Novo odlaganje starta prodaje Fiata Grande Panda
Prema informacijama iz Italije, Fiat je opet odložio start prodaje modela Grande Panda, koji je bio najavljen za kraj godine.
Kako sada stoje stvari, tek u januaru 2025. počeće prve narudžbine modela Grande Panda na najvažnijem tržištu, u Italiji, dok bi isporuka prvih primeraka usledila tek u junu 2025. gotovo godinu dana kasnije od njegove zvanične promocije u Kragujevcu.
Prema nezvaničnim informacijama kašnjenje uzrokuju određene komplikacije sa elektronskim sistemom, međutim čini se da je istina drugačija.
Tržište Evrope koje je u krizi, očigledno nije spremno za „veliku“ Pandu, posebno električnu.
Život Grande Pandi dodatno komplikuje i maestralni start „sestrinskog“ Stealantis Citroena C3 koji je već u prodaji
Istovremeno još uvek nije poznata ni cena Grande Pande za tržište Italije (i Srbije) pa se očekuje da će hibridna verzija, sa 1,2 litarskim trocilindričnim turbo mild hybridom od 101 KS koštati ispod 19.000 evra, a električna varijanta sa 113 KS i 44kWh baterijom oko 25.000 evra (bez subvencija).
Što bi rekli, iz Kragujevca ništa novo! Prokleta avlija očigledno, i sve u stilu Maratonaca, „u januaru ste rekli lova (Grande Panda) u aprilu od tog obećanja je prošlo godinu dana“.
Da nije tužno, bilo bi sramotno!
Miodrag Piroški
7 Komentara
Comments are closed.
Biće gaće ….
Bio sam skeptičan po pitanju kineskih EV auta dok nisam početkom godine u Kopenhagenu natrčao na X PENG 9 i bio šokiran kvalitetom izrade i ukupnim utiskom koji auto ostavlja. Pored njega je stajao BMW serije 5 novi model i izgledao je kao igračka. Sad vidim da je VW uložio 600 miliona evra u tu kinesku fabriku da bi zajedno pravili automobile, upravo na osnovi modela 9. I onda se kilavi Fiat pojavi sa ovom igračkom u nameri da se takmiči sa ozbiljnim igračima koji su odmakli daleko u EV tehnologiji.
Nema ništa od toga.
Dok krene proizvodnja, bice zastareo model. Sta bi nama, i celoj Evropi, da se samoubijemo, pitam se, pitam? Otprilike, teorija zavere postaje praksa, unistiti kompletnu Evropu, napraviti haos i glad, a onda uvesti red po drugim pravilima. Ni nuklearni rat im, izgleda, nije stran. Biser evropske auto industrije, Nemacka, je na kolenima. Vi ste prvi bili, koji ste istakli sve mane elektrifikacije, ostali su svi duvali u istu tikvu sa zelenim „trubacima“. Robotizacija i AL uzimaju danak u ljudima, koji postaju nepotrebni.
pisete gluposti…Italija nije uopste ciljano trziste zbog lose potraznje za EV… a Srbija je tek na zacelju. Interesantna trzista su Francuska, Holandija, Belgija I sl..
al ako pljunite,nema problema
Italija je najznačajnije tržište za Fiat bila i ostala bez obzira na model. E to u ovom slučaju jeste najveći problem jer EV u Italiji niko neće, a klasični Grande Panda kasni godinu dana, kada dođe na tržište biće već viđeno. Osim toga tradicionalni kupac Pande se grozi na Grande stil, pa je i to golem problem, jer je izašao iz svoje udobne zone komfora malog gradskog automobila. Valja tražiti nove kupce, što danas nije lako. Što se tiče Francuske, Grande Panda nema ama baš nikakve šanse u EV klasi u konkurenciji Citroena C3 EV, fantastičnog Renault 5 EV a stiže i Renault 4 EV! Kažite vi meni, koji će to Francuz da kupi u takvoj konkurenciji Fiat? Holandija i Belgija će biti samo deo kolača za Fiat Grande Panda jer ovi gore pomenuti i tamo imaju tradiciju a dolaze sa značajno originalnjim modelima.
Nesumnjivo, Fiat je Grande Pandom promašio, i to postaje evidentno a tek će. Sve ostalo su samo lepe želje, analiza tržišta pokazuje upravo ono što u tekstu piše.
Paradoksalno zvuči, ali tržište Srbije i regiona će biti prilično bitno za Grande Panda.
Neće vam ni benzinski model nikad doći, jer vlast javlja direktoru Mercedesa za sve što se u KG dešava – izrodi, pa ovaj navodno dolazi zbog „litijuma“ iako se i električni Mercedesi slabo prodaju, pa i mečka mora da menja strategiju.
Lakše je uzeti pare i nezameravati se Nemcima, nego dizati Kragujevac.
Galamimo na Tita, a u njegovo vreme Švaba nije smeo da uđe u KG.
Prokleti bili.