AktuelnoF1Vesti

Ferrari radi na radikalnom konceptu F1 motora

3.68KPregleda

Ferrari radi na potpuno novoj pogonskoj jedinici za 2022., a inspiraciju je pronašao u Mercedesovom pristupu, sudeći po najnovijem izveštaju.

 

Italijanski mediji izveštavaju da Ferrari razvija pogonski sklop s odvojenim turbopunjačem i kompresorom za 2022., što je konstrukcija s kojom je prvi izašao dominantni Mercedes na početku turbohibridne ere.

 

„Novina je da bi kompresor mogao da ide u usisnu kutiju, što rezultira smanjenjem dimenzija gornjeg dela motora“, kaže se u izveštaju.

 

Ipak, Ferrarijev motor neće biti puka kopija Mercedesa, već će biti prvi svoje vrste.

 

„Volf Cimerman, koji je zadužen za razvoj pogonske jedinice u okviru novih tehničkih pravila, namerava da odvoji kompresor od turba, odlučujući se za pravac koji je sledio Mercedes od početka hibridne ere 2014., na taj način što će pozicionirati kompresor ispred šestocilindarskog motora sa strane šasije, dok će turbopunjač biti lociran kao i uvek pozadi. Današnje rešenje nalaže da su obe jedinice grupisane zajedno u pravcu menjačke kutije“, nastavlja se u izveštaju.

 

Naravno, ova dva elementa će biti povezana osovinom, u skladu s regulativom.

 

Međutim, Ferrari neće samo iskopirati Mercedesovu arhitekturu, jer će pokušati da pogura razvoj ka novim solucijama, konkretno da smesti kompresor unutar usisne komore šestocilindarskog motora, uz novi aranžman međuhladnjaka.

 

„Inženjeri ’Propetog konjića’ eksperimentišu s ovom zaista neuobičajenom postavkom, koja bi mogla da obezbedi idealnu isporuku snage pri različitim brzinama motora.“

 

Dok bi tako radikalan pristup mogao da donese izvesne rizike koje se tiču pouzdanosti, ušteda na masi i mogućnost ostvarivanja bolje aerodinamike favorizuju ovaj dizajn, za koji se u Scuderiji nadaju da ih može ponovo vratiti na sam vrh F1 grida.

 

S mogućim zamrzavanjem razvoja motora od 2022., uz ograničenje budžeta koje stupa na snagu od ove godine, šefu Ferrarijevog Formula 1 tima, Matiji Binotu, navodno je data naredba da razvija ovaj projekat i da ga stavi ispred jedinice koja će pogoniti SF21 i nakon ove godine.

 

Dakle, ako se rizik isplati, Ferrari bi mogao da ponovo bude u igri za osvajanje titule, dok bi posledice mogle u isto vreme da budu drastične ukoliko stvari odu po zlu.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery