AktuelnoVesti

Deveta generacija VW Passata za korak bliže premijumu uz dostupnost EV modela

8.54KPregleda

Volkswagen je definitivno dao „zeleno svetlo“ za devetu generaciju Passata, nakon više od godinu dana interne debate u vezi s budućnošću kultne limuzine i karavana

 

Odluka dolazi nakon što je predsednik VW grupe, Herbert Dis, izrazio sumnje oko toga da li bi kompanija trebalo da nastavi s Passatom. On je kao argument naveo rastuću popularnost Arteona, modela slične veličine, kao i planove za lansiranje serijske verzije ID Vizzion koncepta u limuzinskoj i karavanskoj karoserijskoj varijanti, počev od 2023.

 

VW Arteon

 

Novi Passat, čija je premijera zakazana za 2023., počivaće na istoj platformi kao i Škoda Superb, deleći s češkim modelom pogonske sisteme i električnu arhitekturu. Takođe će se proizvodi zajedno s češkim modelom u novoj fabrici, što znači da će proizvodnja Passata u Emdenu biti okončana nakon više od 36 godina. Ovaj pogon će uskoro biti temeljno restruktuiran za potrebe proizvodnje električnog ID.4, koji će s proizvodnih linija silaziti počev od 2022.

 

Odluka da se nastavi s Passatom će takođe okončati Volkswagenovu strategiju koja podrazumeva ponudu dve različite verzije modela iz D segmenta.

 

Trenutno, evropske verzije su bazirane na MQB platformi, dok Passat koji se prodaje u SAD i Kini počiva na staroj PQ46 arhitekturi, koja datira još od modela šeste generacije (2005.).

 

Međutim, od 2023., svi Passati će koristiti unapređenu verziju MQB platforme, koju koristi današnji model i koja podržava kako prednji tako i pogon na sve točkove. Ona ne samo što će obezbediti veći obim blagih i „plug-in“ benzinskih i dizel hibrida, već i čisti električni pogon.

 

Stajling novog modela, interno poznatog kao B9, već je kompletiran kažu insajderi. Oni sugerišu da će novajlija biti svestraniji, s poboljšanim atributima kada je reč o komforu i nošenju prtljaga.

 

Jedan od insajdera je rekao: „S Arteonom već imamo stilskog lidera u segmentu. Ovo ostavlja vrata otvorenim da Passat postane još više orijentisan ka prostranosti nego aktuelni model.“

 

Ostaje da se vidi da li će Volkswagen nastaviti s tradicionalnom limuzinskom formom s četvoro vrata ili će usvojiti „liftbek“ dizajn s petoro vrata, poput Superba. Ipak, ono što je sigurno je da će karavan i dalje biti u igri. Duže međuosovinsko rastojanje i širi trag točkova, , obezbediće izdašniji kabinski prostor u odnosu na današnji model. Takođe se smatra da će novajlija imati konzervativniji pristup stajlingu spoljašnjosti, da bi se diferencirao u odnosu na Arteon i serijsku verziju ID Vizziona.

 

VW ID.Vizzion koncept

 

Takođe se planira i nastavljanje s Passat Alltrackom, s povišenim klirensom i zaštitnim oblogama u stilu SUV-a.

 

Passat je u proizvodnju ušao 1973., a nedavno je dostigao brojku od 30 miliona prodatih primeraka, što ga čini drugim po uspešnosti Volkswagenovim modelom svih vremena nakon Golfa.

 

Uprkos uspehu u kojem uživa, zabrinutost koja vlada u vezi s prognozom vezanom za prodaju Passata na ključnim svetskim tržištima, smatra se da je dovela do ozbiljnih sumnji da li treba uopšte nastavljati s devetom generacijom.

 

„Nisam siguran da su nam potrebna tri modela slične veličine, koja se takmiče u istom segmentu. Moraćemo pomnije da analiziramo kako ćemo nastaviti s Passatom“, izjavio je Dis.

 

Pritisci iz Volkswagenovog kineskog ogranka, koji prodaje Passat i s američkim i s evropskim specifikacijama kroz različite prodajne kanale, navodno su bili ključni prilikom donošenja odluke da se nastavi s devetom generacijom VW-ovog modela iz D segmenta, koja će podržati nivo 3 autonomne vožnje, kao i 5G konektivnost.

 

Vrele Gume

Top Reviews

Video Widget

gallery