Kvartararo opet pokorio Herez, Rosi na podijumu!
Samo nedelju dana nakon prvog MotoGP trijumfa u karijeri, mladi Fabio Kvartararo (21) je ponovo pobedio u Herezu, dok je Yamaha osvojila sva tri mesta na podijumu.
Francuz rođen 1999. godine, senzacija od prošle sezone (ali bez ijednog trijumfa), koji vozi za Petronas Yamahu SRT, na taj način je povećao vođstvo u ovogodišnjem šampionatu, startovavši sa pol pozicije i odvozavši savršenu trku. Ovo mu je drugi uzastopni trijumf i sada se već može reći da prošlogodinišnji najmlađi osvajač GP pol pozicije ikada, više nije iznenađenje.
Ovo će sigurno uliti dodatno samopouzdanje Kvartararu i uneti nemir u neke od rivala, jer je na satelitskoj Yamahi ponovo izdominirao, ne prepustivši ništa slučaju.
Sa dve pol pozicije i dve pobede sigurno je da Kvartararo mašta i o tituli, i za to ima jake argumente.
Mada je Maverik Vinjales dao sve od sebe da preuzme vođstvo na samom početku, ušavši s unutrašnje strane u poslednjoj krivini prvog kruga, Francuz je zatvorio vrata, a ispostavilo se da je to bio jedini izazov s kojim će se suočiti do kraja trke. Na kraju je „opušteno“ prošao ciljnu liniju s 4,4 sekunde prednosti, što je u Herezu ogromna razlika, koja je realno mogla biti i veća da nije „popustio gas“ u finišu.
Ovo je dan koji će japanski tim pamtiti, ne samo zbog pobede Kvartarara, već i drugog i trećeg mesta vozača Monster Yamahe. Vinjales i Rosi su vodili bespoštednu borbu za drugo mesto, a za „Doktora“ je ovo prvi podijum još od VN Amerika 2019!
Doduše, vozači fabričkog tima Yamahe za svoj rezultat treba da zahvale i nekim pehovima koje su imali njihovi direktni rivali, posebno „Peko“ Banjaja i Franko Morbideli. Na kraju, trku je završilo svega 13 vozača od njih 21 na startu.
Frančesko Banjaja je najpre ostvario najbolju startnu (treću) poziciju u karijeri, da bi se probio do drugog mesta pretekavši obe fabričke Yamahe. Mada je bio vidno brži od njih, izdao ga je njegov Pramac Ducati, tako da je morao da ga parkira pored staze.
Njegov timski kolega, Džek Miler, kao i Franko Morbideli, koji su bili u borbi s Rosijem i Vinjalesom, takođe su ispali iz stroja, prvi zbog pada, a drugi zbog tehničkih problema.
Ipak, ovaj razvoj događaja je omogućio odličnom Takakiju Nakagamiju iz LCR Honde da dođe do četvrte pozicije, što je njegov najbolji rezultat u karijeri.
Činilo se u nekim trenucima da će se Japanac upustiti i u borbu za podijum, ali je to bio ipak prevelik zalogaj za njega.
Prvih pet je kompletirao Žoan Mir (Suzuki), ispred Andree Dovicioza (Ducati), koji je sa 14. mesta uspeo da se probije do šestog. Pol Espargaro je morao da se zadovolji sa sedmom pozicijom nakon „okršaja“ s Italijanom, kada je otišao van staze.
Iako se spekulisalo drugačije, zvanični šampion Mark Markez ipak se nije pojavio na stazi, nakon udesa prošle nedelje. Da ne bude sve tako crno za porodicu Markez, ali i Repsol Hondu, pobrinuo se Markov mlađi brat Aleks, koji je bio na kraju osmi, ispred Žoana Zarka i Aleksa Rinsa. Ipak, realno, ko zna da li bi došao do bodova da nije bilo toliko odustajanja drugih vozača.
Tito Rabat, Bredli Smit i Kal Kračlou su zaokružili osvajače poena. Ukupno je osam vozača ispalo iz trke iz različitih razloga. Nažalost, KTM nije uspeo da materijalizuje petu i sedmu startnu poziciju Migela Oliveire i Breda Bindera, koji su se sudarili u prvoj krivini.
Oliveira je doživeo ozbiljan pad, ali na svu sreću prošao je bez težih posledica, dok je Binder nastavio, da bi pao u kasnijoj fazi trke. Danilo Petrući se pridružio Mileru i Banjaji, dok Aleš Espargaro i Iker Lekuona nisu završili trku drugi put zaredom.
Na kraju, utisci su sledeći: najpre, Mark Markez je definitivno dobio (pre)ozbiljnog rivala u Fabiju Kvartaru, dok na drugom mestu ostaje žal zbog pehova sjajnih Italijana, Peka Banjaje i Franka Morbidelija, koji su zaslužili bodove i visok plasman u trci za VN Andaluzije.
P.B.D.