AktuelnoPredstavljamoVesti

Debitovala i električna Opel Mokka

3.73KPregleda

Potpuno nova Opel/Vauxhall Mokka konačno predstavljena u električnom izdanju

 

Reč je o prvom ikada modelu marke Opel Vauxhall koji debituje sa isključivo električnim pogonom. Druga generacija modela Mokka takođe predstavlja novo Opelevo progresivno lice brenda u obliku tzv. Vizor prednje maske koju će u buduće imati svi modeli ovog člana PSA grupacije. Uz to, ovaj krosover postaje prvi model brenda koji će opremiti Pure Panel sistem nove generacije sa potpuno digitalizovanim kokpitom.

 

 

Kod nove Moke je zanimljivo i nešto ne tako uobičajeno u današnjem automobilskom svetu. Naime, Mokka je za 125 mm (4,9 inča) kraća od prethodnika, odnosno nova dužina joj je 4.150 mm. Uprkos tome, međuosovinsko rastojanje je neznatno duže (za 2mm), što znači da će putnici pozadi imati najmanje toliko prostora kao u Mokki prve generacije. Sa 350 l, prostor za utovar izgubio je 6 litarau poređenju sa odlaznim modelom, što nije toliko strašno s obzirom na skraćivanje od preko 12 cm. Izmenjene dimenzije rezultiraju više sportskim proporcijama nove Moke, zahvaljujući i manjem klirensu i povećanoj širini za 10 mm.

 

 

Unutra je glavni adut pomenuti digitalni sistem Pure Panel, koji integriše dva ekrana. Onaj instrument ispred vozača veličine je do 12 inča, dok  ekran infotejment sistema, nagnut prema vozaču, meri do 10 inča.  Ipak, kako bi se vozaču omogućilo da se fokusira na put, dizajneri su zadržali kontrolne tastere/dugmiće za osnovne funkcije. To čini sistem intuitivnim za upotrebu, „izbegavajući opasno istraživanje podmenija“, kako navode u Opelu. Apple CarPlay i Android Auto standardno su integrisani, kao i usluga OpelConnect koja omogućava navigaciju uživo. Dostupno je i bežično punjenje za kompatibilne pametne telefone.

 

 

Nova Opel/Vauxhall Mokka bazirana je na novoj verziji PSA-ove CMP platforme, koja je nasledila EPM2 (poput Peugeota 2008 i sl.). Lagan i efikasan sistem doprinosi uštedi mase od oko  120kg u odnosu na prethodnu generaciju. Čvrstoća karoserije takođe se dobija sa Mokka električnom varijantom koja nudi i do 30 procenata više torzione čvrstine, tvrde iz Opela. Gubitak kilograma i povećana krutost čine Mokku energetski efikasnijom, kao i fleksibilnijom, okretnijom i zabavnijom za vožnju, zaključuju u nemačkom članu PSA Grupe.

 

 

Kao i kod novog modela Corsa F, ažurirana platforma takođe omogućava Moki da ponudi isključivo električni pogon na baterije, ali i motore sa unutrašnjim sagorevanjem u nekoj kasnijoj verziji možda. Za početak, ovaj urbani kompaktni krosover će debitovati u potpuno električnom Mokka-e izdanju, kombinujući elektromotor sa tačno 100 kW (136 kS) i 260 Nm obrtnog momenta, sa baterijom od 50 kWh. To bi trebalo da bude dovoljno za  elektro domet do 322 km prema WLTP protokolu, u normalnom režimu. Korišćenjem eko režima, domet može biti i i za par desetina kilometara veći, dok Sport način naravno favorizuje performanse u odnosu na efikasnost.

 

 

Kada smo kod performansi, Mokka-e je ograničena na brzinu do 150 km/h, kako bi sačuvala energiju pohranjenu u bateriji. Ovaj električni krosover podržava 100 kW DC brzo punjenje, što mu omogućava da se u roku od 30 minuta napuni na 80 posto baterije. Dostupne su sve opcije za punjenje, od usputnih običnih punjača, preko brzog punjenja do klasičnog „kablovskog“ punjenja preko kućne utičnice.

 

 

Kada je u pitanju tehnologija, nova Mokka ima značajna osveženja u odnosu na svog prethodnika, nudeći napredne funkcije kao što su ACC (adaptivni tempomat sa funkcijom potpunog zaustavljanja i kretanja), aktivnim sistemom održavanje trake, prilagodljiva „matrix“ IntelliLux LED svetla (opciono), kamera sa pogledom od 180 stepeni za vožnju u nazad, prepoznavanje saobraćajnih znakova i još mnogo toga.

 

 

U Opelu su potvrdili da će Mokka ponuditi dizel i benzinske agregate kasnije tokom proizvodnje, ali da narudžbine krajem leta 2020. kreću isključivo za potpuno električni model. Isporuke modela Mokka-e krenuće početkom 2021. godine.

 

 

 

1 Komentar

Ostavite komentar

Top Reviews

Video Widget

gallery