AktuelnoOnline plusVesti

Ekipa za dostavu, brzu i tačnu

2.44KPregleda

Prezentacija Renault programa lakih komercijalnih vozila – Mirna Peč, Slovenija

 

Renaultov Školski centar u Mirnoj Peči nadomak Novog Mesta u Sloveniji, prava je lokacija za upoznavanje sa programom dostavnih vozila francuskog proizvodjača. U karavanu test vozila koji putuje po prezentacijama na Starom kontinetu nalaze se Reno Express Van, Traffic u verziji Combi i SpaceClass, a gostuje i Renault Kangoo.

 

Expressno šarmantan

Renault Express Van kreiran je za preduzetnike koji traže maksimalan odnos cene i dobijene vrednosti. Proizvodi se u Renaultovoj fabrici u Tanžiru u Maroku, poznatoj po modelu Dacia Dokker.

 

 

Krenimo od radnog mesta vozača: 48 litara raspoloživog prostora u pregradama – rekord u klasi. Liderske bojke se nastavjaju : širina kliznih vrata 716 mm,  tovarni prostor je dužine 1,91 metar ukupne zapremine 3,7 kubnih metara. Utovarni kapacitet iznosi 611 kg.

 

 

Na promociji u Mirnoj Peči našoj ekipa imala je prilike da proba Express Van sa opterećenjem od 280 kilograna. Utisak je da se ovaj model vozi ništa manje dinamično od konvencionalnog automobila. Zapravo, Express od Kangooo razlikuje samo Sezam (vidi na kraju), odnosno širina otvaranja boka. 

 

Dužina tovarnog prostora može se povećati do 2,36 metara demontiranjem suvozačkog sedišta.

 

Otporna tkanina od koje su izrađene presvlake kombinovana je sa ergonomskim i udobnim sedištima koja pomažu da se smanji umor vozača.

 

 

Na planu konektivnosti u kabini ništa ne manjka:  3 USB porta, 4 priključka za 12 volti, osmoinčni cetralni displej kao srce EASY Link multimedijalnog sistema.

 

Dizel koji odbija da se povuče

U Srbiji je Novi Renault Express Van dostupan sa 1,5-litarskim dizel motorima Blue dCi 75 (55 kW – 220 Nm) i 95 (70 kW – 240 Nm). Ovi motori su kombinovani sa 6-stepenim manuelnim  menjačem.

 

Potrošenja u WLTP ciklusu počinje sa 5.1  l/100 km.

 

U ponudu je uključen i 1,5-litarski dizel motor Blue dCi 75 sa oznakom Ecoleader čija se maksimalna brzina može ograničiti na 100 km/h zarad niže potrošnje, nezavisno od stila vožnje. Ušteda je od 0,5 l/100 km i 12 g CO2/km u mešovitom ciklusu vožnje, sudeći po WLTP-u.

 

Pored toga, na kontrolnoj tabli moguće je aktivirati način rada Eco kako bi se potrošnja goriva smanjila za još 12%. Pokazivač promene stepena prenosa obaveštava vozača kada je najbolje vreme da promeni brzinu i tako smanjuje potrošnju goriva za dodatnih 5%, tvrde u Renaultu.

 

 

Treba napomenuti da je motore potrebno servisirati nakon svakih 30.000 kilometara ili dve godine (do ispunjenja jednog od ta dva uslova i u zavisnosti od stila vožnje).

 

Prednji i zadnji parking senzori olakšavaju zahtevne manevre tako što aktiviraju zvučno upozorenje kada udaljenost vozila od prepreke iznosi od 1,2 m do 30 cm. Takođe, ćetiri senzora napred i pozadi pomažu da se spreče manje nezgode.

 

Bezbednosti doprinose sistemi nadglednja prostora iza vozila, tzv. „mrtvog ugla“ i sistem za povećanje stabilnosti pilikom vuče prikolice.

 

Novi Renault Express Van je dostupan u ekskluzivnoj „Irone“ plavoj boji i još četiri boje slične onima za Kangoo Furgon. To su ledeno bela i siva Urban (obične boje) ili planinski siva i biserno crna (metalik boje). Moguće je dogovoriti i posebne boje u skladu sa bojama flote. Cene možete videti u nastavku. 

 

 

Traffic: Tradicija je postala još udobnija

Sa preko 2 miliona prodatih primerka za 40 godina, Renaultov Traffc ulazi u 2021. godinu sa unapređenjem verzijama Combi i SpaceClass.

 

 

 

Combi je kreiran za velike porodice. U Renaultu su ovaj model predvideli i za lokalne samouprave  u cilju obezbeđenja linijskog ili vanlinijskog prevoza. Kako god bilo, modularan raspored sedišta prilagodiće se svim specifičnim potrebama.

 

Kada kažemo SpaceClass,  VIP prevoz se podrazumeva. U „Signature“ verziji na delu je enterijer u koži  kao prirodan nastavak boravišta za putnike koji su tek izašli iz biznis klase aviona. Da se jadni ne istraumiraju ako sednu u išta manje luksuzno. Reč je lounge ambijetu  na točkovima za prevoz pet osoba u konferencijskom rasporedu sedenja. Spavaš li mirno, V Klaso?

 

Negde na polu puta ka kamperu je verzija „Escapade“, gde se klupa može izvući u krevet dužine 1.9 metra. Za 2021. Combi i SpaceClass, stižu u redizajniranom izdanju , sa modifikovanim grilom i led svetlima . Takodje debituje nova boja „karmin crvena“.

 

 

Sa 935 milimetra, Traffic  nudi najviše prostora  iznad glava putnika u segmentu transportera.  Zavisno od odabrane verzije dužine 5.080 ili 5.480 mm i rasporeda sedenja, prtljažni prostor sada iznosi između 1 i 6 kubnih metra.

 

Početni motor je potpuno novi Blue dCi 110 sa 6-stepenim manuelnim menjačem. Sledi ga potpuno novi Blue dCi 150 sa dodatnih 5 KS u izdanjima sa  6-stepenim manuelnim ili EDC automatskim menjačem.

 

Naš je utisak da su u pitanju modeli idealni za turističke rent-a-car firme, a posebno nam se svidela upravljivost jednog ovakvog putničkog kombija po slovenačkim serpentinama, kojim ga je bez problema provozala naša Lara. 

 

 

Cene:

 

Kad porastem biću Kengur

Renault Kangoo za sada nije predviđen za tržište Srbije, ali to nas nije sprečilo da sednemo za njegov volan.  Proizvodi se u Francuskoj i namenjen je korporativnoj flotnoj prodaji.

 

Inovacija zvana „Sezame otvori se“, izvedena je eliminacijom centralnog stuba.  Time je dobijen najveći bočni pristup tovarnom prostoru ikad viđen u klasi  – dužine 1446 mm!

 

Motorizaciju čini 1.3 TCE 130 benzinac i  1.5 litarski Blue Dci dizelaš u varijantama od 95 i 115 ks. Na jesen se očekuje i električna verzija.

 

Iz Mirne Peči:

Lara Piroški & Miroslav Šosberger

 

Foto:  Vrele Gume & Renault

1 Komentar

  1. Šteta što putnički Kangoo ima stub sa desne strane, bila bi to super osnova za mini kamper.

Comments are closed.

Top Reviews

Video Widget

gallery