna vrednost za nove automobile će biti 95 grama po kilometru. Ukoliko neki proizvođač prekorači ovu brojku, primenjuju se penali od 95 evra po gramu prekoračenja, i to za svaki registrovani automobil te godine. Drugim rečima, neuspevanje usklađivanja s novom regulativom će proizvođače automobile prilično papreno koštati.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery