Volkswagen je definitivno dao „zeleno svetlo“ za devetu generaciju Passata, nakon više od godinu dana interne debate u vezi s budućnošću kultne limuzine i karavana
Odluka dolazi nakon što je predsednik VW grupe, Herbert Dis, izrazio sumnje oko toga da li bi kompanija trebalo da nastavi s Passatom. On je kao argument naveo rastuću popularnost Arteona, modela slične veličine, kao i planove za lansiranje serijske verzije ID Vizzion koncepta u limuzinskoj i karavanskoj karoserijskoj varijanti, počev od 2023.
Novi Passat, čija je premijera zakazana za 2023., počivaće na istoj platformi kao i Škoda Superb, deleći s češkim modelom pogonske sisteme i električnu arhitekturu. Takođe će se proizvodi zajedno s češkim modelom u novoj fabrici, što znači da će proizvodnja Passata u Emdenu biti okončana nakon više od 36 godina. Ovaj pogon će uskoro biti temeljno restruktuiran za potrebe proizvodnje električnog ID.4, koji će s proizvodnih linija silaziti počev od 2022.
Odluka da se nastavi s Passatom će takođe okončati Volkswagenovu strategiju koja podrazumeva ponudu dve različite verzije modela iz D segmenta.
Trenutno, evropske verzije su bazirane na MQB platformi, dok Passat koji se prodaje u SAD i Kini počiva na staroj PQ46 arhitekturi, koja datira još od modela šeste generacije (2005.).
Međutim, od 2023., svi Passati će koristiti unapređenu verziju MQB platforme, koju koristi današnji model i koja podržava kako prednji tako i pogon na sve točkove. Ona ne samo što će obezbediti veći obim blagih i „plug-in“ benzinskih i dizel hibrida, već i čisti električni pogon.
Stajling novog modela, interno poznatog kao B9, već je kompletiran kažu insajderi. Oni sugerišu da će novajlija biti svestraniji, s poboljšanim atributima kada je reč o komforu i nošenju prtljaga.
Jedan od insajdera je rekao: „S Arteonom već imamo stilskog lidera u segmentu. Ovo ostavlja vrata otvorenim da Passat postane još više orijentisan ka prostranosti nego aktuelni model.“
Ostaje da se vidi da li će Volkswagen nastaviti s tradicionalnom limuzinskom formom s četvoro vrata ili će usvojiti „liftbek“ dizajn s petoro vrata, poput Superba. Ipak, ono što je sigurno je da će karavan i dalje biti u igri. Duže međuosovinsko rastojanje i širi trag točkova, , obezbediće izdašniji kabinski prostor u odnosu na današnji model. Takođe se smatra da će novajlija imati konzervativniji pristup stajlingu spoljašnjosti, da bi se diferencirao u odnosu na Arteon i serijsku verziju ID Vizziona.
Takođe se planira i nastavljanje s Passat Alltrackom, s povišenim klirensom i zaštitnim oblogama u stilu SUV-a.
Passat je u proizvodnju ušao 1973., a nedavno je dostigao brojku od 30 miliona prodatih primeraka, što ga čini drugim po uspešnosti Volkswagenovim modelom svih vremena nakon Golfa.
Uprkos uspehu u kojem uživa, zabrinutost koja vlada u vezi s prognozom vezanom za prodaju Passata na ključnim svetskim tržištima, smatra se da je dovela do ozbiljnih sumnji da li treba uopšte nastavljati s devetom generacijom.
„Nisam siguran da su nam potrebna tri modela slične veličine, koja se takmiče u istom segmentu. Moraćemo pomnije da analiziramo kako ćemo nastaviti s Passatom“, izjavio je Dis.
Pritisci iz Volkswagenovog kineskog ogranka, koji prodaje Passat i s američkim i s evropskim specifikacijama kroz različite prodajne kanale, navodno su bili ključni prilikom donošenja odluke da se nastavi s devetom generacijom VW-ovog modela iz D segmenta, koja će podržati nivo 3 autonomne vožnje, kao i 5G konektivnost.
Vrele Gume